Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

Driver på med pokerschoolonline, de gir meg åtte dollars bankroll. Går tregt, men jeg har god tid.

 

Noen som har erfaring med boka Crushing The Microstakes av Nathan Williams? Ser ut som bra greier, men hva vet jeg.

 

Lurte på hvordan nettsider som omhandler nyheter, kommende turneringer o.l. for poker her til lands? Regner med det holdes turneringer i ny og ne, selv om det er ulovlig med cashgames så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg fått lastet ned holdem manager 2.

 

Har disse verdiene synlig.

 

stat - antall hands for å vise

 

vpip - 20

pfr - 20

aggression - 500

cbet flop - 100

fold to cbet flop - 500

cbet turn - 500

fold to cbet turn - 500

3bet - 500

fold to 3bet - 500

hands

 

Men vil fargekode de også.

 

Har satt vpip til følgende:

 

0-10 er rødt

10-35 er gult

35+ er grønt

 

Men hva med de andre?

 

Noen tips til å bruke HEM2 effektivt generelt?

 

Blir å spille microstakes en god stund, 2c games på pokerstars.

Lenke til kommentar

Allright, jeg legger inn selve hånda i tekstformat som spoiler, pluss en link til en replayer hvis det er lettere å se det "in action" :p .

 

1 bråte hender:

 

Hånd 1:

 

Play hand

 

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:

MP2 - $8.62

MP3 - $0.74

CO - $2.00

BU (Hero) - $1.70

SB - $2.23

BB - $2.03

UTG2 - $2.00

MP1 - $0.77

Preflop: Hero is BU with Q:c, T:c.

2 folds, MP2 raises to $0.04, 2 folds, Hero raises to $0.12, 2 folds, MP2 calls $0.08.

Flop: ($0.27) T:h, 9:s, 2:c (2 players)

MP2 bets $0.04, Hero raises to $0.38, MP2 folds, Hero gets uncalled bet back.

Final Pot: $0.31.

 

 

Hånd 2:

 

Play hand

 

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:

BU - $4.39

SB - $2.04

BB (Hero) - $1.60

UTG2 - $2.25

MP1 - $2.28

MP2 - $2.31

MP3 $1.60

CO - $2.00

Preflop: Hero is BB with K:c, 2:c.

6 folds, SB raises to $0.05, Hero calls $0.03.

Flop: ($0.1) 4:d, 5:h, 4:s (2 players)

SB checks, Hero checks.

Turn: ($0.1) Q:h (2 players)

SB bets $0.04, Hero calls $0.04.

River: ($0.18) A:d (2 players)

SB checks, Hero checks.

Final Pot: $0.18.

Results follow:

 

SB shows a pair of fours(9:s 6:s).

Hero shows a pair of fours(K:c 2:c).

Hero wins with a pair of fours(K:c 2:c).

 

 

 

Hånd 3:

 

Play hand

 

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:

UTG1 - $6.88

UTG2 - $4.39

MP1 - $2.03

MP2 (Hero) - $1.84

MP3 - $2.00

CO - $2.28

BU - $2.31

SB - $1.60

BB - $2.00

Preflop: Hero is MP2 with J:h, J:d.

3 folds, Hero raises to $0.08, MP3 raises to $0.24, 4 folds, Hero calls $0.16.

Flop: ($0.51) 8:c, 3:s, 5:d (2 players)

Hero checks, MP3 bets $0.29, Hero folds, MP3 gets uncalled bet back.

Final Pot: $0.51.

 

 

Hånd 4:

 

Play hand

 

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:

CO - $1.96

BU - $1.23

SB (Hero) - $2.63

BB - $2.07

UTG1 - $2.74

UTG2 - $2.13

MP1 - $2.80

MP2 - $1.00

MP3 - $3.63

Preflop: Hero is SB with A:d, A:h.

UTG1 raises to $0.08, 2 folds, MP2 calls $0.08, 3 folds, Hero raises to $0.32, BB folds, UTG1 raises to $2.74, MP2 calls $0.92(All-In), Hero calls $2.31.

Flop: ($6.39) 7:s, 7:c, K:h (3 players)

 

Turn: ($6.39) 9:h (3 players)

 

River: ($6.39) 8:d (3 players)

 

Final Pot: $6.39.

