Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

Såpass, 5/10 høres enormt kjapt ut, men skal teste 10 dersom vi velger å ta turnering i stedet for cashgame.

 

Fant ut av chipsene forresten:

 

10 x 1,-

12 x 5,-

4 x 10,-

2 x 20,-

1 x 50,-

 

for 200kr buyin.

da har jeg veksel og nok til folk som vil buy in igjen.

 

Noen raske tips til mitt første live cashgame? Vi er alle, såvidt jeg vet, uskolerte som f i poker, så tenker spille ganske tight i starten og se hvem som spiller løst, passivt osv.

 

edit: ikke tenkt på ante enda, virker strengt med 1,- ante, liksom, når blinds er 1,- :| ?

Bruker dere 5-10 så blir det jo en vits å ha gode kort preflop også. Ellers synes jeg halve vitsen med Texas holdem er borte. Kunne like gjerne spilt 5kort, pga preflop har så lite å si.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med 5-10 har man jo bare 20BB hver. Er ikke det lite for et cashgame?

 

Er enig i at det må være en form for risiko ellers er poenget borte, det blir som å spille med playmoney.

Men de fleste i gamet har sikkert spilt under 500 hender poker, ingen aner hvem Doyle brunson eller slansky er, osv.

Storpoenget er sosialisering liksom, ikke nødvendigvis pokeren. Så håper på å tjene litt :p .

 

Må rotere litt på valørene da om vi skal opp i blinds men det skal gå greit.

 

Ja, to kortstokker har vi :) . Og Button.

Lenke til kommentar

Hehehe tror det blir standard stokking. Cut 1/3, blande annenhver, cutte igjen, blande, cutte, blande, cutte, ferdig.

 

Aner ikke om det er en ræv måte p stokke på eller ei, men føler det er greit nok. Å spre de ut på bordet blir bare styr tror jeg, ganske lite bord.

Lenke til kommentar

Med 5-10 har man jo bare 20BB hver. Er ikke det lite for et cashgame?

 

Er enig i at det må være en form for risiko ellers er poenget borte, det blir som å spille med playmoney.

Men de fleste i gamet har sikkert spilt under 500 hender poker, ingen aner hvem Doyle brunson eller slansky er, osv.

Storpoenget er sosialisering liksom, ikke nødvendigvis pokeren. Så håper på å tjene litt :p .

 

Må rotere litt på valørene da om vi skal opp i blinds men det skal gå greit.

 

Ja, to kortstokker har vi :) . Og Button.

Det blir jo som sagt mere BB siden flere garantert spiller lenger enn andre som ikke kan poker i måneskinn. På alle pokerkvelder jeg har vært på live siden ungdommen og opp i voksen alder, så klager de som har tapt på at de "kjeder" seg, om vi ikke kan skru opp musikk snart osv, osv. Pils eller ei.

Lenke til kommentar

Ah ja såklart, forstår nå hva du mener, klart blindsen ikke er store nok hvis halve bordet har dobbelt så store stacks.

Fair enough, kanskje vi kan se det an og kicke opp blinds etterhvert hvis mange går tom. Ser ut til at vi blir en seks-syv stykker bare, får satse på vi blir enige om noe.

Lenke til kommentar

Bruker dere 5-10 så blir det jo en vits å ha gode kort preflop også. Ellers synes jeg halve vitsen med Texas holdem er borte. Kunne like gjerne spilt 5kort, pga preflop har så lite å si.

 

Seriøst?..... slutt å kommenter når du ikke har peiling på hva du snakker om. En buy-in i NLHE er 100bb's. Skal de spille 5/10 burde de i teorien ha 1000,- å spille med hver. Om dere skal ha 200 buy-in så kjør på med 1-2 blinds.

Lenke til kommentar

Seriøst?..... slutt å kommenter når du ikke har peiling på hva du snakker om. En buy-in i NLHE er 100bb's. Skal de spille 5/10 burde de i teorien ha 1000,- å spille med hver. Om dere skal ha 200 buy-in så kjør på med 1-2 blinds.

 

Ok det var bare min mening, og det vi pleier å spille med. Var det ikke du selv som klagde på en annen spiller som vant en turnering med en liten sum som hadde spilt veldig lenge.? :)

Lenke til kommentar

Regner med prosenter for feks underpair vs overcards, suited Connectors vs overcards, osv kommer med tiden. Enda ikke menorisert alt det.

 

Bruker forresten Outs x 2+1 for å regne ut ca prosent for å treffe på turn/river, er det en grei metode for å regne ut, mtp å finne ut potodds?

 

Tror det blir FTP, for some reason :)

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Allright, der var den første livelvelden ute av verden. Kjøpte inn med 200,- og reiste meg på slutten av kvelden med 500,-.

