Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

Er jo bare tull som kommer ut av munnen din, Gouldfan. Med pokerkunskapen du viser her i tråden tviler jeg på at du gjør 200kr til 6-8k på en kveld.

Hva da? At jeg ler av all in på 22? Er greit å calle bet som er avtalt i spillet, men jeg er iaf flau over å vise 222 pga all in med 22 i spill med bedre spillere..

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Er jo bare tull som kommer ut av munnen din, Gouldfan. Med pokerkunskapen du viser her i tråden tviler jeg på at du gjør 200kr til 6-8k på en kveld.

Hva da? At jeg ler av all in på 22? Er greit å calle bet som er avtalt i spillet, men jeg er iaf flau over å vise 222 pga all in med 22 i spill med bedre spillere..
Tror han mener mer enn akkurat det der. Tror generelt han mener bortimot hele budskapet du kommuniserer, indirekte og direkte. Men jeg gjetter bare her.

 

Det er ikke flaut å vise 22 om du vinner hånda dersom du fikk gode betingelser for progresjon hele veien. Da er det flauere å ikke spille hånda.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Kommer helt an på. All in med dårlige odds er selvfølgelig idioti, men gitt omstendigheter som gjør det fornuftig er det gode idéer. Såklart.

Er flere tilfeller hvor all in med 22 er fornuftig. Det vet du jo, siden du er et født talent.

 

Edit; er dog sjeldent jeg hadde callet med 22... Men raise er en annen historie.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Kommer helt an på. All in med dårlige odds er selvfølgelig idioti, men gitt omstendigheter som gjør det fornuftig er det gode idéer. Såklart.

Er flere tilfeller hvor all in med 22 er fornuftig. Det vet du jo, siden du er et født talent.

 

Edit; er dog sjeldent jeg hadde callet med 22... Men raise er en annen historie.

Jeg vet folk over meg som er flaue for 22 og iaf 23 om flush eller straight ligger på bordet er det Sef ok dersom andre ikke er mer ivrige, selv er jeg utrolig stolt når jeg folder flush med 2 3 og andre Sef har A eller bildekort.

 

Det er litt prestisje i å vise gode kort også da, jeg folder feks dårlige kort istedenfor å chekke dersom det er obvious at jeg ligger under, og det gjør flere av de som er proff også. Jeg er ikke proff, jeg satser småsummer ender opp med gode summer, tar ut og investerer i ting som flatskjerm hifi og single malts, så begynner jeg fra Scratch igjen.

 

All in med 22 når andre har KK eller AA er latterlig i det gode selskap...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Er prestisje å gå i pluss over tid for min del.

Jeg har mer respekt for en god bordforståelse eller å spille en hånd med god fortjeneste ved å ta gode valg gjennom hånden enn å få utdelt seg til en god hånd.

Hvis noen vinner med to par på slutten av hånden, men hånden gikk slik og bordet var slik at det var dårlig verdi i å fortsette fra floppen, er det fremdeles noe jeg ikke applauderer personlig, selv om han vant hånden der og da, fordi over tid vil de valgene gå i minus. Og det er dårlig poker.

 

Og ja, all inn med en tapende hånd er idiotisk. Sier seg selv. Trenger ikke noe magisk medfødt superpokerskillz for å vite det.

Men det betyr ikke at all inn med 22 alltid er en dum ide. Det er så mange faktorer til det valget at det går ikke å bare lage en hard regel der.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Jeg satser lave summer nødvendig bigblind eller dobler på gode kort, og raiser heller etter floppen. Når de andre ser hvor mye jeg vinner så gjør de det samme som meg. Dermed kontrollerer jeg spillet, alle folder når jeg raiser bare dobbel blind. Så er gjerne blind litt mer enn for enkelte andres spill da.

 

Det viktigste er å få på plass spillet.

Lenke til kommentar

Det er faktisk sjelden jeg går All in, jeg mener det er mer for storspillere når det ligger 2000-4000kr i blinds. Grunnen til at dere ser storspillere på Tv går all in er sef på grunn av pengesummene i blinds.

