Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjørte du bil før du var 18?


DE1

Anbefalte innlegg

Hmm... etter at en kompis fikk en golf til 14årsdagen har det blitt en del turer på jordet i alle fall. Jeg hadde også en mazda 626 på hytta, men etter en litt uheldig manøver, endte den sine dager i et tre like ved grusveien vi kjørte på. Traff treet sidelengs, så kompisen min fikk sideruta bak i fanget (han satt foran. aner ikke hvordan det gikk til).

 

Husker at broren min var så liten at han satt med sånn pute/barnesete ting i isopor for å se over rattet når han kjørte :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har igrunnen ikke kjørt no ulovlig kunn uten lappen, men ble ikke ops på før senere!

 

Begynte rundt 16 å øvelseskjøre. Syns det er morro å kjøre. Kjøpte min egen bil en måned senere etter at jeg hadde fått lappen... Den har jeg hatt det vilt med.. ja, den har ikke falt fra hverandre..

 

Vet ikke hvorfor men akkurat nå fikk jeg en merkelig trang til å kjøre bil til den ble et vrak!!

Lenke til kommentar

Har ikke kjørt ulovelig selv, men en bil jeg skulle se på ble ødelagt av ei som kjørte ulovelig :/

 

Det stod en Nissan Micrta like nedenfor der foreldrene mine bor til salgs. Hadde virkelig lyst på den bilen fordi den var strøken i lakken og strøken generelt. Men dagen før jeg skulle ned å se poå den klarte ei jente (som lånte kjærestens bil) å rygge den bilen og to hengere ned, bilen ble totalvrak :( Så da ble det daewoo på meg i stedet..

Lenke til kommentar

klart jeg har kjørt før jeg blir 18... :p

kjørte bil for første gang når jeg var 13 på et jorde med en kamerat, det var en gammal boble... men det var gøy det...! :D kjørte litt på grus vegen like ved hytta dems også...med den samme bobla.

har jo kjørt masse go-kart og atv sånt siden jeg var 7 år... :yes:

kjørte en 650ccm konkuranse snø-scooter en vinter da jeg var 14... det var gøy det! :dribble: kjørt masse bil på parkeringsplasser å sånt sammen med pappa siden jeg var 13. fyller 16 i september også har jeg en lett sykkel hjemme, så det blir noen turer rundt med den også... (holder på å ta lappen) men jeg har aldri kjørt bil på veien da... :no:

Lenke til kommentar
Har ikke kjørt ulovelig selv, men en bil jeg skulle se på ble ødelagt av ei som kjørte ulovelig :/

 

Det stod en Nissan Micrta like nedenfor der foreldrene mine bor til salgs. Hadde virkelig lyst på den bilen fordi den var strøken i lakken og strøken generelt. Men dagen før jeg skulle ned å se poå den klarte ei jente (som lånte kjærestens bil) å rygge den bilen og to hengere ned, bilen ble totalvrak :( Så da ble det daewoo på meg i stedet..

Ho dama må ha litt av en fart siden den blien ble et totaltvrak. Sa du no til ho etterpå...?

 

Edit_--

Endret av CorVette
Lenke til kommentar

Kjoerte bil foerste gang naar jeg var 13, det var en gammel 1979 ford fiesta som jeg parkerte i en hoeyball fordi jeg tok feil av bremsa og gassen. Ingenting stort, bilen skulle vrakes og de jeg kjoerte med synes det var artig. Traff hoeyballen i 4-5 kmh saa det var ikke saa ille.

 

Naar jeg var 15, skulle min stefar laere meg og kjoere i en mitshubitsu galant. Noe som gikk ganske saa fint.

 

Jeg fikk ogsaa prove min bestefars bil og min tantes bil naar vi var paa ferie paa en liten oy i soennmoere, som heter runde. Da var jeg 15.

 

Etter jeg ble 16 og fikk lov og kjoere mine foreldre sine biler saa har jeg kjoert konstant. Jeg er mammas privatsjofoer. :p

 

Jeg hart kjoert sammen med voksne/foreldre alle gangene jeg har kjoert bil, bortsett fra en gang. Det var da jeg fikk proeve en kamerat av meg sin Volvo 740 paa en oede vei.

 

Av biler jeg har kjoert:

 

1971 Ford Fiesta (13 aar)

1995 Galant (15 aar)

199? Impreza (15)

199? Ford Mondeo (15)

1996 Audi a4 (16 aar)

1987 Opel Kadet (16 aar)

1989 Opel Ascona (17 aar)

1987 Volvo 740 (17 aar)

 

 

Blir btw 18 den 23 november i aar.

Lenke til kommentar

Moped til skolen 12 år :!:

Volvo 164 E rundt i nærområdet 13 år (tor jeg burnet 200 meter med den :roll: )

Opel kadett C stv. 14 år samme sted som over, ble truet av en nabo om at hvis jeg ikke sluttet å kjøre skulle han rive av meg ørene :p

Volvo 240 stv. 15 år samme sted osm over, byttet pga. naboen ;)

 

Etter jeg ble 16 kjørte jeg trimmet TSX og øvelseskjørte til jeg var 18. Da tok jeg lappen :yes:

 

Er 24 nå og hadde jeg sett en som holdt på sånn som meg, hadde jeg nok rivd av han ørene ;) Men er man frelst, kan man klare seg uten de :p

Lenke til kommentar

Jeg ble 16 24.3. har dog ikke kjørt noe ulovlig(før jeg ble 16)

 

Til nå har jeg kjørt:

-audi a6

-audi a3

-audi a4 1.8T (chippa til nesten 200hk)

-audi a4 1.6 (lånebil fordi a6'en var på verksted)

-opel zafira

 

 

A4'en med 1.8t kjørte jeg med brodern og fikk "testa" den litt, akselerasjonstest på en vei litt bortafor hovedveien, 0-130 :-D første gangen holdt jeg inne cluchen på 3. gir, jeg turte ikke slippe, dvs. jeg holdt den ikke helt inne, lå på 5k rpm i 110km/t var morro de andre gangene da det gikk litt bedre :-D pappa ble ikke så veldig glad da, mamma vet ikke om det :green:

 

btw, a6'en er automat gir og pappa pendler mellom porsgrunn og oslo så den strekningen har jeg kjørt 10 ganger elns :)

Endret av Sink
Lenke til kommentar

Ja skal vi se da..:PJeg er nå 14, blir 15 til november....

Når jeg var 13 så Har jeg kjørt en del Jordebil, Først 1 Toyota Starlett, så 1 Saab 90 og til slutt på Jordet: Wv Polo... Og 1 Toyota Corolla på skogveier.... Her hjemme på ei lita boligfelt med bare familie rundt:

Nissan 200sx s14a 250hk

Mercedes Benz

MB 190e Sportsline

Toyota Camry...

 

Det er det trur jeg:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...