Gå til innhold

Den store golftråden!


Anbefalte innlegg

Når man er helt ny spiller det ikke så stor rolle hva slags køller man velger, ettersom disse sannsynligvis blir byttet ut så fort man finner ut hva slags køller man foretrekker. Du sier du har spilt litt tidligere, så du har muligens en formening om hva du ser etter i et køllesett?

 

Husker du hva du spilte med tidligere, hva som var bra med de og ikke? Jeg ville nok holdt meg til de 'kurante' merkene, altså TaylorMade, Callaway, Titleist, Ping, Nike etc. og holdt meg unna de billigste merkene da det ofte er en grunn til at de er billige.

 

Du kommer nok til å ønske deg/ trenge et helsett etter hvert, men dersom du ikke har klart for deg hva du vil ha så vil jeg anbefale et halvsett først. Litt avhengig av hva du finner til salgs da, og hva du får for pengene :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
hei, jeg skulle ha hatt en ny driver. vet noen om en god en som ikker koster ove 2000kr?

 

vilmikke gi mer for jeg driver gansker ok med mange.

 

Du får nok mest for pengene ved å kjøpe brukt, sjekk golfsøk på finn.no.

 

Denne ser ut som et godt kjøp hvis du bor i nærheten av Moss eller kan overtale selger til å sende den til deg: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

Lenke til kommentar
hei, jeg skulle ha hatt en ny driver. vet noen om en god en som ikker koster ove 2000kr?

 

vilmikke gi mer for jeg driver gansker ok med mange.

 

Jeg er superfornøyd med min TaylorMade Burner, ikke sikker på hvor mye den koster da.. Gå til din lokale proshop og se i tilbudskurven, ofte gode køller der som er fra fjoråret til redusert pris.

 

Solaar:

 

www.theworldofgolf.com er en god nettbutikk i USA, les tidligere poster i denne tråden for mer info. Ellers så er det jo viktig med denne for å bestille starttider og registrere score: www.golfonline.no. Jeg ville nok bare lagt til bokmerker etterhvertsom jeg kom over de forskjellige sidene gjennom vanlig surfing..

 

EDIT: Golfonline.no, ikke golfbox :)

Endret av This is David
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei med-golfere! Jeg har nettopp begynt å spille, og skal opp til baneprøve på greencard-kurset førstkommende mandag. Jeg ser i den anledning etter litt basic golfutstyr - halvsett?

 

Trenger en driver, en putter, en sand-wedge og noen jern - hva mer? Hva er det beste kjøpet i dag, på bruktmarkedet?

 

Får forøvrig et tilbud fra golfklubben når jeg tar GC som jeg vurderer å slå til på: *Kurstilbud 1: Halvsett ( 1 wood, 4 jern og 1 putter ) for kun 750,- i tillegg til kursprisen. Normalpris er 1495,- og gjelder køller med stålskaft.

 

Hva bør jeg velge?

Lenke til kommentar
Hei med-golfere! Jeg har nettopp begynt å spille, og skal opp til baneprøve på greencard-kurset førstkommende mandag. Jeg ser i den anledning etter litt basic golfutstyr - halvsett?

 

Trenger en driver, en putter, en sand-wedge og noen jern - hva mer? Hva er det beste kjøpet i dag, på bruktmarkedet?

 

Får forøvrig et tilbud fra golfklubben når jeg tar GC som jeg vurderer å slå til på: *Kurstilbud 1: Halvsett ( 1 wood, 4 jern og 1 putter ) for kun 750,- i tillegg til kursprisen. Normalpris er 1495,- og gjelder køller med stålskaft.

 

Hva bør jeg velge?

 

 

obs skaftene kan bli ødlagt i frakta

 

se etter brukte stuff du får de til 50-70%av normal pris

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Snart slutt no ja, hadde siste turnering i går. Gjekk frå hcp 36 til 22.5 foreløpig. Neste år er det ein sjanse for at eg investerer i eit nytt jernsett, kanskje ein ny bag. Resten av utstyret treng eg ikkje bytte på ei stund.

 

No har eg riktignok golfsimulator på jobb i tillegg til at eg har eit rom heime eg kan slå i, så heilt golftørke blir det ikkje.