 

Jeg går ikke all in på AA engang, men satser ganske mye da om noe sånt dukker opp. Spillestilen min er ikke egentlig så aggressiv, men når jeg får på plass spillet mitt så har jeg kontrollen, og det er deilig og veldig praktisk å få til.

 

Sånt er mye mer verdt enn en all in blöff.

 

 

 

Noe annet som er viktig er å väre hyggelig og grei enten du vinner eller taper. Fortell folk at du liker trekk de gjör, og det er også greit å påpeke at folk har en god hånd.

 

Det teiteste du kan gjöre er å väre spydig eller sarkastisk når du vinner eller taper. Når jeg har vunnet feks 6-8000 som er målet jeg pleier å sette meg og de andre har tapt mye, så er jeg alltid vennlig og sier adjö, og at jeg synes de er flinke til å spille poker.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Jeg går all in hvis jeg ser ut til å tjene på det. Hvis jeg kan stjele en pott ved å få ham til å folde med et push, og jeg har gode sjanser til å vinne om han caller dersom jeg leser hånden riktig.

Men all inn før flopper er sjelden. Hvis jeg er i posisjon mot en løs spiller som raiser med alt mulig drit og jeg har er løst tableimage selv eller han spiller såpass dårlig selv at han ignorerer det, og jeg har et greit par, kan jeg godt gjøre det. Det er et valg med positiv gevinst.

Kommer veldig an på.

 

AA er også tricky. Av og til lavspiller jeg det eller til og med limper, av og til byr jeg type 4xBB, kommer an på så mye, feks posisjon, table image, osv. Viktig å variere litt så man ikke blir forutsigbar.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Jeg er for at man ikke endrer på noe som funker gull, ikke varier spillet, konsolider det isteden er min erfaring at funker.

 

Det som er problemet for meg i sitngo er at folk römmer og jeg sitter alene igjen med en haug uten at jeg har nådd det jeg önsket.

 

Ikke varier spill, finn en stil som passer deg. Om du er aggressiv all in blöffer og det funker så for all del.

 

Min erfaring er at all in blöffere för eller siden sitter med skjegget i postkassa, og det er alltid sånn.

Lenke til kommentar

Spiller som regel cashgames. Og variasjon er viktig for å ikke bli for forutsigbar. Det betyr såklart ikke at du spiller vesentlig forskjellig fra hånd til hånd hele tiden. Det betyr bare at du kan spille tight når du bør, løst når du bør, osv.

Hvis alle vet at du byr 3xBB når du har en pocket pair, limper når du har en drawing hand og folder hver gang du har drit og hvordan du spiller div starthender fra div posisjoner er det plutselig veldig lett å tape et minimum av penger mot deg, og ta pengene dine når sjansen byr seg.

Variasjon gjør det vanskeligere. Som igjen betyr profitt.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Tror ikke du forstår hva jeg legger i variasjon, hvis du ikke er enig i at det er bra å variere hvordan du spiller visse hender i visse posisjoner og situasjoner for å unngå å være enkel å lese og for å kunne sette opp et table image som kan brukes til å ta inn mest mulig gevinst på hendene.

Det er ganske basic poker.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Tror ikke du forstår hva jeg legger i variasjon, hvis du ikke er enig i at det er bra å variere hvordan du spiller visse hender i visse posisjoner og situasjoner for å unngå å være enkel å lese og for å kunne sette opp et table image som kan brukes til å ta inn mest mulig gevinst på hendene.

Det er ganske basic poker.

 

Jo er enig i at man bruker forskjellige metoder. Men jeg snakker om å få på plass, spill og vise til rutiner. Det at noen tror de leser deg kan väre en fordel også forstår du. Når jeg roer ned bets og siden satser mye etter floppen, så har jeg kontroll, når jeg ser at alle de andre gjör det samme som meg, så er det veldig betryggende. Da kan jeg enkelt statuere bare en liten dobling i BB, med feks Q8 i ulik farge, og alle de andre folder. Dersom Big blind ikke er så liten så er dette ganske praktisk. Dersom det er en aggressiv spiller som ikke fölger, så venter jeg bare av til jeg får en god hånd.

 

De som går all in ofte har svärt ofte så som så kort på hånden..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...