 

Eneste virkelig store potten var at jeg satt med 9Tspar floppen kom 2r6h7h med fire spillere, pott på rundt 30,-.

Tre checket til meg, jeg veddet 30 og ble callet av en, resten foldet.

Turn var 8h. Jeg vedder 100,- og han andre bruker laaaang tid.

Jeg vet han sitter på flush draw nå og håper egentlig han ikke caller.

Jeg sier han drar mot flush, og at han kun har ca 18% sjanse for å treffe, og at det ikke er en økonomisk forsvarlig ting å calle her. Ender opp med å calle, og river er blank.

 

Jeg checker bare for å håpe han raiser, men viser seg at han checker. Jeg bør ha gått all in der.

Men dro i land en stor pott.

 

Alt i alt en jævlig artig kveld.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

9 Outs for å treffe flushen, så er vel ca 18-19% for å treffe?

 

Alltid regnet ca 2xOuts+1 for å treffe på neste kort, så var det jeg gikk ut fra.

 

Poenget var vel mest å se hvordan han reagerte på det jeg sa, og helst at han skulle folde :)

Endret av Slai
Lenke til kommentar

9 Outs for å treffe flushen, så er vel ca 18-19% for å treffe?

 

Alltid regnet ca 2xOuts+1 for å treffe på neste kort, så var det jeg gikk ut fra.

 

Poenget var vel mest å se hvordan han reagerte på det jeg sa, og helst at han skulle folde :)

 

Madame har vel rett. Det er vel 25% på flush på river siden det er fire farger. Er det to kort igjen med flushdrag etter flop så er det 50% for treff. Pleier selv å gamble på flushdrag etter flop, ikke overmye sef, men litt for å øke poten.

 

Sånn jeg alltid har tenkt iaf, men jeg skjønner ikke alt av sjargong merker jeg.

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

Madame har vel rett. Det er vel 25% på flush på river siden det er fire farger. Er det to kort igjen med flushdrag etter flop så er det 50% for treff. Pleier selv å gamble på flushdrag etter flop, ikke overmye sef, men litt for å øke poten.

 

Sånn jeg alltid har tenkt iaf, men jeg skjønner ikke alt av sjargong merker jeg.

 

Men det er mindre av den fargen du fisker etter pga du allerede har 4 av den. Var litt trøtt når jeg skrev tidligere, men det Slai skriver er helt korrekt. 2/4 regelen er en fin regel for å finne ut equity kjapt. På flop ganger du antall outs med 4 og legger til 1 så har du ca-ish equity. På turn gjør du samme regnestykket bare at du ganger med 2.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke 25%, siden fire av kortene er in play fra den sorten. Av de kjente kortene når du har en flushdraw på flopp det feks 4hjerter, 1 kløver, og feks 4 hjerter, 1 kløver og 1 ruter på turn.

 

Er på kino, men skal titte nærmere senere. Ganske sikker på det er 18/19% for å treffe på neste kort.

 

edit: ja, det madame sier :)

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Allright, der var den første livelvelden ute av verden. Kjøpte inn med 200,- og reiste meg på slutten av kvelden med 500,-.

 

Eneste virkelig store potten var at jeg satt med 9Tspar floppen kom 2r6h7h med fire spillere, pott på rundt 30,-.

Tre checket til meg, jeg veddet 30 og ble callet av en, resten foldet.

Turn var 8h. Jeg vedder 100,- og han andre bruker laaaang tid.

Jeg vet han sitter på flush draw nå og håper egentlig han ikke caller.

Jeg sier han drar mot flush, og at han kun har ca 18% sjanse for å treffe, og at det ikke er en økonomisk forsvarlig ting å calle her. Ender opp med å calle, og river er blank.

 

Jeg checker bare for å håpe han raiser, men viser seg at han checker. Jeg bør ha gått all in der.

Men dro i land en stor pott.

 

Alt i alt en jævlig artig kveld.

På flop er du i posisjon mens turn og river er du OOP? Ja, som du sier i ettertid bør du bette en blank river her. Uten stack sizes er det vanskelig å si noe bastant men du vil alltid ha en call på turn der. Det handler om å tjene penger over tid, ikke å garantere at du kommer hjem med pluss akkurat den kvelden.

Endret av Prinz Poldi
Lenke til kommentar

Nei han var etter meg, og callet, og dermed var han i posisjon hele tiden.

 

Ah ser jeg skrev fire, mente fem som ble med :) . Da forstår jeg forvirringen. Sorry, gikk fort i svingene.

Når jeg tenker meg om er det mulig vi var fire totalt, og to som checket... Faen ikke sikker :/

 

Og ja du har rett, en call på turn fra en som drar mot flush er alltid ønskelig i den situasjonen.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...