Gå til innhold

HardDiskoppheng med O-ringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De har slike på Tempe VVS. Kjøpt der flere ganger jeg  :)

Sier hver gang de må ut i "bilen" for å hente, hehe

5202203[/snapback]

Flott. Jeg skal dra dit i neste uke.

Tror jeg skal spørre om han ikke kan gå ut i bilen å hente noen 75mm ABS tetningsring rund f/muffe for meg.

5202511[/snapback]

Tempe VVS? Hvor blir det i forhold til K. Lund, som er i nærheten av Sluppen? K. Lund selger vel også slike, vel?

Lenke til kommentar

Var bortom Konnerud Rør (ligger 50 meter fra huset mitt! :p ) når jeg hadde en røykepause istad. Fikk utrolig god service og 2 stk. (har bare 1 HD) er nå bestilt. Når det gjaldt prisen sa de det at den ble iallfall ikke på mer enn 20kr per O-ring, med andre ord; 30kr tilsammen. Var også i byen idag for å utlevere noen julegaver så da tok jeg meg en tur innom Jernia (ja, dyyyre Jernia! :no: ) og kjøpte ei pakke med svarte strips for 13kr. Så når de har fått inn O-ringene til meg imorra (bestilte idag, får imorra! faktisk..) blir det småmodding og leiting etter ei vifte i samme slengen. :)

Lenke til kommentar

Merker betydelig forskjell, men hører det jo litt. Men det har jo no med at jeg nå har verken sidedør eller frontdeksel på! ;)

Skal prøve å stramme stripsa litt mer da men.. Hvordan det forresten?

Forresten vurderer jeg nå og kjøpe litt kobber og lage en liten HD-kjøleblokk nå som jeg har kjøpt med vannkjøling. :) Da blir det nok bra ja...

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar
El Netzor  Postet i går, 16:47

  Syns det ble endel finere med svarte strips enn med røde. Angående o ringene, de blir ikke myke når de blir varme? Altså så de kan strekke seg og disken kan falle ut??

Fordelen med å bruke Oring fremfor vanlig strikk er at de har mye lengre levetid og de endrer seg også lite med litt varme. Man bruker feks masse Oringer i en bilmotor hvor de må tåle mye varme og holde seg myke og fine over langt tid (de brukes dog ikke som strikker der).

Men at de skal strekke seg så mye at disken ramler ut skal nok godt gjøres, så ville ikke vært bekymret for det. :)

 

Og under de forhold de lever som harddisk holder er levetiden veldig lang.

 

(he he, under litt mer ekstreme forhold vil de imidlertid bli stive og sprekke etter lang tids bruk, og verdens mest kjente Oring er vel den som satt i ene bærerakketen på romfergen Challenger, som eksploderte ca 70 sekunder etter takeoff i minusgrader.

Men som sagt er nok forholdene i en gjennomsnitts pc noe mer komfortabel enn den som satt på Challenger :p )

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Pass på: En av mine røk. Heldigvis falt den ikke langt, bare rett ned på Raptoren min (som er uheldig i seg selv) som hang rett under, merket det ikke før etter en stund tror jeg, siden jeg ikke vet når det skjedde.

Om det skylles feilmontering (tror ikke det, var festet likt som de andre tre strikkene) eller dårlig strikk (som jeg personlig tror mest på) er jeg ikke helt sikker på :hmm:

 

Bare en liten heads-up, så sjekk med jevne mellomrom om diskene fremdeles henger der de skal ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...