Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syntes måten Blizzard har løst flying i Draenor har vært temmelig dårlig.. At de har gått bort ifra flying til man har spilt igjennom det meste av innholdet syntes jeg forsåvidt er helt greit. Men det har vi jo hatt fra før av i form av at du normalt ikke har kunnet lære flying i ny utvidelse før du har mer eller mindre oppnådd max level osv..

 

Men greit nok, at man må igjennom achievement eller questchain for å oppnå det syntes jeg er helt greit. Legg for all del opp til at man må ha utforsket alle nye soner, blitt loremaster osv før man kan få flying. Gjem det gjerne bak et interessant og relevant questchain som er intuitivt, morsomt og ikke låst bak ukevis med opparbeiding.

 

 

Men med Warlords så får vi altså ikke flying før hele utvidelsen er mer eller mindre ferdigspilt, det er unødvendig. Og du må attpåtil grinde deg til exalted med utallige factions noe jeg mener er idiotisk. Syntes det ikke er riktig å tvinge folk igjennom repgrinds som de i utgangspunktet ikke har interesse av og som ikke gir noen mening hva gjelder å "oppleve spillet på ground mount" før man kan få tilgang til flying.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Syntes måten Blizzard har løst flying i Draenor har vært temmelig dårlig.. At de har gått bort ifra flying til man har spilt igjennom det meste av innholdet syntes jeg forsåvidt er helt greit. Men det har vi jo hatt fra før av i form av at du normalt ikke har kunnet lære flying i ny utvidelse før du har mer eller mindre oppnådd max level osv..

 

Men greit nok, at man må igjennom achievement eller questchain for å oppnå det syntes jeg er helt greit. Legg for all del opp til at man må ha utforsket alle nye soner, blitt loremaster osv før man kan få flying. Gjem det gjerne bak et interessant og relevant questchain som er intuitivt, morsomt og ikke låst bak ukevis med opparbeiding.

 

 

Men med Warlords så får vi altså ikke flying før hele utvidelsen er mer eller mindre ferdigspilt, det er unødvendig. Og du må attpåtil grinde deg til exalted med utallige factions noe jeg mener er idiotisk. Syntes det ikke er riktig å tvinge folk igjennom repgrinds som de i utgangspunktet ikke har interesse av og som ikke gir noen mening hva gjelder å "oppleve spillet på ground mount" før man kan få tilgang til flying.

Har selv skaffet meg flying, eneste pluss er vell at jeg kan levle mye lettere med alt. Ellers er det ikke noe nytt å gjøre med flying yea..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Blizzards største fiende er spillerne, av den enkle grunn at det er så mange spillere som har mye bedre ideer for spillet enn Blizzard selv. Legion var en skuffelse da den falske South Seas expansion lekkasjon som kom før det var mye bedre, og i samme spor er alt av mount relatert Blizzard gjør dritt i forhold til: http://www.mmo-champion.com/threads/1507012-Mount-2-0-%28Mount-Revamp-Fan-Made-Infographic-inside!%29?p=26743186&viewfull=1#post26743186 

Lenke til kommentar

Tvinger jo ikke igjennom noe, det er bare for de som har lyst til å fly. 

 

 

Idiotisk argument spør du meg, de kunne jo begynne å kreve tre uker med grinding av rep før du fikk tilgang på diverse RAID's også, noe som ville vært helt unødvendig og idiotisk men man kan jo fremdeles si; "Tving jo ikke igjennom noe, det er bare for de som har lyst til å kjøre RAID's" osv..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Raid i seg selv er en gigantisk grind som sperrer de som ikke raider ute fra items av interesse. Legendary ring upgrades, PVE sets, transmog gear, class trinkets, og mounts er låst bak innhold jeg og mange andre har absolutt null interesse av å gjøre. Slik har det vært siden starten. Jeg holder meg ikke ute av raid fordi jeg ikke får det til, men fordi det kjeder ballene av meg hver gang jeg prøver å tvinge meg til å gjøre dem. TIlsvarende er det neppe raidere som fysisk ikke får til det som kreves for pathfinder, selv om jeg riktignok har observert mythic raidere i Tanaan som ikke finner riktig ende av våpenet å holde i når de mister støtteapparatet sitt. 

 

Jeg hadde mye heller sett at de ikke låste noe innhold bak noe langvarig grindy shit, men så lenge den mentaliteten er låst i skallen på Blizzard, så tar jeg til takke med at det lages eksklusiivt innhold til alle spillstiler. Pathfinder fikk jeg en gang i juli, da jeg allerede hadde kastet meg over alt som krevdes for den uten noen annen grunn enn at det var der. Samtidig kan jeg se langt etter Infernal Direwolf mounten som passer sammen med fel wolf hunter pet'en (challenge tame i open world Tanaan) og fel pup battle pet'en (Tanaan rare item) min, da det er låse bak noe som kjeder livet av meg.

