Gå til innhold

HardDiskoppheng med O-ringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Spørsmålet som tas opp er interessant, men dessverre kan man ikke måle spenningen med multimetre. Strømnivået er for lite, rett og slett.

 

Ellers vil jeg nok tro at ettersom enheten ikke er tilkoblet jord via annet enn strømforsyningen, så både kan og vil det danne seg spenningsforskjeller mellom harddisken og harddiskoppheng (jorden går rundt kabinettet og får et spenningsfall).

 

Men det er, som alltids med statisk elektrisitet, vrient å si nøyaktig hvor skadelig det er ovenfor komponentene.

Lenke til kommentar
Petteram, eneste ulempen jeg kan se med Stacker og O-ringer, er at 120mm viftene i front går bort, eller blir vanskelige å montere. Etter å ha hatt Shuttle med to harddisker i, nekter jeg å ha et kabinett uten aktiv HD-kjøling igjen. Ser du noen grei mulighet for å montere 120mm-vifter foran i kabinettet, til tross for at HD-modulen er fjernet? Kanskje en større O-ring rundt hele vifta? Hadde jo vært perfekt demping av all vibrering både fra harddisk og vifte. Veldig fint om du gidder å sjekke dette?

 

Jeg har selv Stacker nå, og bruker HD-modulen med 120mm. Støyen plager meg ikke noe særlig, men har vurdert O-ringer uansett.

Hvor bodde du igjen? ;)

4684674[/snapback]

gjør som jeg.. festet 120mm viften med streng.. fungerer utmerket!

Lenke til kommentar
Hei gutter og jenter!

Dere kan bestille disse o-ringene på vvsbad.no

Bare tast inn det varenummeret (2224424) i søkevinduet...

De koster 17 kr pr stk og det er en nett basert butikk! Rett hjem i posten..

Ikke så billig....men veldig enkelt ;)

Takk meg! ;)

6158839[/snapback]

 

Det står øverst på siden at det leveres fraktfritt. Gjelder det o-ringer også? :p Noen som vet?

Lenke til kommentar
Det står øverst på siden at det leveres fraktfritt. Gjelder det o-ringer også? :p Noen som vet?

6369043[/snapback]

 

Ja. O-ringene leveres også fraktfritt. Leveringen er ikke akkurat kjapt, bestilte 22.06, fikk de i går. Betalte med visa og alt gikk greit for seg.

 

Dette er kjempe god tips, fungerer utmerket. Jeg er STOR fornøyd, forskjell er ENORM, nå er HD så vidt hørbar.

 

 

LØP OG KJØP. Stor TAKK til Petteram :thumbup::thumbup:

 

 

Hilsen

staljin

Lenke til kommentar
fikk mine o-ringer idag to dager etter betillinga :)(12kr stk :p). gleder meg til og henge opp diskene å høre forskjell (for det bør det vel bli med ett par gamle 80, 120 gb WC Caviar disker). For de som bor på levanger kan jeg anbefale og stikke innom krogstad vvs i sentrum

5804942[/snapback]

 

Krogstad VVS fører ikke slike ringer, men VVS-Senteret i Levanger selger slike i løsvekt til 10 kr stykket. De hadde ca 15-20 ringer liggende etter jeg var der. Skal prøve dette opphenget nå straks :)

Lenke til kommentar

Jeg holder på med en modd, og det er to gamle disker i den som bråker litt for å si det mildt.

 

Som dere ser på dette bildet så blir det bare et 5,25" rack (av plexi) så lurte jeg på om det er lurt å bruke O-ringer i det for å redusere støy. Skal alltids finne på en smart metode å få festet O-ringene uten strips, heller med noe mer elegant :tease: Så hva tror dere? høres ut som en grei løsning?

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

Jepp. Har tenkt litt rundt akkurat det der jeg også, men har ikke kommet fram til en god løsning på festing av o-ringene. Må vel bygge hele kabinettet fra bunnen av og finne en god løsning som skiller seg helt ifra standard kabinettoppsett. Blir gøy å komme i gang med et slikt prosjekt i alle fall.

 

Jeg har nå 2 av 4 disker i o-ringer og kan tilføye at dette fungerer bedre enn de rammene jeg hadde diskene i fra før. Jeg får vel se hva disse ringene er gode for når jeg får alle diskene i slike ringer.

Lenke til kommentar
Fungerer nok bra det. Du trenger jo bare en fornuftig måte å feste disse boltene. Tenkte du å feste de i kabinettveggen eller i en harddisk-ramme av noe slag?

6483946[/snapback]

Skal lage et HDD rack av 8mm tykk plexi. borer bare to hull.

 

@Elendil: Jeg vet ikke helt om det er pakninger til Enheimpumpene, kunne vært kjekt med noen spesifikasjoner.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dro innom Tjersland (Comfort) i Skippergata i Oslo i dag og fikk skaffet meg slike O-ringer.

 

Har et Lian-Li kabinett med en harddiskramme nederst i bunnen av kassa.

Der har jeg bare en disk, siden resten av diskene mine står i filserveren min i boden (eliminerer harddisk og viftestøy som bare det... ;) )

 

Den gamle 80 GB's WD'en i stuepc'en min har hvinet høyt lenge nå, så det var DEILIG å få den til å holde kjeft. For det gjør den virkelig. Det er sykt forskjell på støyen.

Siden kabinettet har 2 stk 80mm vifter rett foran disken i front, så tviler jeg på at den blir særlig varm (får ikke lest av temp i speedfan på den disken, andre disker har virket, men denne er ganske gammel.)

 

Til de som har opplevd at opphenget har røket, var diskene veldig varme?

Kan det være vibrasjoner som har gjort at disken gnisser på gummien?

Man kan vel se på gummien om den har smeltet over (usannsynlig i mine øyne) eller røket tvers av.

 

Jeg gir tommelen opp for denne modden. Sinnsykt bra mann. :thumbup::thumbup::thumbup:

 

PS: Fyren i kassa henta rette o-ringer med en gang. Det eneste jeg sa var at jeg ville ha 75mm O-ringer.

En kjapp tur på bakrommet og han kom frem med o-ringer av rett varenummer. ;)

Mulig flere har vært der før meg? ;)

Lenke til kommentar

Det ga meg ingen temp det heller.

Har nok med at disken er utgammel og ikke støtter alle SMART funksjonene.

Har brukt andre disker i denne maskinen (før de ble satt i filserveren i boden) og de fleste nyere diskene gikk helt fint an å avlese temp på.

 

Er ennå helt forundret over hvor stille maskinen faktisk blei. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...