Gå til innhold

Galaxies kontra World of Warcraft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

om du tar hele den ene øya på WOW så har du vel ca 1 planet i SWG, og det er nesten ingen bevegelsesrestriksjoner, er ikke veier man må gå slik som i wow, men det er laget til enkelte steder du ser man kan følge "veier".

jeg mener at planetene er "runde" dvs at du kan dra rundt dem, kjører du langt nok en vei så kommer du tilbake der du startet(jeg mener å huske det var slik)

 

edit:

du er heller ikke rebel/imperial fra starten, dette velger du etterhvert, og kan bytte senere hvis du vil.

det er også hele tiden opplyste kart, er ikke slik at du må dra rundt på stedene for å se kartet, og er lett å finne frem til steder hvis du vet du skal...

spillet er lagt opp til at du skal handle hos private selgere og ikke det offentlige, de som er offentlige er dyre og har en max grense på 5000 credits, noe som er lite.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Av alle MMORPG`s så vil jeg si Star Wars: Galaxies er det aller beste og kan trygt si det er det mest avanserte spillet noensinne . Jeg husker da jeg først startet med spillet hvor universet ikke eksisterte, kjøretøy eksisterte ikke og mounts hadde vi ikke hørt om engang . Vi måtte løpe i timesvis for å komme til målet hehe . Når du entrer SWG så får du en følelse av en ordentlig verden og designerne har virkelig jobbet hardt for å lage alt som i filmene og det syns jeg de har fått til.

 

Det eneste jeg har problemet med nå er etter NGE oppdateringa at de fjernet 32 proffesions om til kun 8 , dette gjorde at så si alle ble like og det var ingen som skilte seg ut lenger :( Ironisk at de faktisk gir spillet det siste det trengte (Bedre slåssemotor) men samtidig skaper ett nytt problem. Dette er det eneste jeg har å utsette på det men jeg har gått lei av MMORPG`s og venter på Age of Conan som forhåpentligvis driter i stats og levelling og heller lar ens ferdigheter med våpen være opp til spilleren og ikke ett levelsystem.

Lenke til kommentar
er lenge siden jeg har spillt nå, hva er de 8 professions nå da??

 

dette skuffer meg veldig, noe av det som var bra med SWG var jo at du kunne velge nesten hva du ville av professions, og bygge opp en formue rundt den...

5478728[/snapback]

 

 

Du har følgende profs: Spy, Bounty Hunter, Smuggler, Jedi, Entertainer, Commando, Officer og Trader. Trader er det som engang var crafters, dvs WS, AS, DE, Architect osv.

 

Dette nye systemet ødela i mitt syn hele spillet, er så utrolig kjipt når man har sittet i månedsvis på å bli jedi, og woops, plutselig kan man bli jedi helt fra starten av :thumbdown: Savner også prof. som ranger og Creature Handler.

 

Gjør som Avean her, satser på Age of Conan når det kommer ut :dribble::thumbup:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ja, ikke sant. Likte den tiden når man måtte grinde som et helvete for at man i det heletatt kunne bli Jedi. Så gjorde de om på det, det ble mer questbasert. Etter den oppdateringen så man plutselig 5 Jedi Padawans som ventet ved starporten. Var man overt, så måtte man regne med at 17 Jedier kjørte etter deg på swoopen sin, og de sluttet ikke før de hadde drept deg.

 

Spillet mistet litt mening, en Jedi skal IKKE vise at han er Jedi.

 

 

Synes de kunne prøvd en ting. Laget en server hvor oppdateringene går tilbake til FØR CU. Sett hvor mange folk som hadde startet på den serveren. Jeg vet at jeg hadde gitt opp epic mount, cybersex og lignende i WoW for en sånn server.

 

(Nå har jeg verken epic mount eller cybersex i WoW, men jeg hadde gitt fra meg det for SWG, hvis jeg hadde hatt det.)

Lenke til kommentar

SWG har tapt seg så sinnsykt mye at det ikke er gøy engang. Jeg skal cancelere kontoene mine snart, etter 2 år og 4 mnd ingame. (Hvertfall 2 år.) Men først skal jeg finne en person jeg kan gi bort saker og ting til.

 

 

Jeg savner det "gamle" SWG så sinnsykt. Beste spillet jeg har prøvd noen gang, så har det blitt såååå dårlig. :( Savner buffekøene i storbyene, cantinas med liv i, klær, innredning av hus, hvor mye mer sosialt det var i det spillet enn i andre spill (WoW, EQ2 ++). At man kunne bestemme hvordan ansiktet/kropp på personen man spilte skulle se ut som, man ble mer unik.

 

Også vil jeg savne de fantastiske menneskene jeg traff ingame.

 

 

Snakkes. :(

Endret av Demonfudge
Lenke til kommentar

Ja det er noe av det dårligste med World of Warcraft!

Man har jo ikke noen valgmuligheter når det gjelder design av personen du lager, eller du har jo noe, men det er jo helt minimalt! Hva er vitsen med å kunne velge i mellom 4 hårfarger, 4 hårtyper osv... Alle ser jo helt like ut! Man må jo ha mye mer avangsert utvalg av utseende! Man kan jo ikke engang velge høyde! Hvor sannsynelig er det at alle Taurens er nøyaktig like høye!

