Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

@Abell

 

Du synes innhold og raiding er på topp og du storkoser deg når du spiller.

 

Likevel veger du å slutte fordi du ikke har fått 3 items du har lyst på?

 

Gear kan vel ikke bety såå mye?

Når jeg raider progress så kunne jeg ikke brydd meg mindre om jeg får gear eller ikke. Får ikke jeg det så er det noen andre som får det. Det kommer uansett guilden til gode og vi kan progresse videre. Det er jo gameplay som burde være den avgjørende faktoren og ikke loot...

 

Jeg forstår det er urettferdig at du ikke har fått legs enda, men jeg råder deg til å ikke fokusere på dette.

 

Jeg gikk uten legs veldig lenge og fikk plutselig 2x BiS på veldig kort tid. Det var selvfølgelig kjekt fordi det styrker vår progress, men det har ikke påvirket gleden av å spille...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe "alle" glemmer når det er snakk om at alt var så mye vanskeligere i classic er jo nettopp at det var nytt. Ingen hadde noe særlig peiling. Min/maxing var noe man stort sett bare fant hos dem virkelig, virkelig dedikerte.

 

10 år gjør mye med folk, og kunnskapen om spillet har jo blitt atskillig bedre. DPS-Meters, fast run osv osv vil fortsatt være en ting på disse serverene. Bare fordi at sånn er det blitt, rett og slett.  Tviler også sterkt på at man vil finne det hyggelige, hjelpsomme miljøet som alle savner av flere årsaker. 1) Det er gratis og 2) Det er ikke nytt lengre og magien har blitt litt borte med åra.

 

Bare mine meninger såklart. Nostalrius, Elysium eller hvaenn må bare holde på, men det vil uansett bare være et spørsmål om tid før enten Blizzard tar affære, eller at dem ikke gidder mer, eller andre uforutsette hendelser. Jeg brukte tre måneder på å nå level 60 i classic, jeg orker ikke investere den slags tid i noe som er så usikkert som en ulovlig server.

 

Det eneste jeg virkelig savner er muligheten til å dra rundt og kikke i verden slik den var den gangen. Bare for å mimre.

Det er det som er så fint med private servere. Du kan spille dungeons pre-nerf, og de er ekstremt vanskelige. Du har helt rett at 10 år gjør mye med folk og kunnskapen har blitt adskillig bedre nå som alt informasjon er lett tilgjengelig. Det forbauser meg at Blizzard har likevel valgt å gjøre spillet enda enklere i Legion med tanke på at spillerne har blitt bedre.

 

Angående miljøet, så kan det nevnes at de fleste spillerne er stort sett voksne. Majoriteten spilte fra 2004-2006, og det er over 10 år siden. I og med at det er så lenge siden vil det si at brukerne er godt over 20.

 

Her viser jeg en quest som burde vært fikset. Det er et garderobeskap med et quest item, den spawner hvert 5 minutt, og burde egentlig ha spawnet fortere inn. Det som er spesielt med dette er at folk klarer å holde en køkultur. Folk er såpass voksne at de klarer å vente.

post-100299-0-98772500-1482244248_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her viser jeg en quest som burde vært fikset. Det er et garderobeskap med et quest item, den spawner hvert 5 minutt, og burde egentlig ha spawnet fortere inn. Det som er spesielt med dette er at folk klarer å holde en køkultur. Folk er såpass voksne at de klarer å vente.

Hva i helvete?! Jeg er ekstremt imponert.

 

RP-server?

Lenke til kommentar

 

Her viser jeg en quest som burde vært fikset. Det er et garderobeskap med et quest item, den spawner hvert 5 minutt, og burde egentlig ha spawnet fortere inn. Det som er spesielt med dette er at folk klarer å holde en køkultur. Folk er såpass voksne at de klarer å vente.

Hva i helvete?! Jeg er ekstremt imponert.

 

RP-server?

 

Nost-PvE med 6000 spillere.

Lenke til kommentar

@Abell

 

Du synes innhold og raiding er på topp og du storkoser deg når du spiller.

 

Likevel veger du å slutte fordi du ikke har fått 3 items du har lyst på?

 

Gear kan vel ikke bety såå mye?

Når jeg raider progress så kunne jeg ikke brydd meg mindre om jeg får gear eller ikke. Får ikke jeg det så er det noen andre som får det. Det kommer uansett guilden til gode og vi kan progresse videre. Det er jo gameplay som burde være den avgjørende faktoren og ikke loot...

 

Jeg forstår det er urettferdig at du ikke har fått legs enda, men jeg råder deg til å ikke fokusere på dette.

 

Jeg gikk uten legs veldig lenge og fikk plutselig 2x BiS på veldig kort tid. Det var selvfølgelig kjekt fordi det styrker vår progress, men det har ikke påvirket gleden av å spille...

