Gå til innhold

HardDiskoppheng med O-ringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Meendel Skrevet 02/09/2005 : 11:15

  Genialt laget til Flop|s.

 

Jeg får desverre ikke tak i o-ringer her i omgivelsene  Har hørt med 2-3 firmaer men ingen har. Får be en av de bestille, men da blir de vel litt dyre siden det ikke er så mange som trenger o-ringer lenger :S 

Nja, jeg vet jo da ikke hvor du bor, men dette burde vel være mulig å få fatt i gjennom andre typer forretninger også, som TESS eller maskinforretninger. Oringer brukes det jo masser av til alt fra badekar, bilmotorer til bære- rakketter på romfergen...

Og i denne sammenheng er det jo ikke så nøye om den er en millimeter til eller fra heller.

Så siden du nå har målene gjennom denne tråden, ville jeg i alle fall gjort et forsøk på å finne noe liknende, selv om det da ikke nødvendigvis er tiltenkt avløpsrør :)

Lenke til kommentar

Må bare si med enig her, dette var genialt!

Har nå brukt o-ringer i to maskiner, og det funker svært bra!

I den ene fikk jeg til og med dempa en skikkelig bråkete WD 80GB IDE,

noe som igjen tyder på at det egentlig ikke disken som var synderen,

men det faktum at den var skrudd fast i et kabinett med "mye resonans"...

Uansett, dette funka glimrende! :thumbup:

Lenke til kommentar
Har lest dette innlegget med stor interesse og skal selv prøve det.

 

Jobber i et firma hvor vi har alt av O- ringer i alle dimensjoner.

 

Hvis noen har bruk for dette, send en e-post til [email protected]

Hvilken butikk er dette?

Bare å gå i en hvilken som helst rørlegger-forretning, og spør etter NRF 2224424

Jeg har gjort det hos to forskjellige, ingen av de hadde det inne, men begge steder skaffet det til dagen etter!

Kosta 11,17 Kr/stk. den ene plassen, og 15 Kr/stk den andre... :p

Lenke til kommentar
Fiesta, du tar feil :p

Jeg gikk inn hos bademiljø Haugesund, og der fikk jeg beskjed om at de var utgått for 10-15 år siden!  :ohmy:

Jeg forsto ikke noe jeg, hadde skrevet rett av fra første innlegg her :hmm:

Har vært innom to forskjellige rørleggere i Skien, ingen av de hadde det inne, begge skaffet det til dagen etter,

uten eksta kostnad for meg! :D (Betalte henholdsvis ca. 11,- og 15,- pr./stk)

Spurte om det ville være lurt å hamstre slike o-ringer, men fikk beskjed at selv om dette var til et "gammelt system",

trodde de at dette var noe som kunne skaffes i lang tid fremover, da de trengs til reparasjoner av slike gamle system...

Lenke til kommentar

Fikk o-ringer i dag, skal sette dem inn på to av diskene mine (En Raptor og en Barracuda 7200.7) og håper på god virkning. Må sikkert til med enda mer demping på Raptoren etterpå, og så begynne med demping på de to 250-diskene mine. Den onde sirkel har begynt :innocent:

Endret av sigen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...