Gå til innhold

Øl som smaker godt!?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker selv Nordlands, Heineken, Carlsberg og Hansa best ! ;)

Gud nei! Nordlands er skikkelig grusomt. Smaker skikkelig utvannet. Og har du prøvd å ta det under blacklight? Får en skikkelig disgusting farge da.. Ikke at det han noe å si men..

 

Etter å ha blitt vant med Mack øl, så er det grusomt når en er hjemme en sjelden gang å bare finne Nordlands i tappetårenen :sick:

Lenke til kommentar

De siste åra har jeg stort sett holdt meg til Hansa Premium. Synes det er det definitivt beste ølet, selv om det kanskje koster litt mer. Andre gode alternativer er Carlsberg og ICE/Double ICE, i allefall her i Norge. Men nå har jo jeg bodd mesteparten av min ungdomstid i syden, så har egentlig litt mer peiling på spansk øl enn norske varer...

Lenke til kommentar

Jø og fyse, for noen amatørdrankere som vanker på dette forumet! Selv om det er fristende, skal jeg ikke gidde å legge ut om hvordan dere drikker som småjenter hele gjengen, men heller anbefale et par gode ølsorter som ikke burde være for altfor sære for vanlige hobbyalkiser:

 

hugeleffe.jpg

Leffe Blond - Belgisk, fås på polet. Et virkelig "snilt" og velsmakende trappist-øl som selv bleieunger som dere burde få ned.

 

ruddles-bottle.jpg

Ruddles County - Engelsk, litt skjeldent syn, men Meny-butikkene pleier å ha det. Et virkelig velsmakende "ale" som er økologisk produsert og koster flesk.

 

bottle_circlemaster_big.gif

Wychwood Circle Master - Engelsk, også i Meny-butikkene. Lysere enn Ruddles County ("pale ale"), økologisk produsert og - dessverre - ukristelig dyrt. Men likevel noe av det absolutt beste ølet jeg noensinne har smakt.

 

MurphysIrishRed.1.png

Murphy's Irish Red - Brygget av Hansa, burde finnes i de fleste større matvarebutikker. I motsetning til utvannet skvip som Premium, Corona, <navn på bryggeri> Sommerøl o.l. så smaker dette faktisk øl.

 

Som sagt er dette bare et ørlite utvalg av de mange virkelig gode ølsortene man finner hvis man bare gidder å lete andre steder enn palleraden med 15-kroners skvip på Rimi. Det er kanskje ikke helt å anbefale å gå fra Budweiser til Nøgne Ø Porter med en gang, men litt mer variasjon i kosten enn "mainstream"-pilsnerene skader skjelden.

Endret av Olethros
Lenke til kommentar

Vel, trådstarter ba om alternativ, jeg kunne godt makset på med obskure ølsorter fra Uralfjellene. Men, jeg ser rett og slett ikke poenget da trådstarter ikke vil kjøpe det pga smaken og prisen. Favorittølet mitt er av en eller annen grunn Berliner Kindl Pilsner.

 

berliner-kindl-flasche-033.jpg

 

Berliner Weisse er et morsomt øl som fikk i allefall meg til å smile og le:

 

He35-1b.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det byr meg egentlig litt i mot å anbefale øl til en 15-åring som sier han har drukket i et par år, men skaden er vel allerede skjedd tenker jeg...

 

Når jeg drikker så drikker jeg mye og da er det sjelden jeg drikker dyr øl. Det samme gjelder vel sikkert deg. Carlsberg er en veldig fin og velsmakende øl om man ikke vil punge ut altfor mye for ei fylle. Koster vel 14,- for 0.33. Om man har lite penger en helg er Grans å anbefale. Ølen fikk terningskast 6 i VG og koster lusne 8,- + pant. Selv drakk jeg kassevis av den i russetiden. Vanligvis drikker jeg Tou, men ender en sjelden gang opp med Heineken på boks. Det desidert beste ølen er Foster's synes jeg. Ble helt hekta på den da jeg var i England.

Lenke til kommentar

Hansa Fatøl - mitt beer of choice de siste årene, midt på treet når det gjelder pris, men mye bedre enn alle billigølene. Hansa Pilsner er dog ikke å anbefale, da det ikke når fatølet til anklene en gang.

 

Leffe Brun og Blonde, godsaker selv om det er dyrt i Norge.

 

 

Av de typer øl som jeg synes smaker farris er som følger (og som sikkert er midt i blinken for trådstarter):

 

Tuborg

Corona

Heineken

Hansa Ultra (low-carb ftw!)

Hansa Premium

Budweiser

Mack Arctic (traumer fra bardufoss :p)

 

edit:

 

Grans er søppel og uhørt at det fikk terningkast 6 noe sted

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Det byr meg egentlig litt i mot å anbefale øl til en 15-åring som sier han har drukket i et par år, men skaden er vel allerede skjedd tenker jeg...

 

Når jeg drikker så drikker jeg mye og da er det sjelden jeg drikker dyr øl. Det samme gjelder vel sikkert deg. Carlsberg er en veldig fin og velsmakende øl om man ikke vil punge ut altfor mye for ei fylle. Koster vel 14,- for 0.33. Om man har lite penger en helg er Grans å anbefale. Ølen fikk terningskast 6 i VG og koster lusne 8,- + pant. Selv drakk jeg kassevis av den i russetiden. Vanligvis drikker jeg Tou, men ender en sjelden gang opp med Heineken på boks. Det desidert beste ølen er Foster's synes jeg. Ble helt hekta på den da jeg var i England.

Hvilken skade? :p

 

Men er det noen som har peiling på aldersgrensene på alkohol og tobakk i italia?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...