Gå til innhold

Den store golftråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er en meget fersk golfspiller og kjøpte meg en Odyssey White Hot XG 2-ball putter for ca 1,5mnd siden.

 

Det er mye lettere å line opp putten, den føles bedre og jeg senker langt flere putter enn før.

 

Så absolutt, jeg får ballen mye oftere i hullet med en fancy Odyssey putter :yes:

 

Hey! Godt å høre :) Noen tips?

Lenke til kommentar

Trenger tips til driver eller lignende...

 

Har i dag 5-SW jernsett, men føler jeg trenger noe å komme litt lengre med. Har testet driver på kurset (drivingrange), og må ærlig si at jeg synes den er noe vanskelig å få kontroll på som nybegynner. Hadde problemer med å omstille meg til wood etter å ha slått noen baller med driveren. Men dette er vel bare en treningssak.

 

Hva anbefales av køller som nybegynner utover 5-SW og putter? Tenker mest da på utslagsstedet og ved lengre slag på fairwayen.

Lenke til kommentar
Trenger tips til driver eller lignende...

 

Har i dag 5-SW jernsett, men føler jeg trenger noe å komme litt lengre med. Har testet driver på kurset (drivingrange), og må ærlig si at jeg synes den er noe vanskelig å få kontroll på som nybegynner. Hadde problemer med å omstille meg til wood etter å ha slått noen baller med driveren. Men dette er vel bare en treningssak.

 

Hva anbefales av køller som nybegynner utover 5-SW og putter? Tenker mest da på utslagsstedet og ved lengre slag på fairwayen.

 

kjøp gjerne en hybrid (lettere enn en wood kansje litt lettere enn 5er jern, adams hybriudene er konge men kansje litt dyre, sats kansje på en olyo hybrid elns.

Lenke til kommentar

Hybrid er kosekøller. Eg er langt meir stabil med hybridkøller på 130 meter og oppover enn jern. Går med to Olyo hybrider, 22º og 19º. I tillegg har eg ein 18.5º Titleist wood, den er elsk å dra fram på fairway og slå meg inn på lange par 4 og par 5 hol. Olyo hybridene er veldig tilgivande, lettspelt og greie, ikkje er det avsindig dyre heller.

 

Eg har prøvd meg på heimelaga videoanalyse av svingen, det er effektivt som pokker. Du ser med ein gang kva som er feil. I tillegg har eg lagt videoene ut på ein nettstad der andre kan vurdere den, samt at eg er aktiv på eit golfforum der eg og har fått gode tips.

 

Gjekk sannsynlegvis siste 18-hols runden i dag på Meland utanfor Bergen. Om eg ser vekk frå 4 hol med 0 poeng gjekk det ganske bra. Enda opp på 42 poeng og er no nede i 20.1 i hcp. La ut videoene av svingen i går og fekk nokre tilbakemeldinger. På runden i dag tenkte eg på det eg hadde fått tips om heile tida og det hjalp veldig mykje. Der eg slo meg vekk var det ofte ope køllehovud som var problemet. Har ein tendens der ballene går ut venstre.

 

Likevel gjekk eg ein ganske god runde etter min standard. 6 par, 6 bogey, 2 dobbel bogey og 4 trippel eller meir. Gjekk på 99 slag, kunne sikkert skrapa av 3-4 til om eg hadde gidda gjort meg ferdig på hola eg fekk 0 poeng på. Det er ein god avslutning på sesongen. Eg forventa ikkje at svingen skulle være så merkbart betre kun på grunn av små, enkle endringar, men det vart den faktis. Eg har sjølvsagt mykje jobb igjen, men det er eit steg i riktig retning. Mitt sterkaste kort er innspel på 100 meter og inn, spesielt innanfor 40-50 meter er eg veldig god med 56º og 60º. Spesielt sistnevnte er genial til å legge ballen død innanfor 1-3 meter frå flagget. Redda mange par på den måten. Lange fairwayslag er der eg slit mest, det er betre med hybridkøllene, men for ustabilt med jern.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

det beste er å besøke din hjemmeklubb og spørre om å teste på rangen. ellers for nybegynnere så er grip-right system gull verdt. skaft bør ikke være noe annet enn regular med mid-kick.

 

golfklubber er så følelsesmessig og er bare smak og behag. callaway 2-ball har vært populær over en lengre periode nå,passer like godt for nybegynner som de mer erfarne.

 

hybrid er greie,men ikke noe mer. en 5-wood vil være mer riktig etter min mening den kan benyttes på fairway, i lett rough samt utslag. 5-wood er ment å erstatte 3/2 jern som vil si en lengde på ca. 160-220m avhengig av spillers styrke og teknikk.

 

men for guds skyld,dersom du finner sansen for hybrid så gjerne for meg,som sagt så er dette smak og behag når det gjelder køllevalg.

Lenke til kommentar
Kan noen anbefale meg en god putter, samt en god hybrid for lengre fairwayslag? Nybegynner, 15 år. Nettopp tatt greencard og spilt et par runder :)

 

heisann! vil absolutt anbefale deg og anskaffe deg en odyssey putter.gjerne en fra white hot serien.

selv spiller jg med en white hot XG #1. super herlig og veldig følsom putter:) en annen som er veldig populær i denne serien er to-ball eller tri-ball puttern.litt for store saker for meg,mn det er veldig smak og behag;)

Lenke til kommentar

Nice, spelar du alltid frå kvit tee? Såg ut som eit hol ein kan nå greenen i to, nedoverbakke og ikkje alt for langt. Var det forresten green på to eller chippa du i koppen? Eventuelt ein pitch.

 

Eg har lagt vekk køllene for 90 dagar, følger eit program for å lære meg svingen på nytt, ikkje at eg hadde spelt så mykje på denne tida uansett.

Lenke til kommentar

Nei, jeg spiller som regel fra gul tee, men den var for anledningen flyttet tilbake sammen med den hvite tee'en.

 

Jeg hadde en relativt dårlig drive i motvind som gjorde at jeg satt igjen med en 4-wood fra ca 200 meter. Den plantet jeg av en eller annen grunn 1,5 meter fra hullet, noe som gjorde at eagelen ble nesten som en formalitet å regne. ;)

Endret av LarsP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...