Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Velinformert som jeg til enhver tid er var det ikkefør i dag at jeg fant ut om challenge tames i WOD. Gikk så til verks og skaffet meg både Gara og fel wolf. Jeg har et irrasjonelt sterkt bånd til Frostbite (aka Loque'nahak) som har vært med siden Cataclysm, så blir nok ikke å se de annet enn ved Stampede (som jeg kun bruker når jeg tar gamle raids, bruker Blink Strikes til vanlig - kjære Blizzard-Gud kan du separere de to i Legion??).

 

Allikevel applauderer jeg jobben Blizzard har gjort med de to temme-"questene". Den for Gara er veldig utspekulert og komplisert på en god måte, mens den for fel wolf er en real utfordring som fikk meg til å dra frem hunter abilities jeg til vanlig ikke bruker, for ikke å snakke om at det er første gang jeg har daua på hunter utenfor raid på flere måneder (lese tactics før man angriper noe med 5 millioner HP, designet for å ta huntere? nope). 

 

IT22DpY.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

ENDELIG ferdig med den forbanna ring questen. 33/33 tomes på siste mulige kill (utenom Archimonde) LFR denne uka. Skal ikke inn i det raiden igjen før om et par expansions når jeg kan fist fighte dem til døde og pine dem mest mulig. Ringen får holde seg på 635; jeg har den nå iallefall. 

 

Gjorde diverse bosser på N og HC i HM og BRF, men kjedet livet av meg. Sovnet bokstavelig talt midt i HC-fights flere ganger i BRF. HFC tok kaka, holdt meg til LFR. Blizzard er verste copy/paste-utvikleren jeg har vært borti, alle raid de lager er jo prikk like. Kan da fanken ikke være så vanskelig å innovere litt på raidfronten, selv med eldgammel spillmotor. "Here is a house of ~10 large enemies that take ~5 minutes to defeat by standing in some shit and not standing in other shit". Repeat. 

 

Anyways, føler ting som den ringen også dreper viljen til å styre med alts. Desto mer jeg gjør på main, desto mer håpløst føles det å skulle gjøre det samme på alts. Det som nesten er verre enn det er at det er like få mechanics for å ha en klar main som det er for å ha alts. Dvs noe som ga main en fordel av at du hadde alt, men en fordel som ikke gjorde det obligatorisk å ha masse alts. 

 

Kunne f.eks hatt et "Ritual of Merging Destinies" eller noe i den dur, hvor du ofrer en max level alt (char blir deleted) for å gi en klassetypisk non-damaging ability til en annen char, med vettuge restriksjoner. Mage slow fall, dk path of frost, hunter feign death, shaman ghost wolf, druid flight form, warlock soulstone, monk roll, etc. Hvis deaktivert i PVP/raid, og med tanke på hvor mye man måtte investere for å få det, opp mot hvor mye nytte det har (mye av det kan gjøres med items allerede), ser jeg ikke hvorfor ikke det kunne fungert. De som ikke sitter i raid hele dagen hadde plutselig hatt uante timer med noe å gjøre, samtidig som det ikke hadde rørt PVP/raiding. 

 

En annen slik funksjon kunne vært Mark of Linked Souls. Hvis en karakter har gjort et legacy raid (ikke current, obviously), vil en annen karakteren som gjør samme raid kunne sende soulbound drops fra det raidet til den karakteren. 

  

Eller passive skill Legacy Diplomacy. Høyeste rep blant max level alts på legacy factions er den som gjelder for alle, med unntak av de hvor rep hos X reduserer rep hos Y. 

 

Sign of the Linked Hearths. Bruk av Hearthstone gir deg meny til å velge mellom alle hearts satt av max level alts. I en tid hvor det finnes femten millioner teleport items og portaler overalt, hadde det virkelig tatt livet av noen?

 

Alt bank. Duh. 

 

etc. /rant

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Gjorde diverse bosser på N og HC i HM og BRF, men kjedet livet av meg. Sovnet bokstavelig talt midt i HC-fights flere ganger i BRF. HFC tok kaka, holdt meg til LFR. Blizzard er verste copy/paste-utvikleren jeg har vært borti, alle raid de lager er jo prikk like. Kan da fanken ikke være så vanskelig å innovere litt på raidfronten, selv med eldgammel spillmotor. "Here is a house of ~10 large enemies that take ~5 minutes to defeat by standing in some shit and not standing in other shit". Repeat.

LFR er bossene hvor mekanikkene enten er fjernet helt, eller kan så og si ignoreres uten at det gjør kampen veldig vanskelig. Da er det ikke veldig rart at det føles ut som om alle bossene er like. LFR er laget slik at folk som ikke har tid til å raide skal få se bossene av lore-grunner. De reflekterer ikke på noen god måte hvordan disse kampene utspiller seg på den høyeste vanskelighetsgraden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

 

Gjorde diverse bosser på N og HC i HM og BRF, men kjedet livet av meg. Sovnet bokstavelig talt midt i HC-fights flere ganger i BRF. HFC tok kaka, holdt meg til LFR. Blizzard er verste copy/paste-utvikleren jeg har vært borti, alle raid de lager er jo prikk like. Kan da fanken ikke være så vanskelig å innovere litt på raidfronten, selv med eldgammel spillmotor. "Here is a house of ~10 large enemies that take ~5 minutes to defeat by standing in some shit and not standing in other shit". Repeat.