Handler ikke om tre items, handler om alt generelt. Har man ikke flaks med loot eller tid til å farme mythic+ dagen lang så blir man benket når man spiller på et relativt "høyt" nivå. Så gear betyr faktisk alt.

 

Kort fortalt:

https://www.youtube.com/watch?v=EhvEY6hDdUs

 

For å sette ting på spissen så er det noe som ikke stemmer når det lønner seg i de fleste tilfeller å spille opp en ny bruker visst man har fått to dårlige legendarys. Det tar statistisk sett mindre tid, og når legendary har så stor betydning på damage, så ødelegger det ufattelig mye.

 

Dette kunne blizzard lett fikset med å fjerne alle legendary's som gjør at man presser ut mer skade (i mange tilfeller med ganske stor %), og heller erstattet disse med mobility\utility osv. 

 

Jeg spiller for å toppe damage meters og prestere best mulig, det er en personlig preferanse, men når jeg blir slått i tryne med dårlig RNG HELE tiden, så er det statistisk sett umulig. Dette kan utallige loggs bekrefte....

Lenke til kommentar

(...) For å sette ting på spissen så er det noe som ikke stemmer når det lønner seg i de fleste tilfeller å spille opp en ny bruker visst man har fått to dårlige legendarys. (...)

Akkurat det har allerede blitt fikset.

 

Ellers er jeg stort sett enig med deg. Det er gjort mange rare valg denne ekspansjonen, og jeg er glad jeg ikke raider hardcore lengre, for det ser mer slitsomt ut en noen gang.

Lenke til kommentar

 

(...) For å sette ting på spissen så er det noe som ikke stemmer når det lønner seg i de fleste tilfeller å spille opp en ny bruker visst man har fått to dårlige legendarys. (...)

Akkurat det har allerede blitt fikset.

 

Ellers er jeg stort sett enig med deg. Det er gjort mange rare valg denne ekspansjonen, og jeg er glad jeg ikke raider hardcore lengre, for det ser mer slitsomt ut en noen gang.

 

Så bra, regner med de tar til seg all kritikken de får, men akkurat nå har jeg fått nok.

 

Har raidet hardcore flere ganger tidligere, og jeg vet du har gjort det samme, men aldri før har det vært så mye å gjøre, ikke nødvendigvis en dårlig ting, men ufattelig slitsomt til tiders visst man vil henge med på ilvl toget (som betyr alt for øyeblikket)! :)

 

 

Lenke til kommentar

Er helt enig angående legendaries. Det må ha vært noe de landet på pga tidsnød eller noe sånt. Nekter å tro at det var spesielt gjennomtenkt. Håper i hvert fall ikke det. Jeg har nå 2 legendaries fordelt på 3 chars, noe jeg synes er ræva. Men likevel er det folk som er langt mer uheldig enn meg, så det ødelegger endel selvfølgelig.

 

Men jeg skal ikke klage. Jeg spiller så lite nå at jeg kan ikke forvente å få mange legendaries. Er litt av og på, og det var vel egentlig AP-grindet som tok knekken på meg. Det pluss at Legion føles fortsatt lite alt-vennlig. Selv med endringene de har gjort.

Endret av NuckChorris
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har aldri vært i et raid i Legion, kommer sikkert aldri til å gjøre det heller. Synd progress på diverse quests stopper opp fordi de er raid missions da..

 

Men nå har jeg fisket meg opp til Artifact fiskestanga Underlight Angler, så har jeg hvertfall noe nytt å holde på med.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

 

@Abell

 

Du synes innhold og raiding er på topp og du storkoser deg når du spiller.

 

Likevel veger du å slutte fordi du ikke har fått 3 items du har lyst på?

 

Gear kan vel ikke bety såå mye?

Når jeg raider progress så kunne jeg ikke brydd meg mindre om jeg får gear eller ikke. Får ikke jeg det så er det noen andre som får det. Det kommer uansett guilden til gode og vi kan progresse videre. Det er jo gameplay som burde være den avgjørende faktoren og ikke loot...

 

Jeg forstår det er urettferdig at du ikke har fått legs enda, men jeg råder deg til å ikke fokusere på dette.

 

Jeg gikk uten legs veldig lenge og fikk plutselig 2x BiS på veldig kort tid. Det var selvfølgelig kjekt fordi det styrker vår progress, men det har ikke påvirket gleden av å spille...

Handler ikke om tre items, handler om alt generelt. Har man ikke flaks med loot eller tid til å farme mythic+ dagen lang så blir man benket når man spiller på et relativt "høyt" nivå. Så gear betyr faktisk alt.

