Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

jeg trenge litt tips til nettpoker. Jeg spiller litt nettpoker på PokerStars.com. Jeg spiller med små summer på Sit & Go - 1-bords (med 9 personer). Jeg har lust til å vinne høyere summer og bygge meg opp, men vet ikke helt hvilken spill måte som lønner seg mest. Burde jeg spille turneringer, sit & go - 1-bords/heads-up eller vanlig Hold'em for å klare å bygge meg opp over?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er fullt mulig å gjøre det bra i alle typer poker. Vil derimot anbefale hold'em cash games (6max eller full ring), da det er vanskelig for nyere spillere å få en stor edge i SNGs. Turneringer er veldig tidkrevende og selv de beste kan gå lengre perioder uten å vinne noe særlig.

 

Velg uansett det du synes er morsomt. Og husk at det er dumt å gå opp i stakes før du vinner komfortabelt på nivået under. Altså, ikke gå fra 2NL til 10NL dersom du ikke slår 2NL med god margin.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hvis vedkommende som gir roter det til og legger både turn og river, hva er da korrekt prosedyre?

 

Takles vel forskjellig. I de lagene jeg spiller bruker man enten river som brennkort til eventuelt en river. Eller så puttes det kortet som er lagt feil inn i stokken igjen som stokkes på nytt. Begge variantene er lik for alle parter så lenge det er klargjort på forhånd..

Lenke til kommentar

Jeg pleier å satse 200kr og ender opp med 6000 -8000 på en dag som jeg tar ut, er dette bra?

 

Er enkelte spillestiler jeg misliker, som de som går all in på 22 og vinner, eller All in på nada...

 

 

Svakheten min er at jeg blir blind når jeg vinner store gevinster, og øker risiko. Vært oppe i 12000 og krasjet ned på 6000... Men fortsatt ikke værst med 200kr som start da.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Jeg pleier å satse 200kr og ender opp med 6000 -8000 på en dag som jeg tar ut, er dette bra?

 

Er enkelte spillestiler jeg misliker, som de som går all in på 22 og vinner, eller All in på nada...

 

 

Svakheten min er at jeg blir blind når jeg vinner store gevinster, og øker risiko. Vært oppe i 12000 og krasjet ned på 6000... Men fortsatt ikke værst med 200kr som start da.

 

Definer bra. Pga varians i spill med et element av flaks kan kortsiktig resultat si veldig lite (les: ingenting). Siden du spør et spørsmål som det der kan en jo trekke konklusjonen med at du ikke vet nok om hvordan å behandle penger i poker (BRM) og siden du ikke vet det kan en også trekke konklusjonen med at du mest sannsynlig er elendig og har hatt positiv varianse i hendene du har spillt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du bør heller ikke "mislike spillestiler".

Hvis du ikke har alt i arsenalet og kan bruke dem når de bør brukes er du forutsigbar og dermed kun en "fish".

Men som sagt over, ta data fra en del tusen hender og så starter du bygge en større forståelse for hvordan du gjør det som spiller.

Om du går i pluss femti tusen en kveld og minus femti en annen er irrelevant. Det er hvorvidt du ender opp i pluss eller minus over tid, og hvor mye, som betyr noe.

Sitter du på slutten av året med en positiv sum, del det på timer spilt, så ser du mer hvordan du ligger an per time. Online er såklart mer potensiale i enn live da du kan spille enormt mange flere hender, og du har flere hjelpemidler tilgjengelig for å vinne.

Lenke til kommentar

 

Jeg pleier å satse 200kr og ender opp med 6000 -8000 på en dag som jeg tar ut, er dette bra?

 

Er enkelte spillestiler jeg misliker, som de som går all in på 22 og vinner, eller All in på nada...

 

 

Svakheten min er at jeg blir blind når jeg vinner store gevinster, og øker risiko. Vært oppe i 12000 og krasjet ned på 6000... Men fortsatt ikke værst med 200kr som start da.

 

Definer bra. Pga varians i spill med et element av flaks kan kortsiktig resultat si veldig lite (les: ingenting). Siden du spør et spørsmål som det der kan en jo trekke konklusjonen med at du ikke vet nok om hvordan å behandle penger i poker (BRM) og siden du ikke vet det kan en også trekke konklusjonen med at du mest sannsynlig er elendig og har hatt positiv varianse i hendene du har spillt.