Results follow:

 

UTG1 shows two pairs, queens and sevens(Q:s Q:h).

MP2 shows two pairs, kings and sevens(T:h K:d).

Hero shows two pairs, aces and sevens(A:d A:h).

Hero wins with two pairs, aces and sevens(A:d A:h).

 

 

 

Hånd 5:

 

Play hand

 

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:

CO - $1.91

BU - $1.57

SB (Hero) - $2.79

BB - $5.03

UTG2 - $3.85

MP1 - $2.08

MP2 - $2.01

MP3 - $3.00

Preflop: Hero is SB with K:d, 8:d.

6 folds, Hero raises to $0.06, BB raises to $0.18, Hero calls $0.12.

Flop: ($0.36) 5:d, 2:s, 4:c (2 players)

Hero checks, BB bets $0.22, Hero folds, BB gets uncalled bet back.

Final Pot: $0.36.

 

 

Hånd 6:

 

Play hand

 

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (7 handed)

Known players:

MP3 (Hero) - $2.52

CO - $5.03

BU - $3.27

SB - $2.00

BB - $2.35

MP1 - $0.52

MP2 - $3.03

Preflop: Hero is MP3 with 8:c, 9:d.

MP1 calls $0.02, MP2 folds, Hero raises to $0.05, CO folds, BU calls $0.05, 2 folds, MP1 calls $0.03.

Flop: ($0.18) A:c, 9:s, 7:h (3 players)

MP1 checks, Hero bets $0.10, BU raises to $0.50, MP1 folds, Hero folds, BU gets uncalled bet back.

Final Pot: $0.28.

 

 

Hånd 7:

 

Play hand

 

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (7 handed)

Known players:

MP1 - $0.80

MP2 - $3.25

MP3 (Hero) - $3.07

CO - $1.66

BU - $2.08

SB - $1.94

BB - $1.62

Preflop: Hero is MP3 with A:d, 9:d.

2 folds, Hero calls $0.02, 3 folds, BB checks.

Flop: ($0.05) 2:s, A:c, 3:c (2 players)

BB bets $0.02, Hero calls $0.02.

Turn: ($0.09) 6:c (2 players)

BB bets $0.02, Hero calls $0.02.

River: ($0.13) 6:d (2 players)

BB bets $0.04, Hero calls $0.04.

Final Pot: $0.21.

Results follow:

 

BB shows a flush, ace high(7:c Q:c).

Hero shows two pairs, aces and sixes(A:d 9:d).

BB wins with a flush, ace high(7:c Q:c).

 

 

 

Hånd 8:

 

Play hand

 

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:

CO - $0.66

BU - $3.25

SB (Hero) - $1.93

BB - $1.23

UTG2 - $1.59

MP1 - $2.09

MP2 - $1.93

MP3 - $1.62

Preflop: Hero is SB with Q:d, K:d.

6 folds, Hero raises to $0.08, BB raises to $0.24, Hero calls $0.16.

Flop: ($0.48) 7:s, Q:c, 8:h (2 players)

Hero bets $0.46, BB raises to $0.99, Hero calls $0.53.

Turn: ($2.46) 8:c (2 players)

 

River: ($2.46) 2:h (2 players)

 

Final Pot: $2.46.

Results follow:

 

Hero shows two pairs, queens and eights(Q:d K:d).

BB shows two pairs, jacks and eights(J:h J:s).

Hero wins with two pairs, queens and eights(Q:d K:d).

 

 

 

Hånd 9:

 

Play hand

 

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (5 handed)

Known players:

SB (Hero) - $4.51

BB - $2.00

MP3 - $3.08

CO - $4.75

BU - $2.37

Preflop: Hero is SB with A:d, A:h.

MP3 raises to $0.04, 2 folds, Hero raises to $0.12, BB folds, MP3 calls $0.08.

Flop: ($0.26) 3:d, Q:h, 9:h (2 players)

Hero bets $0.24, MP3 raises to $0.48, Hero raises to $4.39, MP3 folds, Hero gets uncalled bet back.

Final Pot: $0.74.

 

 

Hånd 10:

 

Play hand

 

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:

UTG2 (Hero) - $2.52

MP1 - $2.00

MP2 - $2.13

MP3 - $2.06

CO - $3.18

BU - $4.97

SB - $4.00

BB - $2.07

Preflop: Hero is UTG2 with T:d, K:d.