 

Kort fortalt:

https://www.youtube.com/watch?v=EhvEY6hDdUs

 

For å sette ting på spissen så er det noe som ikke stemmer når det lønner seg i de fleste tilfeller å spille opp en ny bruker visst man har fått to dårlige legendarys. Det tar statistisk sett mindre tid, og når legendary har så stor betydning på damage, så ødelegger det ufattelig mye.

 

Dette kunne blizzard lett fikset med å fjerne alle legendary's som gjør at man presser ut mer skade (i mange tilfeller med ganske stor %), og heller erstattet disse med mobility\utility osv. 

 

Jeg spiller for å toppe damage meters og prestere best mulig, det er en personlig preferanse, men når jeg blir slått i tryne med dårlig RNG HELE tiden, så er det statistisk sett umulig. Dette kan utallige loggs bekrefte....

 

 

Asmondgold: Jeg skal ikke disse typen, han er kul nok, men jeg skal disse deg littegrann for at du lar deg påvirke såpass av en manns mening.

 

Guilden din må være sykt drit som benker deg fordi du ikke har riktig items eller har vært heldig nok. Jeg har vært i både top-end guilder og mid-end guilder og har aldri opplevd at en dedikert og dyktig spiller blir nedprioritert på grunn av gear. Sikker på at du ikke ble nedprioritert av andre grunner?

Jeg har aldri hørt at top 100 guildene heller gjør dette. Preach sier for eksempel at dette aldri skjer blant eliten. Dedikasjon og skills er det eneste som betyr noe, ikke gear. (det er dog om man skal ta Preach sitt ord for god fisk)

 

Enig i at Blizz kunne ha designet legendaries annerledes, men nå er det for sent. Flere folk kommer til å slutte om de plutselig mister itemene som de føler de har fortjent.

 

"Det lønner seg statistisk sett å spille opp en ny bruker om man har fått to dårlige legendaries". Dette er det ingen seriøs statistikk på. Dette er synsing og svada.

 

RNG er ikke noe nytt i WOW. Etter min mening spiller faktisk RNG en mindre rolle i raiding nå enn det noen gang har gjort. I WOD måtte man for eksempel farme det samme itemet om og om og om igjen helt til det fikk korrekt secondary stats. I TBC var det kun rouger med warglaives som kunne toppe raid dps og arena ladder. Det finnes flere eksempler som viser at WOW har alltid hatt dette elementet av RNG.

 

Det som jeg er helt enig i er at det er altfor lett å geare opp nå. Man får akkurat like bra gear for å spamme mythic+ hele uka som man får av å progresse Mythic raids. Jeg synes de aller mest seriøse spillerne burde få litt bedre belønning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

@Abell

 

Du synes innhold og raiding er på topp og du storkoser deg når du spiller.

 

Likevel veger du å slutte fordi du ikke har fått 3 items du har lyst på?

 

Gear kan vel ikke bety såå mye?

Når jeg raider progress så kunne jeg ikke brydd meg mindre om jeg får gear eller ikke. Får ikke jeg det så er det noen andre som får det. Det kommer uansett guilden til gode og vi kan progresse videre. Det er jo gameplay som burde være den avgjørende faktoren og ikke loot...

 

Jeg forstår det er urettferdig at du ikke har fått legs enda, men jeg råder deg til å ikke fokusere på dette.

 

Jeg gikk uten legs veldig lenge og fikk plutselig 2x BiS på veldig kort tid. Det var selvfølgelig kjekt fordi det styrker vår progress, men det har ikke påvirket gleden av å spille...

Handler ikke om tre items, handler om alt generelt. Har man ikke flaks med loot eller tid til å farme mythic+ dagen lang så blir man benket når man spiller på et relativt "høyt" nivå. Så gear betyr faktisk alt.

 

Kort fortalt:

https://www.youtube.com/watch?v=EhvEY6hDdUs

 

For å sette ting på spissen så er det noe som ikke stemmer når det lønner seg i de fleste tilfeller å spille opp en ny bruker visst man har fått to dårlige legendarys. Det tar statistisk sett mindre tid, og når legendary har så stor betydning på damage, så ødelegger det ufattelig mye.

 

Dette kunne blizzard lett fikset med å fjerne alle legendary's som gjør at man presser ut mer skade (i mange tilfeller med ganske stor %), og heller erstattet disse med mobility\utility osv. 

 

Jeg spiller for å toppe damage meters og prestere best mulig, det er en personlig preferanse, men når jeg blir slått i tryne med dårlig RNG HELE tiden, så er det statistisk sett umulig. Dette kan utallige loggs bekrefte....

 

 

Asmondgold: Jeg skal ikke disse typen, han er kul nok, men jeg skal disse deg littegrann for at du lar deg påvirke såpass av en manns mening.