 

Har du lyst til å pröve å spille poker med meg? Så kan du selv finne det ut... hehehe

 

Blind blir jeg fordi jeg blir mett av pengene, og dermed mer uforsiktig. Det er en svakhet, som jeg sikkert ikke er alene om, at det lett kan svinge litt når man vinner mye penger...

 

Jeg vet at jeg bare har satset 200kr, så det å tape 200 betyr ingenting for meg selv om jeg har värt oppe på 6-8000kr.... Det jeg snakker om er at man blir mer risikovillig når man har mye...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Det mest idiotiske jeg hörer er at folk kan lese seg til poker. Det er bare idioti.. bortkastet.

 

Enten så er man flink i poker... og ja, da kan man siden läre seg nye ting, utvikle spillestil etc..

 

Men det å LÄRE SEG TIL Å SPILLE POKER ler jeg meg ihjel av, og det er sånt ting virker som her inne.

 

Jeg dominerer spillene, spillestilen og betsene mine smitter over på andre... og jeg vet ha jeg spiller og ikke spiller, og jeg vet hvordan jeg irriterer med en god hånd.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Det virker ganske naivt å tro at man ikke kan lære seg poker, men at det er medfødt somehow.

 

Du vet at feks å lese, sykle, bruke en PC, snakke, kaste en ball, og spille poker, er ting man nødvendigvis MÅ lære seg?

Våger du å sammenligne Poker med sykling? Alle barn lærer å sykle, men faktisk er d sånn at et barn som har talent i poker gjerne banker dere som har lest bøker.

Lenke til kommentar

Såklart kan jeg sammenligne to ferdigheter som kommer av øvelse og trening?

Ikke alle barn lærer å sykle, men de fleste har mulighet til å lære seg det. Samme med poker.

 

Hvorfor sier du "dere som har lest bøker"? Og hvor har du denne informasjonen fra uansett, er det bare antakelser?

 

Gjerne nevn noen proffe pokerspillere som ikke kan matematikken rundt spillet, for de har jeg ikke sett mye til selv.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

 

 

Jeg pleier å satse 200kr og ender opp med 6000 -8000 på en dag som jeg tar ut, er dette bra?

 

Er enkelte spillestiler jeg misliker, som de som går all in på 22 og vinner, eller All in på nada...

 

 

Svakheten min er at jeg blir blind når jeg vinner store gevinster, og øker risiko. Vært oppe i 12000 og krasjet ned på 6000... Men fortsatt ikke værst med 200kr som start da.

 

Definer bra. Pga varians i spill med et element av flaks kan kortsiktig resultat si veldig lite (les: ingenting). Siden du spør et spørsmål som det der kan en jo trekke konklusjonen med at du ikke vet nok om hvordan å behandle penger i poker (BRM) og siden du ikke vet det kan en også trekke konklusjonen med at du mest sannsynlig er elendig og har hatt positiv varianse i hendene du har spillt.

 

Har du lyst til å pröve å spille poker med meg? Så kan du selv finne det ut... hehehe

 

Blind blir jeg fordi jeg blir mett av pengene, og dermed mer uforsiktig. Det er en svakhet, som jeg sikkert ikke er alene om, at det lett kan svinge litt når man vinner mye penger...

 

Jeg vet at jeg bare har satset 200kr, så det å tape 200 betyr ingenting for meg selv om jeg har värt oppe på 6-8000kr.... Det jeg snakker om er at man blir mer risikovillig når man har mye...

 

 

Ja sorry tok feil. Du har helt klart en gudegave. Time to go pro.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Såklart kan jeg sammenligne to ferdigheter som kommer av øvelse og trening?

Ikke alle barn lærer å sykle, men de fleste har mulighet til å lære seg det. Samme med poker.

 

Hvorfor sier du "dere som har lest bøker"? Og hvor har du denne informasjonen fra uansett, er det bare antakelser?

 

Gjerne nevn noen proffe pokerspillere som ikke kan matematikken rundt spillet, for de har jeg ikke sett mye til selv.

Nei tro meg poker og sykling kan ikke sammenlignes, kan like gjerne sammenligne poker med sjakk, mens sjakk relaterer til IQ så relaterer poker til personlighet, enkelte ferdigheter og skills, de skills jeg snakker om er medføtt. Tro meg har møtt mange donkz som går all in på 22 og de holder ikke lenge selvom de sikkert har lest i en bok at man skal gå all in på pockets. Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...