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Kjøpte et TopFlite helsett hos golfsenteret (Myrens Sportssenter) i går. Betalte 900,- for settet og litt mer for putteren som er en Odyssey XG 2ball. Er helt nybegynner, tok kurset i våres, og ganske grønn når det kommer til utstyret. Burde jeg gått opp noen tusen for f. eks Big Bertha eller vil jeg få god utbytte av settet jeg har kjøpt? Føte selv at køllene var litt lave når jeg prøvde de i går, men mulig det kun er en "psykisk" greie...

Endret av Linken
Lenke til kommentar

Som heilt fersk er det ikkje like nødvendig med dyrt utstyr. Svingen din vil nok forandre seg mykje framover, difor er det lurt å ikkje legg for mykje penger i eit sett så tidleg, men heller vente til du har etablert hcp og kome deg ned eit stykke. 900,- er "ingenting" i golfsamanheng, om du går lei golf er det ikkje like stort tap enn om du skulle brukt fleire tusen.

 

Det er lengdeforskjeller, det har nok litt å sei, men på eit tidleg stadium er det ikkje like viktig. Alternativene om køllene er alt for korte er å få ein butikk til å forlenge dei, eller kjøpe nytt sett. Begge alternativene er kostbare. Å forlenge køllene vil sikkert koste meir enn settet til saman.

 

Du kan jo samanlikne med andre køller og eventuelt prøve litt andre for å sjå om det er noko forskjell. Kor høg er du forresten?

Lenke til kommentar
Som heilt fersk er det ikkje like nødvendig med dyrt utstyr. Svingen din vil nok forandre seg mykje framover, difor er det lurt å ikkje legg for mykje penger i eit sett så tidleg, men heller vente til du har etablert hcp og kome deg ned eit stykke. 900,- er "ingenting" i golfsamanheng, om du går lei golf er det ikkje like stort tap enn om du skulle brukt fleire tusen.

 

Det er lengdeforskjeller, det har nok litt å sei, men på eit tidleg stadium er det ikkje like viktig. Alternativene om køllene er alt for korte er å få ein butikk til å forlenge dei, eller kjøpe nytt sett. Begge alternativene er kostbare. Å forlenge køllene vil sikkert koste meir enn settet til saman.

 

Du kan jo samanlikne med andre køller og eventuelt prøve litt andre for å sjå om det er noko forskjell. Kor høg er du forresten?

 

Ok, takk for svar. Skal sammenligne køllene med en kollega på torsdag. Mulig jeg bare følte at de var litt korte i går. Jeg er 179 cm. Putteren jeg ble anbefalt og som jeg kjøpte er 34"

Endret av Linken
Lenke til kommentar
Får man ballen oftere i hullet med en fancy Oddyssey-putter, mon tro?

 

 

Enn med hva? En tilsvarende Scotty Cameron-putter eller liknende, eller tenker du på en billig drittputter?

 

I siste tilfelle: Helt klart. Balanse, vekt, vektfordeling, materialer i club face etc. påvirker balltreffet og dermed ballbanen.

 

Ikke minst, med tanke på at golf er et mentalt spill, er det viktig å like og å ha tiltro til det du ser ned på ved adressering av ballen. Liker du ikke det du ser, kan du like godt la være å putte etter min (og mange andres) mening.

 

Det er sikkert mange som ikke har dette problemet, men svært mange får bedre selvtillit og dermed bedre resultater ved å bruke en skikkelig putter.

Lenke til kommentar

Hmm, har nok merket forskjell på puttere som jeg har testet i min korte golf karriere. Men er enda ikke helt fortrolig med "sikte" på denne Odysseyen. Den fysiske ballen blir ball nummer tre på en linje, er vel greia. Fikk til noen okey putter i går, men er usikker på om det var flaks, talent eller en jævla god putter :cool: Kan sammenligne en putter med et håndvåpen. Store individuelle forskjeller på følelsen av ergonomi og sikte på våpenet. Samme gjelder en hammer. Gi en erfaren tømrer en ny hammer, og det er stor sannsynlighet for at hun eller han bommer på spikeren til å begynne med. Køllen, pistolen og hammeren har en egen signatur. Så det er det nok spesielt viktig å bli fortrolig med putteren. Sånn som jeg ser det er de resterende køllene mer like hverandre.

Endret av Linken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...