 

Du får sympati av meg for at pathfinder kreves for flying den dagen jeg kan kjøpe PVE set bonus gear for gull.

Lenke til kommentar

Begynne igjen eller ei.

 

Har spilt wow i noen år, siden Eu beta. Har hatt flere pauser. Siste pause ble etter 1,5 mnd med WOD. Da var spillet i mine øyne ødelagt. Er ingen raider, foretreker proffessions og etterhvert garrison. Raidet litt LFR og det var vel det som var grunnen til at jeg stoppet igjen. Utrolig mye whining fra kids og annet ræl. 

 

Spørsmålet er om wow siden WOD release har blitt noe bedre, eller er det fremdeles LFR mareritt?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Jeg vil si WOD er bedre for ikke-raidere nå enn ved launch. Kommer dog an på hva du liker å gjøre. Det finnes nå mythic dungeons med gear oppi ilv 705, dailies i tanaan med gear oppi 695, pvp gear som også er ilv 700 pve gear kan anskaffes uten å drive pvp, og dungeon events med noen ukers mellomrom for både wod dungeons og for timewalking (bc/wotlk dungeons hvor du blir scala ned). Du kan lett nå ilv 700+ uten raid, noe du så kan bruke på rares/dailies i tanaan, prøve deg solo på gamle pandaria raid, osv.

 

Flying finnes nå så alt er enklere hva f.eks archeology angår. Fishing er mye forbedret og det er høy nok drop rate på crafting reagents og nat pagle items fra fishing i tanaan til at du både kan tjene litt gull og prøve deg på nat pagle items, noe som var altfor langtekkelig før 6.1.

 

Masse nye pet relaterte ting i 6.2, inkludert elite battles ala beasts of fable fra pandaria.

 

Personlig, som ikke-raider, har jeg mange baller i lufta. Akkurat ferdig med loremaster. Tatt field photographer achievementen (selfies på kjente steder i wow) og driver på pepe-achievementen (slå dungeon og raid bosser med fuglen Pepe på hodet). Fisket litt for å jobbe mot best friend og crimson water strider med Nat Pagle. Kommer til å fiske litt i garrison for å prøve meg på en turtle etterhvert. Tar også gamle raid for gull, mounts, og prøver meg på legendary bow. Generell gulltjening, samler apexis til mounts/pets/toys, og har massevis av factions på høy rep etter loremaster, som jeg kunne tenke med å fullføre. Tok hunter challenge tames for et par uker siden også.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

 

Jeg vil si WOD er bedre for ikke-raidere nå enn ved launch. Kommer dog an på hva du liker å gjøre. Det finnes nå mythic dungeons med gear oppi ilv 705, dailies i tanaan med gear oppi 695, pvp gear som også er ilv 700 pve gear kan anskaffes uten å drive pvp, og dungeon events med noen ukers mellomrom for både wod dungeons og for timewalking (bc/wotlk dungeons hvor du blir scala ned). Du kan lett nå ilv 700+ uten raid, noe du så kan bruke på rares/dailies i tanaan, prøve deg solo på gamle pandaria raid, osv.

 

Flying finnes nå så alt er enklere hva f.eks archeology angår. Fishing er mye forbedret og det er høy nok drop rate på crafting reagents og nat pagle items fra fishing i tanaan til at du både kan tjene litt gull og prøve deg på nat pagle items, noe som var altfor langtekkelig før 6.1.

 

Masse nye pet relaterte ting i 6.2, inkludert elite battles ala beasts of fable fra pandaria.

 

Personlig, som ikke-raider, har jeg mange baller i lufta. Akkurat ferdig med loremaster. Tatt field photographer achievementen (selfies på kjente steder i wow) og driver på pepe-achievementen (slå dungeon og raid bosser med fuglen Pepe på hodet). Fisket litt for å jobbe mot best friend og crimson water strider med Nat Pagle. Kommer til å fiske litt i garrison for å prøve meg på en turtle etterhvert. Tar også gamle raid for gull, mounts, og prøver meg på legendary bow. Generell gulltjening, samler apexis til mounts/pets/toys, og har massevis av factions på høy rep etter loremaster, som jeg kunne tenke med å fullføre. Tok hunter challenge tames for et par uker siden også.

hva eller hvor er kjente steder i wow?:p Endret av Tommyeen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Spilte gjennom Everbloom normal solo, og underestimerte litt effekten av å ignorere andre runde med Genesis i et forsøk på å nuke bossen. Endte opp med noe jeg aldri har vært borti: uavgjort.

 

gdnXKvj.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...