Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og hvor mange av disse ville betalt for Legion om ikke piratservere var tilgjengelig? Hvor mange av disse har allerede betalt for Legion og ville mest trolig hoppet av uansett? Hvor mange av disse spiller både vanilla og Legion? Hadde vært interessant å fått noen tall på det.

 

Hvis ikke blir det jo bare logikk ala det filmbransjen driver med angående piratkopiering. 200 000 spillere feks betyr jo selvfølgelig ikke 200k tapte abonnementer for Blizzard. Eller 200k potensielle salg som gikk i vasken.

Jeg hadde ikke betalt for Legion. Legion er gørr kjedelig, da spiller jeg heller noe annet. Leveling i Legion er til å sovne av, fullstendig hjernedødt. Du blir fortalt hvor du skal gå og fiendene er så underlegen at det er ikke moro å slåss mot dem. Vil faktisk tro at det er over 200k potensielle kunder, med tanke på at Nostalrius gjør mye feil som kunne ha vært unngått. Hadde det ikke vært så mye kø og andre småproblemer ville nok brukerbasen vært enda større. Alle har ikke tålmodighet til å spille på Nostalrius eller så får de et dårlig førsteinntrykk og vil aldri komme tilbake. Dette er tapte brukere.

 

Personlig vil jeg ikke dedikere tid til Nostalrius PvE/PvP serverne som er ute nå. Grunnen til det er at jeg synes ikke at de har løst de tekniske utfordringene på en god måte. Blir kanskje med på deres ny-oppstarta server som kommer ut senere i januar. Vurdere egentlig å være tålmodig nok til å vente på Cresfall. Crestfall er et annet prosjekt. De vil være enda mer autentisk, de bruker svært mye tid på research, de har gode tekniske løsninger. Kø og lag burde ikke bli et problem hos Crestfall.

 

 

There isn't a theoretical cap on how many realms we can run, but there is a cost to opening additional realms.  It's more hardware, more DDoS protection, more proxies, and more bandwidth.

Clustering automatically means we run multiple servers for each realm, so where a MaNGOS realm puts their entire system on one machine, we have a machine running Eastern Kingdoms, a machine running Instances, etc.  This gives us some significant advantages, namely that the server performance is vastly superior.  The emulator is also far more lightweight to begin with, having been built for speed from the beginning.  I'd guess running a population as high as 20k would be possible without dropping completely into the realm of the unplayable (not that we would ever want to do that, the implications for economy and gameplay would be horrific at that point).  We also get the advantage of stability.  If some bugged quest causes Eastern Kingdoms to crash, players on Kalimdor, or doing raids, are unaffected.  Obviously we hope to prevent crashes and have a high degree of stability in the first place, but computers being computers, the odd crash is bound to happen.. in our case it will only affect the people on the same Worldserver, leaving the majority of the population untouched.

So basically, for proper implementation of clustering, you put each Worldserver on a different physical machine.  This allows for the most distributed use of server resources and the highest preformance, as well as the best protection against crashes.  The downside is that you now have to pay for four machines instead of one  (EK, Kalimdor, Instances, and Realm/Login).

Depending on the population, we do have the ability to run multiple worldservers on the same machine.  This reduces the number of machines we need to maintain, cutting the cost.  We get to keep the stability bonus of other worldservers staying online if one crashes, but we lose the preformance benefit.  I should think that the server, even in the cheapest and most minimal configuration would still be capable of supporting several thousand users, but it's certainly not the optimal setup.

In the end, how many realms and which configuration we run them in are going to come down to a question of funding.

Now, as far as our population goes, that's just something we'll have to wait on for a while.  As was mentioned, I'd be perfectly happy with 2k-4k players on a given realm, whether PvE or PvP.  By the time we release, the realms of today will be some months old.  It's impossible to say what's going to happen in that amount of time, so I'm just going to withhold any speculation about it.  We're focused on getting things right for Crestfall and it's future players.  Everything else going on is secondary to that.

