Gå til innhold

Straff for 140 km\t i 80-sone?


Zeph

Anbefalte innlegg

Man kjører jo selvsagt ikke 140 i en 80 sone UTEN å være sikker på at det ikke er politi der. Hva med å heller ta seg en kjøreferie til tyskland!? Fri fart :dribble:

Kunne ikke ha vært mer enig!

 

Selv jeg har kjørt forbi rundt 140km\t men da var jeg irritert på bilen som lå og sneilet foran meg...

 

Litt morro er det jo med fart, men skal man virkelig ha fart eller råkjøre gjør det på bane eller på motorvien i tyskland...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 6 måneder senere...

Du er dessverre blitt tatt i verdens strengeste land når det gjelder straff for forseelser i trafikken. Du kommer til å få 4 straffer: bot, betinget fengsel, uten lappen i 10 mnd. og at du må kjøre opp på ny + ta teorien på ny. Norge bryter menneskerettighetene med at man straffer en forseelse flere ganger.

Lenke til kommentar
I 140 får du fengsel, og sidan dobbel straff ikkje er lovleg får du ikkje bot.

5445718[/snapback]

 

Norge er det eneste landet i verden jeg har hørt om der du kan få både prikker og bot for samme forseelse, så jeg vil kalle det dobbel straff...

 

Men du kan som Siggen7 sier, få mer en bare det..

 

 

Heia Norge! :no:

Lenke til kommentar
I 140 får du fengsel, og sidan dobbel straff ikkje er lovleg får du ikkje bot.

5445718[/snapback]

 

En kompis av meg ble i midten av januar for tre år siden tatt i 126 Km/t i 70 sona og fikk 21 dager i buret, 8000,- i bot og måtte kjøre opp på nytt... først nå før jul fikk han endelig godkjent søknad ifra politiet om at han kan kjøre opp igjen...

 

Så hver gang jeg føler meg fristet til å trå hardere på gassen så tenker jeg bare på han og lar være! Hehe...

Endret av vincent_vega
Lenke til kommentar
Du er dessverre blitt tatt i verdens strengeste land når det gjelder straff for forseelser i trafikken. Du kommer til å få 4 straffer: bot, betinget fengsel, uten lappen i 10 mnd. og at du må kjøre opp på ny + ta teorien på ny. Norge bryter menneskerettighetene med at man straffer en forseelse flere ganger.

5450464[/snapback]

 

 

hømm vel norge har en dom fra eu domstolen om at det ikke er lovelig med dobbel straff på trafikk forreskelese , dommen er gjelder vell spesifik fyllekjøring , så om dette er overført til fartsfåreskelser er uvist , men ut fra andre inlegg virker det ikke sånn .

 

jeg ville prøvd meg på en rettsak og henvist til eu dommen om uloveligheten med dobbel straff. ( med en GOD advokat selvfølgelig )

Lenke til kommentar

hømm vel norge har en dom fra eu domstolen om at det ikke er lovelig med dobbel straff på trafikk forreskelese , dommen er gjelder vell spesifik fyllekjøring , så om dette er overført til fartsfåreskelser er uvist , men ut fra andre inlegg virker det ikke sånn .

 

jeg ville prøvd meg på en rettsak og henvist til eu dommen om uloveligheten med dobbel straff. ( med en GOD advokat selvfølgelig )

5456438[/snapback]

 

De mener vel at du ikke kan få fengselsstraff to ganger for samme trafikk forseelse? En jeg kjenner fikk fengselsstraff for å ha slått en kar, å noen år senere når han møtte i retten for slossing på nytt fikk han både straff for det nye tilfellet av vold, og ny straff på noen mnd ekstra for det han allerede hadde sonet for før!

Lenke til kommentar
I 140 får du fengsel, og sidan dobbel straff ikkje er lovleg får du ikkje bot.

5445718[/snapback]

 

Norge er det eneste landet i verden jeg har hørt om der du kan få både prikker og bot for samme forseelse, så jeg vil kalle det dobbel straff...

 

Men du kan som Siggen7 sier, få mer en bare det..

 

 

Heia Norge! :no:

5451083[/snapback]

 

I dette tilfelle får han ikke prikker i det han har mistet lappen

Lenke til kommentar

Min historie fra Danmark

 

Jeg kjørte 160 (110 km tilladt) på motorveien, og blev stoppet med hylende blink av politiet.

De hadde målt meg på radar, og da skal de trekke 5 % fra. Jeg fikk snakket meg til 14o km.

 

Jeg fikk en bot på 2000 kroner for dette.

 

Grunnen til at jeg fikk snakka meg til 140 km. timen?

 

Jo, jeg kom med den dummeste unnskjylnding de til dato har hørt for å kjøre for fort:

 

Jeg blev ringet opp av min far på 80 år, som kom fra Oslofærga i Hirtshals Han var blitt kastet av toget på en stasjon med melkerampe uten noen bebyggelse i nærheten. Årsaken var at de Danske Statsbaner hadde lavd om på reglene. Nå kunne man ikke kjøpe honnørbillet på toget mere. De skulle kjøpes på stasjonene. Prisen var dobbelt opp, og han hadde i første omgang ikke vekslet penger til dette. Kredittkort som visa eller Mastercard blev avvist, og manden bedt om å forlate toget på første stopp.

 

Heldigvis hadde han sin mobiltelefon med, og jeg blev ringet opp. Da det var midtvinter, og jeg hadde ca. 1½ times kjørsel for å hente han, fikk jeg travlt.

 

Det skal sis at da jeg kjørte fra motorveien, flere mil senere, stod det en motorsykkelbetjent og holdt øje med meg.

Da jeg kjørte inn mot stasjonen hvor han ventet, stod det nok en motorsykkelbetjent.

 

Slutt på story, var en stor unnskyldning til min far fra de Danske Statsbaner, med beskjed om at hendelsen hadde ført til "interne sanksjoner" mot vedkommende togkonduktør.

 

Hilsen tukols

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg ble i slutten av Mars tatt i 130 i 80'n på motorveien forbi asker. Her om dagen fikk jeg brev om forslag fra påtalemyndighetene om 6000 i bot, 8mndr uten lappen og 21 dager fengsel som gjøres betinget pga min lave alder.

 

Hadde bare hatt lappen i 2 uker så mulig jeg blir straffet ekstra hard. Men ser ihvertfall ut som om det er mulig og bli straffet på flere måter.. ser ikke helt bort fra en prikk på førerkortet heller.

 

(ps: en kamerat sin sak. for the record)

Lenke til kommentar

Jævla surt at vi har slike møkkaveier at det kreves høy fart for å gjøre en forbikjøring forsvarlig. Å ikke kom med det at hvis man ikke kan gjøre en forbikjøring uten stor fart skal man ikke gjøre den. Selv politiet mener at man skal ta forbikjøring for å ikke skape kø.

 

Nå var jo 140 litt i overkant da, men er for meg helt normalt å passere 120km't når jeg tar en forbikjøring.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...