Gå til innhold

HardDiskoppheng med O-ringer


Anbefalte innlegg

Jeg bestillte nettopp inn 40 stk til lager hos oss.

Virker ikke så veldig utgått......

5149341[/snapback]

 

Nei, fult klar over at de ikke er utgått (bruker jo o-ringer på to av diskene mine atm.)

Men legg merke til at det var det jeg fikk beskjed om, ingen mulighet for å få tak i dem. Er ikke alle som er like behjelpelige :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk tak i 10 stk O-ringer av den rette sorten nu... Funker som fjell,

men anbefaler å ha vifte som sirkulerer luft omkring diskene.

 

Har tre disker me slikt oppheng... først uten noe kjøling, da lå de på rundt 40 grader.

Syns dette ble litt i varmeste laget, så jeg monterte ei papst 80x80 vifte 12db forran diskene, selvfølgelig den også me O-ringoppheng :thumbup: 

 

Dette fungerer veldig bra, diskene ligger på en temperatur rundt 27-30 grader i 20grader romtemp. og vifta er svært beskjeden av seg, selv om det ikke ser særlig pent ut for øyeblikket...

5067489[/snapback]

 

Hvordan har du festet vifta? bilder? :)

Lenke til kommentar

Her er et par bilder av opphenget med vifta.

Har kanskje tatt i litt godt med stripsa, men det gjør ingenting.

 

Vifta er 80x80, kunne godt ha vært 92 eller 120 om det hadde fått plass, men iom lydnivået på papsten (12db) så funker dette bra. Nå som vinteren kommer er det også kaldere på rommet, så harddisken ligger på 25°C, noen jeg er fornøyd med.

 

post-65677-1132423210_thumb.jpg

 

post-65677-1132423244_thumb.jpg

Kunne kanskje mekket en ramme rundt for utseendes skyld, men gidder ikke stresse ;)

Endret av jaddå
Lenke til kommentar
Her er et par bilder av opphenget med vifta.

Har kanskje tatt i litt godt med stripsa, men det gjør ingenting.

 

Vifta er 80x80, kunne godt ha vært 92 eller 120 om det hadde fått plass, men iom lydnivået på papsten (12db) så funker dette bra. Nå som vinteren kommer er det også kaldere på rommet, så harddisken ligger på 25°C, noen jeg er fornøyd med.

 

[bilde]

 

[bilde]

Kunne kanskje mekket en ramme rundt for utseendes skyld, men gidder ikke stresse  ;)

5177506[/snapback]

 

Ja, du har helt rett, både en 120mm vifte og en ramme hadde gjort seg ;)

Førstnevnte har jeg (akkurat samme opplegg i samme kabinett, bare sølv) men sistnevnte har jeg ikke mekket til selv enda ;)

 

EDIT: Fjerna quoten av bildene, kom ikke på det :blush:

Endret av sigen
Lenke til kommentar

Da fikk jeg mine ringer i hus via QXL.

 

Elegant løsning, reduserte vibrasjonene med 90 %, samt at jeg samtidig strammet til alle skruer på hovedkortet og tok av begge dørene. Det hjalp mye på støynivået, særlig med tanke på risting og during. Nå er vi nede til ren viftesus og disklyder.

 

Disktemperaturen ligger på mellom 33 til 45, avhenging av bruk, men ikke høyere. Eneste ulempen er at systemdisken min ligger litt løst, dette er en Samsung Spinpoint 40 GiB, en disk som er litt tynnere enn en vanlig disk. Den detter ikke ut, men den sitter heller ikke bom fast.

 

Da var også en passiv CPU kjøler bestilt, så nå skal jeg (snart) sove godt om natta ! :)

Endret av Ulkesh
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Vanlige VVS butikker fører ikke disse.

 

Jeg fikk tak i hos Industrifokus AS på Økern (23 37 46 60).

 

Men de lagerfører ikke med under NRF nummer, så man må vite størrelsen selv.

 

(go'snakk litt med dama der, så sender hun de i posten som brev  :) )

 

mvh r.

5259318[/snapback]

 

Yeah.

 

Takk for svaret :thumbup:

få vel ta på meg noe "sexy" + skru på sjarmen og håpe på det beste.

Er dama ung eller gammel ? hehe :D

Endret av Djenga
Lenke til kommentar
killerbill Postet i dag, 13:15

  Jeg får snart en raptor disk og disse skal vis bråke en del under oppstart så jeg skal prøve dette geniale tipset =)

Det gjør du nok lurt i. Raptor bråker ikke litt under oppstart, de knattrer som de gode gamle fra 95, bare i raskere knattre- frekvens når de jobber.

Hadde 2x74GB raptorer i raid0 her, montert i et Q-tech kabinett, (som forøvrig må være noe av det bedre innen resonansforsterkere). Og for å si det sånn satte jeg ikke den til og defragmentere mens jeg så på nyhetene....

 

He he, mitt poeng er at jeg tror nok akkurat Raptor er noe av de som virkelig har mye og vinne på denne typen oppheng, fordi lyden er ikke spinnelyd, den er relativt moderat, men knatter/vibrasjon som forsterkes enormt av tynne kabinettplater. Og det er nettopp den typen lyd man virkelig kan redusere ved og isolere fra kassa.

Lykke til :)

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Jeg har et støydempet lian li kabinett og får snart vannkjøling på 14db og vil helst ikke ha noe som bråker sykt..... Håper det med opphenget hjelper litt, når jeg legger med står dataen bare på og rusler så da skal den ikke bråke.... Så det skal nok gå bra med de O ringene en stund., vis ikke selger jeg den bare!

 

Men takker for tipsa dere!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...