Hero raises to $0.08, MP1 folds, MP2 raises to $0.26, 5 folds, Hero calls $0.18.

Flop: ($0.55) 2:d, A:d, Q:d (2 players)

Hero bets $0.52, MP2 raises to $1.87, Hero calls $1.35.

Turn: ($4.29) 3:c (2 players)

 

River: ($4.29) 5:s (2 players)

 

Final Pot: $4.29.

Results follow:

 

MP2 shows a pair of aces(A:s K:s).

Hero shows a flush, ace high(T:d K:d).

Hero wins with a flush, ace high(T:d K:d).

 

 

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Er en del måneder siden jeg spilte nettpoker sist, og da var det NL25 og NL50 6-max, så jeg er ikke helt kjent med hvordan disse bordene går, men jeg kan gi det et forsøk. Uten reads eller VPIP/PFR på villains er det også vanskelig å si noe bastant.

 

Hånd 1: Usikker på hvor ofte villain åpner fra MP2, men på generell basis vil jeg helle mot en call på BTN preflop. Du har en hånd som er god i posisjon, som er god multiway (med et 3bet skremmer du blindsa fra en call), men som ikke er god mot villains raise/call-range preflop. Hvis han 4-better må du også folde en hånd med stort potensiale. Call og se en flop i posisjon. På flop er han super-weak, du trenger ikke raise så mye men han har aldri noe her. Spillere som donker ut 4c på denne floppen er heller ikke gode nok til å bløffe flere streets. Ta ned potten og notèr deg at han er en svak spiller.

 

Hånd 2: 3bet eller fold pre, fold turn.

 

Hånd 3: Du taper mye penger på å folde flop her. Du er bak AA/KK/QQ og et floppet set. Det er det. Du er foran TT/99 som er i valuebet-rangen hans på flop, pluss luft og overpar, som han som regel vil stabbe denne floppen med. Call og revurder turn. Du kan ikke gi han credit for AA-QQ bare fordi han 3-better pre og c-better flop.

 

Hånd 4: Bra

 

Hånd 5: Dette er en veldig klar fold preflop. K8dd i SB er søppel. Hvis du tror han er full av dritt så 4bet pre. Aldri call. Flop er en åpenbar fold.

 

Hånd 6: Hvis du skal raise preflop så raise mer, med en caller foran deg så gjør det 8-9c. Men jeg hadde foretrukket et kast her pre. Hvis du føler deg trygg på at de bak deg er passive noobs som aldri squeezer så kan du limpe, men jeg hadde bare kasta. 89 suited er så mye bedre. Hva er planen din på denne floppen hvis du blir callet? Floppen er slik at du ikke kan bløffe, men du kan egentlig ikke valuebette heller. Villains vil aldri kaste en A mot deg på denne floppen. Hvis du fyrer flere streets vil du gjøre hånda di om til en bløff, det er awkward og ikke noe vi vil gjøre her. På en annen side, hvis du checker flop og turn vil BTN hvis han er en god spiller presse deg ut av hånda med en turn bet og frykt for at han følger opp på river. Det er en litt vanskelig hånd men jeg tror jeg checker flop og håper at hånda blir checket ned. Sånn som det ble spilt er det et lett kast når BTN raiser din c-bet.

 

Hånd 7: Wp, villain er en retard som aldri vil tjene ei krone på poker. Ingen grunn til å raise river selv om river gir deg en sterk hånd. Noter deg navnet og hvordan rævva han spiller sine store hender

 

Hånd 8: Preflop ok, men merk deg at den effective stack sizen ikke er all verden på flop. Han har ikke mange blinds igjen og det vil si at du må spille mere straight-forward. I denne situasjonen er din call pre helt grei. Donken din på flop er ikke det. Hvis han har deg slått her (AA/KK/QQ/AQ) så har han deg slått, det er ikke noe å gjøre med, men det er ingen grunn til at du skal donke ut halve stacken hans på flop. Check og la han bette med all luften sin, som er en stor del av hans range. Du folder ikke uansett. Med din KQ blokkerer du mange av hendene som slår deg.