 

As mentioned, we can get further realms online within a day if the 6k limit would be too small. We will ensure that there won't be any bigger queues and we could also "merge" realms anytime if needed because they are using different GUID ranges.

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

WoW har blitt for enkelt...

lvlet noen nye karakterer (fra lvl 1 og litt høyere) og alle quests mobs som var elites er nå vanlige mobs

Har heirlooms, men hadde de vært elites kunne jeg nok ikke gjort de solo eller at de ville vært vanskelig, men nå var de 2hit

og for å gjøre det enda verre, alt har blitt AoE, dreper du ikke minst 2 mobs samtidig så gjør du noe feil

I vanilla så kunne 1 mob være vanskelig da utstyr ikke vokste på trær

Lenke til kommentar

WoW har blitt for enkelt...

lvlet noen nye karakterer (fra lvl 1 og litt høyere) og alle quests mobs som var elites er nå vanlige mobs

Har heirlooms, men hadde de vært elites kunne jeg nok ikke gjort de solo eller at de ville vært vanskelig, men nå var de 2hit

og for å gjøre det enda verre, alt har blitt AoE, dreper du ikke minst 2 mobs samtidig så gjør du noe feil

I vanilla så kunne 1 mob være vanskelig da utstyr ikke vokste på trær

Digg, da! Slipper å bruke tid på kjedelig ting!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bruker fortsatt mye tid på WoW da det ikke er noen andre spill i samme sjanger som er i nærheten like bra

Alle nye spill er enkle og de fleste nye MMO er "gratis", men som en som regel ender opp å bruke mer penger enn hva en bruker på WoW, en feil som jeg har gjort for mange ganger

For tiden så gjør jeg gammelt content da det ikke er noe å gjøre i Legion før uti Januar, når den patchen kommer, forhåpentligvis med flyging

Lenke til kommentar

Noe "alle" glemmer når det er snakk om at alt var så mye vanskeligere i classic er jo nettopp at det var nytt. Ingen hadde noe særlig peiling. Min/maxing var noe man stort sett bare fant hos dem virkelig, virkelig dedikerte.

 

10 år gjør mye med folk, og kunnskapen om spillet har jo blitt atskillig bedre. DPS-Meters, fast run osv osv vil fortsatt være en ting på disse serverene. Bare fordi at sånn er det blitt, rett og slett.  Tviler også sterkt på at man vil finne det hyggelige, hjelpsomme miljøet som alle savner av flere årsaker. 1) Det er gratis og 2) Det er ikke nytt lengre og magien har blitt litt borte med åra.

 

Bare mine meninger såklart. Nostalrius, Elysium eller hvaenn må bare holde på, men det vil uansett bare være et spørsmål om tid før enten Blizzard tar affære, eller at dem ikke gidder mer, eller andre uforutsette hendelser. Jeg brukte tre måneder på å nå level 60 i classic, jeg orker ikke investere den slags tid i noe som er så usikkert som en ulovlig server.

 

Det eneste jeg virkelig savner er muligheten til å dra rundt og kikke i verden slik den var den gangen. Bare for å mimre.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke huske at selve lvlinga var så mye vanskeligere, men mulig jeg husker feil. Det tok bare mye lengre tid, og jeg husker også. Dog var gruppequestene faktisk gruppequester før. Hvilken versjon kjører Nostalrius eller hva det nå heter?

 

Dubious: 7.2 med blant annet flying kommer ikke i januar. Det er 7.1.5 som kommer i januar en gang, mest trolig.

Lenke til kommentar

Hadde jeg bestemt hadde de bare fjernet level fra WoW. Ser ikke poenget med å bruke noen dager på å grinde quests på starten av hver ekspansjon. Pluss at det gjør at jeg ikke gidder rulle nye alts.

 

Har tenkt på det samme selv. Eventuelt kunne levling  questing i tidligere expansions ha flere greiner i sitt levle-tre, slik at mer av innholdet er valg som gjøres, og pålagt innhold er mindre. Etterhvert som man levler opp nå, så blir man nødt til å gjøre større og større prosentandel av questene i hver zone for å levle, samtidig som andel quester i seg selv øker. Kortere hovedhistorier, og skalert innhold for de som ønsker å utforske alt hadde vært noe.