Er det mulig å få kontaktet Blizzard Entertainment og/eller Vivendi Unviersal og si at dem må! fiske dette i Expansion Packen? Et poeng med et RPG-spill, fordi det er faktisk det World of Warcraft, sånn som Everquest og Star Wars Galaxies. De er alle Massive Mlutiplayer Online Role Playing Games! Og en av hoved tingene med rollespill er jo design av personene!

 

Vet noen egentlig når Expansion Packen kommer? Jeg har hørt den skulle komme 1. Mai, det sier også CDON.com det er der jeg forhåndsbestillte Expansion Packen.

Men nå begynner folk å bable om at den ikke kommer før i oktober!

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Er trist med SWG ja...SOE har greid å ødelegge det mest unike MMORPG'et noensinne, og gjort det til *dette har vi sett før*. Jeg må innrømme at combat nå er direkte kjedelig. I PRE-CU gledet jeg meg faktisk til hvert angrep, bare for å se ett av de mange forskjellige angrepene.

 

Jeg kan ramse opp lange lister med ting som er dårlig nå, men det er vel egentlig ikke noe vits lenger. NGE har kommet for å være.

Lenke til kommentar

Hvis det står mellom SWG og WoW, er det ikke vanskelig for meg å anbefale WoW.

 

Grunnene til at jeg ikke kan anbefale SWG er:

 

* det er MANGE bugs som må rettes opp i, mange gjør større deler av spillet uspillbart.

 

* De nærmeste månedene ser ut til å bli avgjørende. Hvis ikke SOE klarer å få spillet noen lunde opp å gå før sommeren, er det en stadig økende mulighet for at Sony Japan kommer til å trekke støtten. = SWG blir tatt av nettet. Så vidt jeg vet skal Sony Japan gå igjennom hele regnskapet bak SWG, fremtidsplanene til SOE og alt det, altså en total revisjon, i slutten av mai.

 

* Etter de to store forsøkene fra SOE på å skaffe flere spillere, CU og NGE, er det nå så lite spillere på hver server at det i noen tillfeller kan være vanskelig å gjøre en del ting.

 

* Det er ingen variasjon i de forskjellige yrkene bortsett fra navnene. Jedi er untaket, og de dør lett :p Alt er balansert til det punktet der alt er identiskt, og forskjellene ligger i buggene.

 

* det er ikke laget noen spesielle oppgaver for spillere over lvl 30 enda. Det er rett og slett ingen ting å gjøre i spillet mellom lvl 30 og lvl 70, annet enn å løpe rundt og drepe alt man ser. Quests er nesten fraværende hvis man ikke får tak i utvidelsene, og her fungerer kun noen av disse.

 

 

 

Hva angår miljøet i WoW er det veldig varierende fra server til server. Der jeg spiller, Eredar og Frostmourne (Tysk PvP), trives jeg godt, selv om jeg kanskje foretrekker Eredar. Når Eredar var nede en natt lagde jeg en char på en populær englesk server, og så hvor ille det kan bli :S

 

 

Selv er jeg en stor SW og SWG fan. Jeg spilte mange timer om dagen fra Europe-FarStar kom Online, frem til i høst, når en venn slutta nesten fulstending med SWG til fordel for WoW, og jeg begynte med WoW også. SWG mistet for mye av sitt gamle seg, det som jeg var blitt så glad i, til at jeg skulle bruke tid der istedefor å ha det gøy på WoW. Kontoene mine er fremdeles aktive og jeg har ikke noen planer om å Cancle noen av dem, men blir bare til et jeg er på en time eller to i uka for å si hei til de som fremdeles prøver å ha det gøy der.

 

Aronn Cornwell - FarStar.

Lenke til kommentar
* det er MANGE bugs som må rettes opp i, mange gjør større deler av spillet uspillbart.

 

Helt sant, men jeg tror dette kommer av at spillet er/var ganske så avansert. I forhold til WoW så er det jo mange flere ting man kan gjøre.

 

* De nærmeste månedene ser ut til å bli avgjørende. Hvis ikke SOE klarer å få spillet noen lunde opp å gå før sommeren, er det en stadig økende mulighet for at Sony Japan kommer til å trekke støtten. = SWG blir tatt av nettet. Så vidt jeg vet skal Sony Japan gå igjennom hele regnskapet bak SWG, fremtidsplanene til SOE og alt det, altså en total revisjon, i slutten av mai.

 

Jeg vil tro at spillet blir lagt ned. Med mindre SOE gjør, som jeg nevnte tidligere, noe uventet. Lager en helt ny server, lar oss spille med elementer som var i spillet før CU/NGE. Jeg har stor tro på at folk ville kommet tilbake da.

 

Samtidig lurer jeg på hva SOE faktisk tenkte på, da de ødela et rimelig perfekt spill, gjorde om på det og la til ting som ikke passet inn. Ting som går i mot hele historien i SW.

 

* Etter de to store forsøkene fra SOE på å skaffe flere spillere, CU og NGE, er det nå så lite spillere på hver server at det i noen tillfeller kan være vanskelig å gjøre en del ting.