 

Hånd 9: Denne er grei, med dypere stacker kunne du raiset til 1.25 eller noe, men her er det aldri en bløff, og du vil aldri selge det. Da er det enklere å selge et flushedrag som shover flop for å skremme, og få en Q eller et middels par til å prøve en herocall.

 

Hånd 10: Her gjør du alt feil, fold pre begge gangene. Check/shove flop.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1: Altfor stor raise.

 

3: Bra fold. Veldig sannsynlig at han har et bedre pocket pair med tanke på at det er 10max 2nl. Ingen vits å ta noen sjanser med midnre du har et klart read på han/han er en donk. Caller du flop er du commita og det blir vanskelig å folde.

 

5: Greit å prøve på steal der, men når han 3better så må du folde.

 

6: Ingen vits å raise .05 der når det allerede er en som har limpet. Hvis du virkelig skal raise (noe jeg ikke anbefaler i en dårlig posisjon med en så dårlig hånd), så må du gi på litt. MP1 kan calle med nesten hva som helst (noe han garantert vil gjøre med tanke på at han er short stack og limper fra MP1). Stor sannsynlighet for at BB caller også.

 

7. Aldri limp med mindre du er veldig strong og vet at noen kommer til å angripe

 

8: Altfor stort flop bet. Ikke lurt å donkbette der. La han lede

 

10: Lett fold preflop. Du var heldig og floppa nuts, det er ikke ofte skjer.

Endret av SPRCO
  • Liker 1
Lenke til kommentar

3: Bra fold. Veldig sannsynlig at han har et bedre pocket pair med tanke på at det er 10max 2nl. Ingen vits å ta noen sjanser med midnre du har et klart read på han/han er en donk. Caller du flop er du commita og det blir vanskelig å folde.

Hvis villain er en donk er det større sjanse for at jeg kaster her enn hvis han er en reg. Synes en flop-fold her virker utrolig passivt men jeg har aldri spilt FR NL2 så hva vet jeg. Utifra hendene som er postet her skal det ikke være vanskelig å knuse disse bordene, selv med den vanvittige raken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk for svar :) ! Veldig godt å se anres syn på sakene.

 

Her er det jeg tenker selv, pluss muligens litt kontekst:

 

Hånd 1:0

Jeg tenkte at siden han min-raiser der kan jeg få ham av hånda (han var ikke spesielt aggressiv eller spesielt aktiv). Derfor 3bettet jeg 3x hans raise (12c).

Jeg tenkte denne hånda er grei å 3bette med, siden jeg lett kaster den mot et 4bet, og om han caller har jeg outs, pluss at jeg er preflop aggressor.

Han minbetter mot meg på floppen, noe jeg nesten alltid behandler som et check, derfor CBetter jeg som vanlig der.

Betsizen var latterlig, dog. Jeg kunne godt bare callet det ned egentlig, og fått mer value ut av det.

 

Hånd 2:

Helt klart, jeg skulle 3bettet den enkelt og greit.

 

Hånd 3:

På 2NL pleier spillere spille særs passivt, hvis de vedder mot deg med en betydelig prosent av potten, er sjangsen stor for at de har noe. Kombinert med en 3bet, tenkte jeg det var greit å kaste.

I ettertid tenker jeg muligens jeg bør calle ned.

Usikker.

 

Hånd 5:

Jo, skulle foldet mot hans 3bet der. Husker ikke om det var noe spesielt som gjorde at jeg callet.

 

Hånd 6:

Aner ikke hva som skjedde der, om det var misclick eller noe. Normalt sett raiser jeg 3xBB +1BB per limper samt +1BB pga tidlig posisjon, mao 10BB i den situasjonen.

I tillegg er den hånda møkk jeg ALLTID folder i den posisjonen.

Så jeg aner ikke hva det der var egentlig.

 

Hånd 7:

Jeg aner ikke om jeg limpet fordi bordet hadde en AF på 10+, eller hva det var. Og med så lite å calle på hver river følte jeg potten holdt seg liten nok til å spille top pair selv med dårlig kicker.

 

Hånd 8:

Jeg fulgte ikke med på stacksizes her i det hele tatt, du har rett der. Jeg tenkte kun at jeg bør vedde stort for å få value siden folk i 2NL ofte tenker store bets er "bløffer" og caller ofte ned med veldig svake hender uansett hva du vedder.