LFR er bossene hvor mekanikkene enten er fjernet helt, eller kan så og si ignoreres uten at det gjør kampen veldig vanskelig. Da er det ikke veldig rart at det føles ut som om alle bossene er like. LFR er laget slik at folk som ikke har tid til å raide skal få se bossene av lore-grunner. De reflekterer ikke på noen god måte hvordan disse kampene utspiller seg på den høyeste vanskelighetsgraden.

 

 

 

Som sagt har jeg tatt en del bosser både på N og HC. Like forbanna kjedelig der - om ikke verre, siden man ikke bare kan ignorere alle de gjenbruksmekanikkene de kommer med. Er ikke så vanskelig å lage raidbosser som er unike, bare blizzard som har kreativitet som en overbelasta kopimaskin. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Synes bare det blir for monotont. Verre og verre med hver expansion fordi det må være mulig å scale encounter etter både difficulty fra LFR->mythic og forskjellige raidstørrelser. 

 

De kunne f.eks knyttet sammen raids og dungeons. Ta Operator Thogar. Hva om det var en portal til Grimrail Depot før trashen hans (med justert trash difficulty) hvor du sendte i vei en tank, healer, og tre DPS for å gå gjennom grimrail depot, hvor de på slutten ikke krasjet toget, men kjørte det inn på stasjonen til Thogar og brukte mechanicsene fra Nitrogg Thundertower på adds/thogar?

 

Eller hva om du på Blast Furnace sendte i vei et team til Bloodmaul Slag Mines, hvor historien var endret slik at kilden til isen i frostfire ridge var en magisk iskrystall som ga alle frost attacks, og at det var eneste måte å ta bossen i blast furnace på (tenk den geleklumpen i ahnqiraj, men uten klasserequirements). 

 

Og hva med garrison? Ta Archimonde, av eneste grunn at han er siste boss i expansion. Ikke gjort den fighten ennå så vet ikke hvordan den faktisk er, men hva om han på 50% HP skrek noe slik som "I will crush everything you have built" og så stakk av fra HFC inn i en phased utgave av overworld. I det han rømmer kommer garrison folk fra Nagrand og gir en buff som gir mounted combat mechanics fra nagrand slik at raidet kan ri etter og DPSe fyren mens han går amok gjennom Tanaan. I det han kommer inn i Talador så kommer en courier fra garrison og sier at artillery tårnet står standby, og raidet må DPSe føttene hans eller noe i den dur for at han skal stå stille lenge nok til å treffe med artillery. Videre inn i shadowmoon valley når han nesten garrison før hæren fra garrison kommer og møter ham for en fight utenfor (tenk garrison ability i shadowmoon valley), og holder ham opptatt mens raidet tar seg gjennom en invasjon av garrison og ned mot shipyard for å rette skipenes kannoner på jævelen og sprenge ham dit peppern gror. (tilsvarende i frostfire for whored). 

 

Og hva med en raid boss world boss? En egen boss i HFC kunne vært utenfor normal raid, tilgjengelig via en side entrance. Kun tilgjengelig på 25M HC, f.eks. Fight ned til 50% HP tilsvarer en full fight i vanlig raid, og på det punktet går bossen inn i en defensive mode som reduserer både skade han tar og gir, slik at eneste mulighet er at raidet sprenger opp dør/vegg slik at random folk som PVEer i Tanaan kan komme til og hjelpe, som ved en rare. Raidet som tok phase 1 får vanlig HC loot, random peeps får apexis/felshit/etellerannet. 

 

Kunne også hatt et raid som var i samme stil som gunship battle i ICC, men knyttet til garrison shipyard. Kanskje archimonde kunne droppe (på N og høyere) en item som starter en shipyard mission hvor du faktisk må være med selv, en slags bonusboss som står utenfor det normale raidsystemet. Hadde ikke engang trengt å være raid; kunne vært solo/5man/3man/whatever. Kunne droppet en slik cache of sea shit eller hva den heter. 

 

 

Osv. Etterlyser bare et eller annet jeg ikke har sett hundre ganger før. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Gått unna med loremaster i dag. Siste halvdel av Howling Fjord, hele Dragonblight, og nå halveis i Grizzly Hills. Hadde enda alle soner vært som førstnevnte og sistnevnte <3 Etter GH er det 50 shades of gray-sonene som gjenstår :(

Lenke til kommentar

Northrend hadde noen fantastiske soner, kanskje de beste spillet har sett hva gjelder atmosfære osv.. Men selve innholdet i sonene tapte seg veldig etter Dragonblight og Grizzly Hills ja selv om soner som Icecrown og Storm Peaks er flotte på hver sin måte de også, men er ikke allverdens å queste i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...