Gå til innhold

Progressiv musikk - anbefaling og diskusjon


SnittLeif

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg liker prog rock. Jeg elsker Pink Floyd og alt de har laget, hvor anbefaler dere at jeg fortsetter? Helst ikke for heavy, mer Pink Floyd-aktig.

 

Jeg vil anbefale deg å ta en titt på det gamle Genesis (med Peter Gabriel), King Crimson og Yes. Der har du mye fin musikk.

Tusen takk for svaret. Skal sjekkes ut. ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Steven Wilson insisterer på at Porcupine tree er vanlig rock, han om det ;) jeg synes det er veldig bra prog rock.

 

New-prog begrepet går vel ut på at det er den andre bølgen av prog, den første var jo på 70-tallet, den andre nå i 2000-tallet...

 

eh, slo opp begrepet på wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/New_Prog

 

her ser jeg at Tool også er nevnt, og det er et meget bra band!

Lenke til kommentar
tool er vell ikkje akkurat prog rock, men heller prog metall? uansett ikkje så gale band :)

 

noken som liker grateful dead her?

Veldig glad i livealbumet deres Live/Dead, men de annerkjente albumene som Workingman's Dead og American Beauty liker jeg derimot ikke særskilt. Hvorfor drar du inn dem her egentlig? De er jo mer folk og psychadelia og kan ikke akkurat regnes som prog.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Eg har høyrd dei to første platene deira og det er ikkje dårlege saker, spesielt første sporet på Out of Myself. Second Life Syndrome har ikkje fått mykje tid enno, men førsteinntrykket var bra. Den siste plata har eg ikkje høyrd. Verkar som eit spanande band eg må investere litt meir tid i, og eg vart litt skuffa då Riverside var oppvarming for Dream Theater på Europaturneen tureen i sumar, men ikkje i Oslo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...