Lenke til kommentar

Hadde jeg bestemt hadde de bare fjernet level fra WoW. Ser ikke poenget med å bruke noen dager på å grinde quests på starten av hver ekspansjon. Pluss at det gjør at jeg ikke gidder rulle nye alts.

Hver sin interesse såklart, men jeg er ikke helt enig med deg der. Er litt glad i RPG-sjangeren, og ved å stadig jobbe seg igjennom historier, bli bedre, sterkere og få bedre utstyr så syntes jeg det bidrar en hel del til totalopplevelsen. Har ikke noe imot questing fra et story-ståsted og jeg føler jeg får mye mer ut av spillet når jeg veit litt mer hvorfor sånn og slik skjer.

Men igjen, nå er jeg en av dem som liker å lese questlines og forsøker å leve meg litt inn i historien(e), ihvertfall ved førstegangs gjennomspilling. Litt av sjarmen med denne sjangeren er jo nettopp at det er noe for enhver smak.

Endret av Gurglemuffin
Lenke til kommentar

Problemet med lvling i Legion er at en må gjennom alle sonene og stort sett må gjøre alle questene (om en ikke har rested og ikke gjør dungeons)

I alle foregående expansions så trengte man ikke gjøre absolutt alt, så når en lvlet alts så kunne man variere litt

 

Angående Artifact så er jeg helt enig i at det skulle vært account-wide

Venter "spent" på å få 10 artifact lvls i Januar, men innen den tid så har jeg makset ut på Main

 

lvling var mye vanskeligere fordi kun tanks kunne håndtere mer enn 1 mob om gangen (stort sett), fordi gear ikke vokste på trær

Ikke uvanlig at folk hadde grønt utstyr når de startet å raide og flere måneder senere

Det eneste jeg ikke likte med vanilla var 40 mans

Lenke til kommentar

Da la jeg wow på hylla igjen.
 

Tok Xavius på mythic for noen uker siden, men ligger fremdeles langt bak i gear sammenlignet med andre, rollet vær eneste uke på Medivh, fått forøvrig all loot han kan droppe flere ganger, men selvfølgelig ikke trinketten. Sitter fremdeles med en legendary, kontra kameraten min som har gjort tre ganger så lite av alt som meg, men har hele tre legendarys....

 

Legion har vært helt fantastisk med tanke på innhold, men legendary systemet og hvordan RNG med Titanforged i mythic+ fungerer er helt på tryne. Faktisk så dårlig at jeg blir mer frustrert enn glad når jeg spiller, derfor konkluderte jeg med å kansellere abonnementet mitt. 

 

 

 

 

Og hvor mange av disse ville betalt for Legion om ikke piratservere var tilgjengelig? Hvor mange av disse har allerede betalt for Legion og ville mest trolig hoppet av uansett? Hvor mange av disse spiller både vanilla og Legion? Hadde vært interessant å fått noen tall på det.

 

Hvis ikke blir det jo bare logikk ala det filmbransjen driver med angående piratkopiering. 200 000 spillere feks betyr jo selvfølgelig ikke 200k tapte abonnementer for Blizzard. Eller 200k potensielle salg som gikk i vasken.

Jeg hadde ikke betalt for Legion. Legion er gørr kjedelig, da spiller jeg heller noe annet. Leveling i Legion er til å sovne av, fullstendig hjernedødt. Du blir fortalt hvor du skal gå og fiendene er så underlegen at det er ikke moro å slåss mot dem. Vil faktisk tro at det er over 200k potensielle kunder, med tanke på at Nostalrius gjør mye feil som kunne ha vært unngått. Hadde det ikke vært så mye kø og andre småproblemer ville nok brukerbasen vært enda større. Alle har ikke tålmodighet til å spille på Nostalrius eller så får de et dårlig førsteinntrykk og vil aldri komme tilbake. Dette er tapte brukere.

