Gå til innhold

Straff for 140 km\t i 80-sone?


Zeph

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, for å kjøre i 140 km/t i en 80-sone får man det skikkelig opp i ræva.

Man må nok forberede seg å gå uten lappen i nærmere et år samt rundt 20 dagers ubetinget fengsel. I tillegg vanker det nok en skikkelig bot.

 

Et hett tips må være å ikke bli tatt i 140 km/t i en 80-sone

Lenke til kommentar

140km/t i en forbikjøring? Hørtes unødvendig mye ut spør du meg, men uansett: En kompis av meg ble målt til 117km/t i 80sonen. Han mistet lappen i 3 måneder og måtte ta oppkjøring på nytt(var fremdeles i prøvetiden). Han fikk også en bot på rundt 6000kr.

 

Med tanke på at bøtesatsene er høyere nå så blir nok boten enda saftigere.

Lenke til kommentar

Folk som er så dum at de kjører i 140 i 80-sonen fortjener en skikkelig klaps også spør du meg...

 

Med tanke på hva du kan forvente, må du nok regne med oppunder 10 000 i bot, 1/2-2 år uten lappen (avhengig av alder, tidl. dommer osv.) og muligens en betinget fengselsstraff på 20-30 dager. Det er også mulig med en ubetinget fengselsstraff, men hvis du har rent rulleblad kan du nok slippe unna...

Lenke til kommentar
140km/t i en forbikjøring? Hørtes unødvendig mye ut spør du meg, men uansett: En kompis av meg ble målt til 117km/t i 80sonen. Han mistet lappen i 3 måneder og måtte ta oppkjøring på nytt(var fremdeles i prøvetiden). Han fikk også en bot på rundt 6000kr.

 

Med tanke på at bøtesatsene er høyere nå så blir nok boten enda saftigere.

I 80-sonen mister man lappen ved 116 km/t eller raskere. Så 117 vil altså gi en kort tid uten lapp. 140 er en adskillig grovere forbrytelse, ikke minst med tanke på eventuell skade farten kan medføre på andre trafikanter. Husk at energien øker med farten^2.

Endret av L03VIk
Lenke til kommentar

En kamerat ev meg ble målt til 142km/t i en 80-sone.

Han mistet lappen i nesten et år, var vel en ca 10mnd, samt

at han spikret paller i 18 dager. Hva han eventuelt fikk i bot sa

han ingenting om.

Dette var før de nye bøtesatsene så det er nok strengere straff nå.

Lenke til kommentar

Aj, dette var ikke mye lurt. Menmen, gjort er gjort. Har ikke sammenligningsgrunnlag for 80 sone, men en kompis ble tatt i 111 km/t i 60-sonen. Det lovbruddet ligger vel noenlunde i samme gruppe. Han fikk 1 og 1/2 år uten lappen, pluss 27 timers samfunnstjeneste. Mulig at han også fikk noen lapper i bot.

Lenke til kommentar

Som sitert før

Straffelovrådet anslo i 1987 en grense mellom betinget med bot og ubetinget fengsel til å ligge på ca. 145 km/t. Bakke mener ut fra sine undersøkelser at grensene, som Høyesterett har satt, ligger ved 140 km/t - eller muligens en- to kilometer høyere

 

Kan vel ikkje få ubetinga ved 140, under omstendighetane?

Lenke til kommentar
Hehe, for å kjøre i 140 km/t i en 80-sone får man det skikkelig opp i ræva.

Man må nok forberede seg å gå uten lappen i nærmere et år samt rundt 20 dagers ubetinget fengsel. I tillegg vanker det nok en skikkelig bot.

 

Et hett tips må være å ikke bli tatt i 140 km/t i en 80-sone

hehe er det ingen har som fikk med seg eu dommen i fjord , det er ikke LOV med dobbel straff , ergo kan di kun gjøre en av overnevnte ting ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...