Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+89234341

Icecrown kommer til å bli interessant, med 140 freaking quests nødvendig for achivementen. Kommer til å ta den sist av den enkle grunn at achivementen der heter "the final goal", og det blir siste jeg trenger for hele loremaster. 

 

Favorittsonen er muligens valley of the four winds. Fin sone utseendemessig, noen festlige quests der, og mange unike fiender. Sør i Gorgond er også en fin plass. Begge utgavene av Nagrand ble litt ødelagt pga innholdet for min del. Questing i nye Nagrand fra flying kommer kan bli interessant. 

 

 

Anyways, når Loremaster kommer i mål, blir det den 150k apexis mounten. Så Pepe questen. Så muligens noen gamle raid quests. Hadde også vært moro å få ilv opp fra 707 til 710 av OCD-grunner, men begynner å nærme meg grensen for hva som er mulig uten å raide.

 

én ting skal iallefall spillet ha: vanskelig å matche hvor mye man kan gjøre uten å gjøre mainstream endgame content.  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

http://www.wowhead.com/item=127734/savage-taladite-amplifier#comments 

 

Kan man upgrade rett til 700 eller må man innom alle 6 stegene ?

Ser på ah 1/6 , 4/6 6/6 osv.  

 

Må innom alle. Siden 6.2 har de første tre oppgraderingene på 15 ilv hver brukt samme oppgraderingsitem, med savage blood som dyreste ingrediens. De to siste bruker felblight. Du må altså bruke 5 oppgraderingsitem for å få 715 (armor)/705 (weapon) crafted items. 

Lenke til kommentar

Merker det er mye å sette seg inn i.. Sluttet rett før Highmaul kom ut og nå er det Shipyards, upgrade items og alt mulig rart jeg ikke har satt meg inn i. Satt igjennom hele Highmaul, Blackrock Foundry og Hellfire Citadel via LFR i går og det ble litt drøyt i lengden spesielt når vi avsluttet med verdens mest bedritende gruppe med klagefanter på Archimonde på slutten..

 

Har valgt å droppe Discipline Priest til fordel for Death Knight hvor jeg for øyeblikket spiller LFR som Frost DPS men velger å få alt av drops osv til Blood (Tank) da jeg har ambisjoner om å teste ut litt tanking. Normalt spiller jeg som healer.

 

 

Største utfordringen så langt må være Garrison på Death Knight (alt) hvor det ser ut til å ta evigheter å få på plass det jeg har blitt vandt med å ha på Priest. Garrison Resources er det manko på gitt.. Har nå farmet det meste av rare elites og treasures i alle områder og fikk akkurat nok til Garrison level 3 men jeg mangler jo fremdeles bøttevis med resources for å få opp bygningene mine til level 2 og 3 osv.. Og nå som jeg ikke har flere rare elites eller treasures å farme så virker det nesten som de 200 jeg får av daily heroic er det eneste jeg har å gå på? Da vil det jo ta temmelig lang tid å komme noen vei.

 

Har fått opp Lumber Mill og Trading Post for litt ekstra ressurser, men de gir jo temmelig lite av gangen. Kan få litt via Follower Missions men ettersom dette er en alt så er jo ikke disse spesielt høy level eller utstyrt så har valgt å prioriere EXP missions fremfor noe annet nå i starten så jeg får alle opp til level 100 rare / epic før jeg belager meg på andre oppdrag. Noe som igjen tar evigheter da innholdet føles utrolig "gated".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

.

 

Stables gir bra med resources mens du fortsatt temmer mounts, pga reward på daily questene der. Ellers er det Inn som gjelder for å kunne recruite folk med scavenger for å få mer ut av missions som gir det. Salvage yard for follower upgrades, + at du kan kjøpe frozen arms of a hero på AH for å bumpe opp level på followers. Er også en ny vendor i rommet med missions som selger noe upgrades. 

 

LFR er vel nødvendig om du starter helt fra scratch, men empowered apexis gear på ilv 695 er høyere enn LFR så når du først beveger deg inn i Tanaan så blir LFR pointless for gear. DK er dog veldig squishy (frost) eller treg (blood) så du vil alltid ligge et stykke bak en del andre klasser når det kommer til tanaan, men prøv å finne en gruppe å gjøre dailies med. 

 

Edit: skrev feil bygning

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

 

Har fått opp Lumber Mill og Trading Post for litt ekstra ressurser, men de gir jo temmelig lite av gangen. Kan få litt via Follower Missions men ettersom dette er en alt så er jo ikke disse spesielt høy level eller utstyrt så har valgt å prioriere EXP missions fremfor noe annet nå i starten så jeg får alle opp til level 100 rare / epic før jeg belager meg på andre oppdrag. Noe som igjen tar evigheter da innholdet føles utrolig "gated".

Huge Ogre cache sjekk ah 1000 garrison resources. Når jeg selv trengte resources var det bare gå rundt å plukke treasures overalt i verden, drop alt i fra 10-250, er dog svært få som er 100, og 250. Rare mobs dropper også resources 1st kill man dreper de.

Lenke til kommentar

 

http://www.wowhead.com/item=127734/savage-taladite-amplifier#comments 

 

Kan man upgrade rett til 700 eller må man innom alle 6 stegene ?

Ser på ah 1/6 , 4/6 6/6 osv.  

