Gå til innhold

Den store golftråden!


Anbefalte innlegg

det er rart, jeg har aldri brydd meg om golf og syns det så teit ut,

 

men så prøvde jeg av alle ting golf på wii sports, og syns det var gøy og kjøpte så Tiger woods PGA tour 07, og syns det var kjempe gøy, og fikk mye mer respekt for sporten, det strategiske aspektet, hvordan vært hull på en måte har en egen persjonlighet, så nå har jeg lyst til å prøve det i virkligheten, selv om jeg er ganske sikker på at jeg suger(som jeg gjør med alle andre sporter)

 

noen steder i nærheten av oslo der man kan prøve en runde, og kan leie at man trenger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det er rart, jeg har aldri brydd meg om golf og syns det så teit ut,

 

men så prøvde jeg av alle ting golf på wii sports, og syns det var gøy og kjøpte så Tiger woods PGA tour 07, og syns det var kjempe gøy, og fikk mye mer respekt for sporten, det strategiske aspektet, hvordan vært hull på en måte har en egen persjonlighet, så nå har jeg lyst til å prøve det i virkligheten, selv om jeg er ganske sikker på at jeg suger(som jeg gjør med alle andre sporter)

 

noen steder i nærheten av oslo der man kan prøve en runde, og kan leie at man trenger?

9270118[/snapback]

 

Har du prøvd på drivingrangen eller putting green da? Der kan man trene MYE og ha det gøy .. Alle kan prøve der..

Lenke til kommentar

Vel, du kan leie golfsett til 50 kr på miklagard og så er det vel spill så mye du vil for en dag på treningsbanen (ganske bra, 6 hull) for 75 kr.

 

 

Men noen her som har spilt på miklagard ? jeg er selv medlem der og det er en relativt bra bane.. bare synd det er så mange turneringer der nå..

 

og settet mitt består av

 

Jernkøller: Taylormade Rac OS, 4-PW

Driver: Taylormade R580 XD

Putter: En gammel Olyo "Normal" putter.

Bag: Taylormade R7

Rescue: Den Olyo rescuen til 500 kr

Wood: En litt eldre Olyo 3-Wood

 

Alt er seff originalt :) Funker ganske bra.. som natt og dag i forhold til det gamle olyo jernsettet :love:

Endret av vofif
Lenke til kommentar
Har du prøvd på drivingrangen eller putting green da? Der kan man trene MYE og ha det gøy .. Alle kan prøve der..

 

Er ikke gratis på driving range. Må visst kjøpe en kurv med ball. Det koster mellom 20-45 kr. Spørs hvor du spiller hen.

Et fint tips er å bruke ballene først til putting/chipping. Etter det kan du ta dem med på rangen og skyte ballene 'bort'.

 

Hadde jeg vært deg, gunfreak19, hadde jeg tatt protime eller grønt kort-kurs. Det skal ganske mye til egentlig. Tok ganske lang tid før jeg klarte å slå ordentlig. Det er vanlig at du skyter helt jævlig på begynnelsen. Tror du kommer til å slice en del i hvert fall :p

Men jeg synes du skal prøve golf. Det er så koselig å spille med folk :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
skal ta et høskurs i golf i høstferien, og uka etter ta grønt kort. Jeg har mange kompiser i klassen som spiller. Det jeg lurer på er et rimelig nybegynnersett som ligger under 2000kr.

9448052[/snapback]

 

Olyo har mange gode nybegynner sett til den prisen =) ta deg en tur til Losby der har de et bra utvalg. hvor skal du spille når du har tatt gk forresten ?

Lenke til kommentar
skal ta et høskurs i golf i høstferien, og uka etter ta grønt kort. Jeg har mange kompiser i klassen som spiller. Det jeg lurer på er et rimelig nybegynnersett som ligger under 2000kr.

9448052[/snapback]

 

Olyo har mange gode nybegynner sett til den prisen =) ta deg en tur til Losby der har de et bra utvalg. hvor skal du spille når du har tatt gk forresten ?

9465529[/snapback]

 

bor du i losby området?

 

jeg kommer vell til åspille mye på losby, lillestrømm fet og noen steder i oslo

Lenke til kommentar

Jernkøller : Nike CCI (4-pw) 5000,-

Driver : Nike SQ SUMO 2 9.5* Regular shaft. 3750,- (fikk den for 2100,-)

Woods : Ram tour (7-er) 500,- og Nike Slingshot Hybrid (3-er) 1295,-

Wedge : Cleveland 60*(Gratis) og Callaway forged 56* 600,-

Bag : Nike eXreme bag (orange, sølv og svart) 1295,-

TOTALT 10 690,-

 

Handicap : 14,8

Klubb : Grenland golf(bor 3km unna :D )

Periode : Grønt kort i 2003

 

BTW, selger det gamle settet mitt!

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Orginale settet:

 

Tourpro jern (3,4,5,6,7,8,9,pitch,sandwedge og putter+5'er Fairway wood+bag) Mao helsett

 

Custom køllene:

 

Callaway Steelhead x14 3'er jern (fin stand)

Callaway Steelhead x-16 6'er jern (knekt i festet, 500(-) for reprasjon)

Callaway steelhead x209'er jern (fin stand)

King Cobra SSI 8'er jern (fin stand)

Olyo putter (helt grei)

Bilder er i tråden!

Endret av CobrAim
Lenke til kommentar

mhm...

 

Jernkøller: Taylormade Rac OS, 4-pw, 6000 ,-

Driver: Taylormade R580XD, 3000 ,-

Woods: Olyo 3r wood til 500,- Olyo rescue 500,-

Wedge: INGEN !! :w00t:

Bag: Taylormade R7 1800,-

Putter: Olyo putter 500,-

Totalt 12 300

 

Handicapet husker jeg ikke helt men det var 19, ett eller anna (tror det var 8) gidder ikke gå i boden og sjekke hehe :)

 

klubb: Miklagard golf (bor 2 km unna :D

periode: spilt siden 2005

 

edit: prisene er ikke eksakte men relativt eksakte :) d betyr at f.eks jernkøllene kosta 5995 men jeg runda av til 6 :)

Endret av vofif
Lenke til kommentar
Wedge: INGEN !!  :w00t:

Har du ingen køller over PW? Er ikkje det litt vanskeleg i bunker og frå 70-0 meter frå greenen?

 

Med mindre du er så god at du slår alt frå 70+ på greenen då, likevel er det tilfeller der PW er lite egna grunna høgdeforskjell.

 

Eg har 4-SW-sett og kjøpte i dag ein 52º wedge for å fylle gapet mellom PW og SW. Har hatt problemer med SW på korte innspel, håper ein 52º vil hjelpe.

 

Mitt sett, billig, men gjer jobben:

Olyo PX 2, 4-SW. 2000,-

Profound Dark Ace putter. 2000,-

3-wood frå gammelt halvsett. 200,-

Olyo-bag. 700,-

 

Totalt: ca. 5000.

 

Har sikkert brukt meir på golfkle/sko, men det er så kjekt å ha. :D

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Wedge: INGEN !!  :w00t:

Har du ingen køller over PW? Er ikkje det litt vanskeleg i bunker og frå 70-0 meter frå greenen?

 

Med mindre du er så god at du slår alt frå 70+ på greenen då, likevel er det tilfeller der PW er lite egna grunna høgdeforskjell.

9489434[/snapback]

 

jeg bruker PW hvis jeg er nærme greenen når jeg er i bunker ellers går de fint ann å bruke 5,6,7,8,9 jern i bunker, spørs helt hvordan bunker det er da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...