Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blizzard straffer bare tilfeller der det er helt åpenbart at det er snakk om en ødelagt mekanikk/bug, som blir misbrukt.

Dette har de sagt i blueposts flere ganger, og ble også sagt i en bluepost i etterkant av Fs saken med direkte referanse til ham.

 

Denne ble dog afaik sensurert i ettertid.

Endret av deac
Lenke til kommentar

Hva mener du med å ikke virke som den skal? Hvordan kunne Fs vite at den ikke virket som den skulle?

 

Enig. Kan ikke se at Fs gjorde noe galt. Han drepte en mob som ga en buff, og brukte buffen til å drepe neste mob før buffen gikk bort, og slik holdt han det gående hele veien til 90. Noen ganger kan man lure på hva 9 mnd. betatesting skal være godt for når de ikke klarer å avdekke slik før de går live.

 

Om noen har skyda for dette, så er det sløve utviklere som ikke klarer å se dynamikken i hva de produserer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det har vært flere tilfeller hvor Blizzard har straffet urettmessig. Urettmessig i følge meg, i hvert fall.

 

For eksempel Ensidia som ble bannet for å ha brukt saronite (trur jeg) bombs på Lich King. Disse bombene fikk plattformer som egentlig skulle falle bort, til å bli permanent ankret i kampen. Noe som gjorde det betydelig enklere. Problemet var bare at det var ingen måte for Ensidia å vite at disse bombene ville forårsaket denne buggen. Ikke kunne de vite at det ikke var meningen at noen platformer ikke falt bort, da Lich King aldri kom på Beta, og ingen hadde sett kampen før. Saronite bombs var også en del av standardrotasjonen til rogues, for å få mer damage. Hvordan skulle Ensidia visst at det var en bug at noen plattformer ikke datt ned? Hvordan skulle de så finne ut at det var bombs som utløste buggen?

 

Blizzard tester sitt eget innhold veldig lite før de legger det ut. Så straffer de personer som kommer over feil i spillet. Det blir helt feil, spør du meg. I hvert fall når man som spiller ikke kan vite om det er meningen at spillet skal respondere slik det gjør.

Endret av Skurupu
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det har vært flere tilfeller hvor Blizzard har straffet urettmessig. Urettmessig i følge meg, i hvert fall.

 

For eksempel Ensidia som ble bannet for å ha brukt saronite (trur jeg) bombs på Lich King. Disse bombene fikk plattformer som egentlig skulle falle bort, til å bli permanent ankret i kampen. Noe som gjorde det betydelig enklere. Problemet var bare at det var ingen måte for Ensidia å vite at disse bombene ville forårsaket denne buggen. Ikke kunne de vite at det ikke var meningen at noen platformer ikke falt bort, da Lich King aldri kom på Beta, og ingen hadde sett kampen før. Saronite bombs var også en del av standarrotasjonen til rogues, for å få mer damage. Hvordan skulle Ensidia visst at det var en bug at noen plattformer ikke datt ned? Hvordan skulle de så finne ut at det var bombs som utløste buggen?

 

Dersom det er slik at det å ha en rogue i raidet gir et enormt fortrinn i forhold til raids uten rogues, er det vel rimelig å anta at noe ikke er helt slik det skal være? Det er da åpenbart at dersom det var slik at disse plattformene legitimt skulle kunne gjøres permanente, at man kunne gjort det også uten rogues?

Lenke til kommentar

Eg vil påstå at meir eller mindre alle som finner slike små feil forstår at det ikkje skal vere sånn, og dei bør forvente at dei i dei fleste tilfeller vil bli straffa for det.

 

Om det er rettferdig at dei blir straffa for det er ein anna diskusjon.

 

Godt sagt. Det er naivt å tru at alle som blir banned for exploits ikke veit hva de driver med. Men mange ganger er det veldig uklart om det er en bug, eller om det bare er OP.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Laveste pris på [Jade Lungfish] var i går 49g, jeg la derfor ut på en fisketur hvor jeg etter 20min hadde 20+ av den typen fisk.

La ut alle for 48g. Det solgte en del av de.

Logger på nå, da er hakket billigere enn de jeg la ut nede på 25g, så er neste ut på 19g også er de billigste helt nede i 13.9g.

 

Da spør jeg, hvorfor er folk så idioter at de underpriser items med under halvparten av det de er verdt, når de lett selger for over det dobbelte?

Fint.. Der tapte jeg over 1000g. bah

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...