 

Personlig vil jeg ikke dedikere tid til Nostalrius PvE/PvP serverne som er ute nå. Grunnen til det er at jeg synes ikke at de har løst de tekniske utfordringene på en god måte. Blir kanskje med på deres ny-oppstarta server som kommer ut senere i januar. Vurdere egentlig å være tålmodig nok til å vente på Cresfall. Crestfall er et annet prosjekt. De vil være enda mer autentisk, de bruker svært mye tid på research, de har gode tekniske løsninger. Kø og lag burde ikke bli et problem hos Crestfall.

 

 

There isn't a theoretical cap on how many realms we can run, but there is a cost to opening additional realms.  It's more hardware, more DDoS protection, more proxies, and more bandwidth.

Clustering automatically means we run multiple servers for each realm, so where a MaNGOS realm puts their entire system on one machine, we have a machine running Eastern Kingdoms, a machine running Instances, etc.  This gives us some significant advantages, namely that the server performance is vastly superior.  The emulator is also far more lightweight to begin with, having been built for speed from the beginning.  I'd guess running a population as high as 20k would be possible without dropping completely into the realm of the unplayable (not that we would ever want to do that, the implications for economy and gameplay would be horrific at that point).  We also get the advantage of stability.  If some bugged quest causes Eastern Kingdoms to crash, players on Kalimdor, or doing raids, are unaffected.  Obviously we hope to prevent crashes and have a high degree of stability in the first place, but computers being computers, the odd crash is bound to happen.. in our case it will only affect the people on the same Worldserver, leaving the majority of the population untouched.

So basically, for proper implementation of clustering, you put each Worldserver on a different physical machine.  This allows for the most distributed use of server resources and the highest preformance, as well as the best protection against crashes.  The downside is that you now have to pay for four machines instead of one  (EK, Kalimdor, Instances, and Realm/Login).

Depending on the population, we do have the ability to run multiple worldservers on the same machine.  This reduces the number of machines we need to maintain, cutting the cost.  We get to keep the stability bonus of other worldservers staying online if one crashes, but we lose the preformance benefit.  I should think that the server, even in the cheapest and most minimal configuration would still be capable of supporting several thousand users, but it's certainly not the optimal setup.

In the end, how many realms and which configuration we run them in are going to come down to a question of funding.

Now, as far as our population goes, that's just something we'll have to wait on for a while.  As was mentioned, I'd be perfectly happy with 2k-4k players on a given realm, whether PvE or PvP.  By the time we release, the realms of today will be some months old.  It's impossible to say what's going to happen in that amount of time, so I'm just going to withhold any speculation about it.  We're focused on getting things right for Crestfall and it's future players.  Everything else going on is secondary to that.

 

As mentioned, we can get further realms online within a day if the 6k limit would be too small. We will ensure that there won't be any bigger queues and we could also "merge" realms anytime if needed because they are using different GUID ranges.

 

 

Majoriteten av wow spillere synes leveling er "gørr kjedelig", men visst du påstår at hele utvidelsepakken Legion er dårlig på grunn av leveling, så er du helt på jordet. 

 

For og si det sann så tok det meg knappe 12 timer fra 100 til 110, og for å sette det i perspektiv så er det en minimal del av min totale spilletid. Tvert imot så syns jeg leveling i Legion var fantastisk iom at det gikk så raskt.

Det har aldri vært så mye innhold før til en utvidelsepakke til wow samt det kommer kontinuerlig nye patcher med masse innhold.

 

Lenke til kommentar

Du er fremdeles helt i starten av expansionen. Selv om RNGen med legendaries var en opplagt bommert, så har dev-teamet god tid til å myke det ut i løpet av expansionen, noe de selv påstår at vil skje etterhvert som flere blir lagt til.

 

Edit: Jeg har forøvrig ikke fått en eneste en enda, tross for at jeg har spilt siden dag en.

Endret av cuadro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...