Gå til innhold

Morro med Pentium M Dothan og CT adapter..!


Anbefalte innlegg

For å svare på ett par ting jeg leste over.

 

Disse CPU'ene er syke. Japanerene har jo tatt helt av med disse. De har forøvring også verdensrekorden også i SuperPI med en. Såvidt over 19sek. De regner med 18sek i løpet av kort tid med de.

 

Les mer her. Verdensrekorden i SuperPI, samt en Pentium M @ 4.0GHz :D

 

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=66246

 

Leste en lurte på overklokking av Laptop også. Ja det er mulig å klokke disse også. Her har du verdensrekorden i Laptop overklokking. En Pentium M @ 2.66GHz

 

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=63514

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo nesten tragikomisk og se at Intel sitter på en slik potensiell gullgruve av en cpu. Særlig når man ser på den relativt ynkelige ytelsesutviklingen det har vært på de "vanlige" desktop cpu'ene siste året. HT har jo i rettferdighetens navn gitt en del da men...

 

Er det sansynelig at det vil dukke opp adaptere som vil kunne brukes på mer "moderne" hk fremover, eller er det teknisk umulig og bruke noe annet enn 478 hk?

Eller enda bedre, kan noen bekrefte at Intel har planer om å lage desktop utgave av denne?

Lenke til kommentar

Digitalkameraet mitt tok kvelden så det ble ingen bilder av isoleringen... Men hva gjør vel det.. Hovedkortet er isolert, har benchet endel og her er nattens resultater..

 

superpiclock.jpg

 

rec.jpg

 

Dettte mener jeg er norgesrekord!, Vet at "Kamerat" på diskuter.no har 23,614 eller 23,604 og vet ikke om noen som har vært så langt nede på 20 tallet før..

 

Men det mest etterlengtede kom her..

 

38kclock.jpg

38kmem.jpg

38kyeah.jpg

 

Dette har jeg ventet lenge på... :w00t:

Dothan er bare så J***IG gøy.. nesten som å klokke en god gammel Northwood, men da på lystgass..

Endret av stoolman
Lenke til kommentar

Noe jeg fant på i farten. En "Kamerat" modd er: Lodde på ledningene til strømkontakten, og fjerne pinsa som bestemmer om du kan kjøre med 400 eller 533fsb, og lodde mellom slik at den står på 533. på denne måten kan du bruke andre kjøleribber. Vet ikke om den har noe annet navn.

Endret av Lord_Linus
Lenke til kommentar
Men, det jeg lurer mest på akkurat nå er: HVA ER EN JIM RAMSE MOD??

He He He Det lurte jeg også på :) Alt jeg har gjort med min SlotConverter har jeg gjort etter å ha sett Kamerat gjøre det med sin. En ting er ihvertfall sikkert. Det er ikke min oppfinnelse ;)

Ser ut som jeg har bæsja på leggen her... :blush:

Det er jo selvfølgelig Kamerat som hadde den modden. Dena aktuelle posten har blitt rettet opp. Beklager å måte skuffe deg JimRamse, men har omdøpt modden til Kamerat modden, håper du ikke blir altfor skuffet.

Endret av Lord_Linus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...