 

Må innom alle. Siden 6.2 har de første tre oppgraderingene på 15 ilv hver brukt samme oppgraderingsitem, med savage blood som dyreste ingrediens. De to siste bruker felblight. Du må altså bruke 5 oppgraderingsitem for å få 715 (armor)/705 (weapon) crafted items. 

 

Takk. 

Upgradet skulltrinketen 6/6 og har bundet den, så har jeg chest , legs og våpen i 6/6 så han ikke ha den på 

# fail 

 

Tenkte jeg skulle kjøpe noen andre for eks legs, men bop alt som er ned til item lvl 360 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

.

Baleful gear er 650, fra tokens i Tanaan/5000 apexis. 695 om du bruker empowered token på den. 

 

Jeg pleier å gå for våpen, stone of the elements, og et eller annet til på mine. Ikke veldig glad i de crafted trinketene som gir asse secondary stat en gang per 2 min, liker bedre stone of the elements med en haug main stat hvert minutt. 

 

Er også verdt å merke seg at PVP gear nå kan skaffes selv om du ikke PVPer, takket være Champion's Honor item. Det er ilv 700 når du PVEer, og har samme stats som en ilv 700 pve item ville hatt.

 

Noen klasser har til og med PVP set bonus som er veldig brukbare i PVP, evt frem til du får PVE set, eller som en fullstendig erstatning om du ikke raider. F.eks set bonus for destruction warlock:

 

(4) Set (Destruction): Increases damage done by Incinerate on targets afflicted by your Immolate by 50%.

 

Har den bonusen på en ilv 703 warlock, og den er absolutt ikke til å kimse av. Det er heller ikke bonusene for Death Knight:

 

(2) Set (Blood, Frost, Unholy): Using Death Grip increases the damage of your next weapon special attack by 25%.
(4) Set (Frost): When you have Freezing Fog active, your next Howling Blast will increase Frost damage taken on all targets by 10% for 8 sec.
 
Champion's Honor gir både conquest points og honor points, og du kan kjøpe pve-ilv 660 PVP gear for honor points som kan blandes med 700 gear for få set bonus raskt. Prisen på Champion's Honor på Ah varierer, men kan være en ypperlig måte å geare opp på. 
Lenke til kommentar

 

 

Har fått opp Lumber Mill og Trading Post for litt ekstra ressurser, men de gir jo temmelig lite av gangen. Kan få litt via Follower Missions men ettersom dette er en alt så er jo ikke disse spesielt høy level eller utstyrt så har valgt å prioriere EXP missions fremfor noe annet nå i starten så jeg får alle opp til level 100 rare / epic før jeg belager meg på andre oppdrag. Noe som igjen tar evigheter da innholdet føles utrolig "gated".

Huge Ogre cache sjekk ah 1000 garrison resources. Når jeg selv trengte resources var det bare gå rundt å plukke treasures overalt i verden, drop alt i fra 10-250, er dog svært få som er 100, og 250. Rare mobs dropper også resources 1st kill man dreper de.

 

 

 

Disse løser jo hele problematikken! Takker og bukker.

Lenke til kommentar

Sånn i forhold til å få tittelen Loremaster ser jeg at det var greit at jeg gjorde det FØR cataclysm. For nå har jeg Loremaster achi, men jeg mangler alle for hver enkelt sone fra vanilla. Mener å huske at det ikke var achis for hver sone før, bare en for Kalimdor og en for Eastern kingdoms?

Lenke til kommentar

Det stemmer, Musty. Akkurat etter at WoD kom ut, kunne jeg endelig gjøre ferdig den for Nagrand i Outland, hvor jeg hadde gått tom for quests og hadde ÉN igjen, fordi da jeg fullførte quest i Nagrand i Draenor, talte det for den gamle sonen også. Det var jo litt kjekt. :)

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Skulle gjerne hatt litt mer fokus på slike typer "quests" som Loremaster i spillet. Liker dem. Loremaster, the Explorer, Pepe, The Longest Day, Taming the World, Taming [Location] (med unntak av Kalimdor...fuck de sommer/vinter-petene), osv. 

 

Personlig håper jeg at timewalking er testbed for game-wide mulighet til nedskalering. Perfekt WoW for min del hadde vært et spill hvor gear kom fra vendors og ble solgt for en universal currency som man kunne opparbeide seg uanett hva man gjorde, om det var PVP, raid, dungeons, quests, timewalking av gamle quest, osv, med weekly cap. Mythic raids ville åpenbart droppet mer av dem enn Elwyn Forest timewalking quests, men fortsatt ville man kunne kjøpe det beste gearet selv om man aldri stakk hodet i et raid. Eventuelt la visse raiddifficulties være utelatt weekly cap slik at elitistjævlene som skriker høyest holder kjeft. Ved å ta raidbosser ville du unlocke kosmetiske items for den bossen i nye transmog systemet. Mindre items totalt, slik at du slipper unna dagens WoW, med  så mye itemspam at det til slutt har blitt utallige [slightly Dirty Underpants of the Dude in the Back Room]. Det ville vært en funksjon for å resette alle quester i en sone, samt en ny utgave av Loremaster for å ta alle quests i timewalking mode, med tittel Timewalker, og en vendor med cosmetic gear unlocks for den. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...