 

Guilden din må være sykt drit som benker deg fordi du ikke har riktig items eller har vært heldig nok. Jeg har vært i både top-end guilder og mid-end guilder og har aldri opplevd at en dedikert og dyktig spiller blir nedprioritert på grunn av gear. Sikker på at du ikke ble nedprioritert av andre grunner?

Jeg har aldri hørt at top 100 guildene heller gjør dette. Preach sier for eksempel at dette aldri skjer blant eliten. Dedikasjon og skills er det eneste som betyr noe, ikke gear. (det er dog om man skal ta Preach sitt ord for god fisk)

 

Enig i at Blizz kunne ha designet legendaries annerledes, men nå er det for sent. Flere folk kommer til å slutte om de plutselig mister itemene som de føler de har fortjent.

 

"Det lønner seg statistisk sett å spille opp en ny bruker om man har fått to dårlige legendaries". Dette er det ingen seriøs statistikk på. Dette er synsing og svada.

 

RNG er ikke noe nytt i WOW. Etter min mening spiller faktisk RNG en mindre rolle i raiding nå enn det noen gang har gjort. I WOD måtte man for eksempel farme det samme itemet om og om og om igjen helt til det fikk korrekt secondary stats. I TBC var det kun rouger med warglaives som kunne toppe raid dps og arena ladder. Det finnes flere eksempler som viser at WOW har alltid hatt dette elementet av RNG.

 

Det som jeg er helt enig i er at det er altfor lett å geare opp nå. Man får akkurat like bra gear for å spamme mythic+ hele uka som man får av å progresse Mythic raids. Jeg synes de aller mest seriøse spillerne burde få litt bedre belønning.

 

Hehe, koster deg ikke mere enn et kjapt søk på google, kontra å skyte fra hoften visst du først skal disse meg :)

 

Blir ikke påvirket av asmogold (første filmen jeg fikk opp), tenkte jeg bare skulle korte ned innlegget mitt. Ta en kjapp titt innom diverse forums, ikke minst google det, du finner hundrevis med poster og filmer om temaet. 

 

Grunnen til at jeg sluttet var at jeg ble mer frustrert av spillet enn glad på grunn av konstant dårlig RNG, dette poengterte jeg også med at var en personlig preferanse. Eneste måten å "vinne" over dårlig RNG, er tid, og det har jeg ikke nok av.

 

Det lønnet seg faktisk å rerolle før i de fleste tilfeller, dette finner du også en del tråder om rundt om kring, men dette har visst blitt fikset, og godt er det. 

 

Er nok ikke andre årsaker enn gear dessverre iom. at jeg ranker 80-90% på de fleste encounters på min ilvl.

 

Finnes mange eksempler på top100 guilds som benker folk for slike årsaker, eller tvinger dem til å gå på alten, men det skjer selvfølgelig oftere med andre guilds enn "eliten" iom. at de dedikerer så ufattelig mye tid til spillet. 

 

methodAMA.png

 

Litt vanskelig å ta deg seriøst når du poengterer med at RNG ikke betyr noe denne utvidelsen, det er ABSOLUTT bare "synsing og svada"  :xmas:

Endret av Abell
Lenke til kommentar

Nå er det jo ikke noe cap på 845 på world quest gear, men det kommer an på hvilken ilvl du har. Tror jeg har fått 875 gear fra world quests. I hvert fall 870, men det er sjeldent. Skal du geare opp kun via world quests så må du regne med å ligge rundt 850-860 i lang tid, med mindre du har griseflaks.

 

Det som irriterer meg, bortsett fra legendary rng selvfølgelig, er hvor dårlige lootsystemene til Blizzard virker å være. World quest gear som ikke skalerer noe særlig (en 880+ får fortsatt mer 835-840 gear enn noe annet), type belønninger som omtrent ikke dukker opp for endel (relics til speccen man bruker mest) og andre ting som feks withered training questen. Angående legendaries så sier jo Blizzard at man skal spille spillet, men jeg regner med at de da også mener at du skal gjøre minst 4 world quester per dag og den withered training greia også, siden den kan gi en legendary i belønning. Da blir det litt tåpelig når du mesteparten av tiden får 830-840 gear fra de to sistenevnte, uavhengig av hvilken ilvl du faktisk er. Det er greit at du ikke skal få det beste raidgearet fra disse, det sier seg selv, men blå 830 armor? Virkelig? Hvor ubrukelig skal de egentlig gjøre dette innholdet?

 

Blizzard har jo også sagt at de føler 39 gull eller hva det nå er blir en for stusselig trøstepremie når du ikke får ordentlig loot fra world bosser. At de helst ville gitt en viss mengde AP, men fortsatt har de ikke fått dette på plass, angivelig pga lite fleksible lootsystemer. Slikt er jo litt skuffende må jeg si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...