Jeg skulle kanskje CBettet 60%-75% i stedet for ca pot. Spesielt med en såpass svak hånd som TPGK.

 

Hånd 9:

Jeg skulle kanskje instantly shoved, evt callet? Jeg tenkte han ville (igjen; 2NL mentalitet) tro jeg prøvde bløffe siden det var et så stort shove, at han ville callet med en dame eller værre.

 

Hånd 10:

Grunnen til at jeg raiset var rett og slett idiotisk; men tenkte rett og slett stjele potten der og da. Husker ikke om det var spesielt passivt bord eller noe som gjorde at jeg tenkte det, men helt klart ikke en hånd jeg spiller UTG+1 normalt sett.

Spilleren som reraiset meg, dog, var en skikkelig rock. Sånn... 10/10 eller verre. Derfor tenkte jeg at det var verdt investeringen hvis jeg traff two pair/straight/flush, og bestemte meg for å calle. Han har garantert et høyt par der, evt AK.

Hvis jeg treffer hardt kan jeg muligens ta hele stacken hans, om han er en sånn som tviholder på parene sine.

Bommer jeg eller treffer ett par, folder jeg glatt såklart.

 

Så kommer den salige floppen såklart. Og da tenker jeg han blir enten å calle eller å folde når jeg raiser. Så like greit å raise stort og potensielt få ham til å tro jeg har luft eller et lavere par enn ham.

Så skjer det som skjer, heldigvis.

 

Tryggere å folde preflop, såklart. Og tryggere å raise mindre, evt check til ham på floppen og la ham begrave seg selv i stedet for å potensielt skremme ham av hånda.

 

 

Dette var for øvrig min andre online session og bortimot tredje session totalt hvis vi inkluderer kompispoker for noen uker siden med folk som måtte ha reglene lest opp mellom hver hånd bortimot.

 

Prøver jobbe med betsizing, se hva som funker bra i hvilke situasjoner. Generelt sett er teorien å holde pottene små med TPGK/TPTK, og store potter med two pair og større.

Men er MYE info å skulle sette til livs på en gang, så det blir ganske oppstykket det jeg får til å konse om per session :/ .

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Table: STTs

Game: Hold'em

Hands played: 196

Your actions:

Fold: 55.42%

Call: 13.25%

Check: 4.02%

Bet: 10.44%

Raise: 16.87%

Re-raise: 0.00%

Where you fold:

Pre-Flop: 66.84%

Flop: 3.57%

Turn: 0.00%

River: 0.00%

No-Fold: 29.59%

Hands won: 25.51%

Showdowns won: 7.65%

Flops seen: 24.49%

Win % of Flops Seen: 68.75%

 

Linker stats fra partypoker. Bare helt ut av det blå er det noe som ser veldig rart ut og hva sier dette om spillestilen min?

 

Spiller som regel sit and go med veldig lav innsats for å øve meg litt.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 1 måned senere...
Har nettopp begynt å spille texas holdem på nettet. Hittilg har det akkurat gått i pluss :) Men når eg får gode kort på hand, så få eg en trang for å se kva resultatet blir, selv om korta på borde er langt ifra gode iforhold til det eg har på hand. Så istedenfor å berre kaste meg når eg forsatt har penger på hånd, så prøver eg å lure motstandere med å ta all inn ( får desverre tankegangen med at når eg har satset en "stor sum" på borde, så vil eg ikkje kaste meg itillfelle sluttresultate mot formodning skulle være i fordel for meg) og da ender det opp med alle penger tapt.

Itillegg så blir eg veldig for raustlaus, så vist eg har spilt ganske bra i en stund, så blir eg lei av små gevinstene, så eg går mer offansivt til verks og da går summen fort ned og da begynner trangen med å vinne tilbake pengen eg har tapt så stor at eg mister all kontroll (satser på alle hendene eg får, uansett kor elendige dem er) og eg taper alle pengene eg har. Orker desverre ikkje å sitte enda lenger for å vinne tilbake pengene eg har tapt.


men er det noen som veit om sider det eg kan lese meg litt opp om texas holdem og lærer meg litt om det grunnleggene og kanskje noen tips for å bli en betre poker spiller?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...