 

Ja, man er jo omtrent ensom i hver eneste by på min server.

 

* Det er ingen variasjon i de forskjellige yrkene bortsett fra navnene. Jedi er untaket, og de dør lett :p Alt er balansert til det punktet der alt er identiskt, og forskjellene ligger i buggene.

 

Enig i dette også. Man bytter ikke bort 30 (?) yrker mot 8. Noen yrker ble fjernet helt, mens noen ble værende. Creature Handler, Ranger osv er helt borte. Utrolig kjedelig.

 

 

Selv er jeg en stor SW og SWG fan. Jeg spilte mange timer om dagen fra Europe-FarStar kom Online, frem til i høst, når en venn slutta nesten fulstending med SWG til fordel for WoW, og jeg begynte med WoW også. SWG mistet for mye av sitt gamle seg, det som jeg var blitt så glad i, til at jeg skulle bruke tid der istedefor å ha det gøy på WoW. Kontoene mine er fremdeles aktive og jeg har ikke noen planer om å Cancle noen av dem, men blir bare til et jeg er på en time eller to i uka for å si hei til de som fremdeles prøver å ha det gøy der.

 

Tror jeg kommer til å stikke innom et par ganger i måneden selv. Like greit egentlig, i tilfelle det skjer noen flere forvandlinger. Men, de jeg spilte sammen med før, de er borte.

 

Zentor Caders - Eclipse

Lenke til kommentar
Hvor svære er planetene? Ikke si meg at man kan utforske HELE overflaten på de planetene som er med ;)

 

Hvordan er det begrensa?

5272404[/snapback]

 

 

mener det er 16x16x16km, men hittil kan du bare bevege deg in 2D, selv om det stadig diskuteres måter å implementere flygning.. før var hovedargumentet lag, men nå som nesten alle minere er borte, og mesteparten av spillerne er opptatt med andre spill, er det vel kanskje ikke noe argument :p

 

Begrensningnene er rett og slett bare at du ikke kan gå lenger i den retningen, ellers er du bare begrenset av bygninger.

 

Det er forresten heller ikke kollisjons-deteksjon eller hva for noe fint det heter, på ting. dvs, alt av møbler og kjøretøy og sånt, bare å løpe gjennom.. men dette er da altså en av noen hundre større ting som skal bli fikset "Soon "

 

 

Den eneste planeten med med større begrensninger er Kashyyyk, der er det klart definerte stier.. kan ærlig talt bli litt kjedelig i lengden.

 

 

Forresten, et pluss på SWG: Du trenger ikke å vente til lvl40 får å få en mount :p (Speederene har forresten fått noe sånt som +25% fart og terrain negotiation, så nå er planetene enda mindre :))

 

Bare for å beskrive SWG på en veldig enkel måte: Noen ting skjer for fort, noen ting skjer for sakte, og noen ting skjer ikke.. eller i alle fall ikke på den måten de skulle ha skjedd.

 

Glimrende eksempel: Smuggler. Det har vært i spillet siden det startet. Det har aldri vært noen form for smuggling i spillet, det eneste de kunne gjøre var å leke døde (men det funka ikke), lage doping-lignende ting, og mekke litt på våpen.. men ikke smuggling.. Når er da også leke-død-skillen gitt till et annet profession, dopinga er tatt vekk og våpenmekkinga funker vel egentlig ikke. Men det skal fikses "Soon " :) (har de sakt siden 2003)

Lenke til kommentar

Joda det er riktig, men ødlegger innlevelses-evnen litt.

 

Hvis du sammenligner med WoW, ser du at swg 'mangler' den delen, det at du kan hoppe opp på ting for eksempel. Enten kan du gå gjennom det, eller så kan du ikke bevege deg der. Dette har flere ganger SOE sakt at de holder på med, sist for en måneds tid siden. Hvis de mot formodning klarer å få dette til å virke tror jeg det vil være positivt for spillet. Men det er ikke noen stor forbedring, og det er mange essensielle bugs som burde fikses først.

 

 

Det er forresten kommet opp en ting i neste patch (28): Ved PvP død vil han som drepte deg få en tilfeldig item fra deg, som du har med deg eller på deg. Gjelder ikke 'BoP', men de sa samtidig at mange ting med BoP eller No Trade flagg vil miste disse. Ergo, hvis du er interesert i PvP betyr det at du må risikere å miste armor og våpen. Det er en offisiell avstemning på SOE sitt SWG forum, er 61% mot dette systemet sist jeg så.. er man heldig legger jo SOE vekt på resultatet også ;) Men noen flere stemmer skader jo ikke...

Lenke til kommentar

Jeg har rekativert kontoen min nok en gang etter pub 27.

Spillet er fortsatt ikke slik det var før men, har lagt merke til at folk begynner sakte men sikkert å bli litt mer positive nå og noen mener også at SOE kansje endelig har begynt å gå rett vei.

 

Jeg har spilt i hele dag og igår ca og så langt har jeg ikke lyst til å slutte igjen, så vi får se, har ikke kommet over noe sikkelig negativt enda værtfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...