Gå til innhold

Progressiv musikk - anbefaling og diskusjon


SnittLeif

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Siden alle metalheadsene i metaltråden nærmest skytter deg om du nevner Tool tenker jeg at man spør her. Hva syns folk om dem? Vet de er ok populære på forumet, forøvrig et av mine favorittband.

Det lille jeg har hørt av de har vært helt okei. Kan du anbefale noen låter?

Tja, 10,000 days har noen veldig ok låter å begynne med, det samme har Ænima. Lateralus som for meg er det beste albumet er vel litt vanskelig å begynne med. Anbefaler at du sjekker ut 10,000 days og om du liker det kan du skaffe deg mer.

Lenke til kommentar

Prison Sex frå Undertow, Stinkfist og Forty Six & 2 frå Ænima, Parabol og Parabola frå Lateralus, The Pot og Vicarious frå 10.000 Days kan vere songar å starte med. Eg trur det er rimeleg grei sjanse for å finne alle desse på YouTube. Tool er eit fantastisk band med Lateralus som beste plata, i mi meining.

 

Er det nokon som har tenkt over teksten til Die Eier von Satan? Mørk stemning og tittel deretter, teksten gjer ikkje anna enn å byggje opp om det - mørk og dyster diktopplesing på tysk.

Endret av noodles
Lenke til kommentar
Prison Sex frå Undertow, Stinkfist og Forty Six & 2 frå Ænima, Parabol og Parabola frå Lateralus, The Pot og Vicarious frå 10.000 Days kan vere songar å starte med. Eg trur det er rimeleg grei sjanse for å finne alle desse på YouTube. Tool er eit fantastisk band med Lateralus som beste plata, i mi meining.

 

Er det nokon som har tenkt over teksten til Die Eier von Satan? Mørk stemning og tittel deretter, teksten gjer ikkje anna enn å byggje opp om det - mørk og dyster diktopplesing på tysk.

Såvidt jeg har forstått er det oppskriften på hasjkake(?) eller noe lignende, navnet er jo The Eggs of Satan/The Balls of Satan, men nå er min tysk veldig rusten ettersom jeg bare hadde tysk i ca 1 måned.

Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg hva du legger i progressive rock, men Circus Maximus er definitivt ikke progressive rock. Vi kan trygt nok si de føler seg hjemme i progressive metal eller noe i den dur.

For å svare på spørsmålet ditt, så ja. Isolate er noe lyttbart, selv om det blir for mye av det gode til tider.

 

Kung Bore är död

och våren, den nyvalde är folkets hjälte

 

For et snasent band! Godt gjenhør.

Endret av Seian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...