Gå til innhold

Galaxies kontra World of Warcraft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har spilt begge veldig mye, har nå begynt å spille SWG igjen på grunn av at det rett og slett er bedre.

Eneste som gjøre WOW til et mer populært spill er at det er nyere.

 

Positivt med WOW: Fin grafikk, lite med buggs til å være ett MMORPG. Lett spill å lære

Negativt med WOW: Spillet er for lite, det blir ofte kappeløp med lvl med venner osv. Alt som teller er DPS og lvl.

 

SWG negativt: Endel buggs ikke så fin grafikk men som selfølgelig er på grunn av at det ikke er så gammelt.

 

SWG Positivt: Veldig gøy og spille med andre, massevis av proffesion og velge mellom. Stort areal og spille på. Spillet kan nesten ikke bli runna.

Du kan slappe litt mer av en du kan i wow.

 

Hovedkonklusjon er WOW er et oppskrytt spill, første inntrykket på spillet er at det er veldig kult, etter hvert finner du ut at det går på det samme hele tiden og at det ikke er det store alikavell.

 

Go SWG=)

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd begge, og no spiller jeg galaxies, det er fordi galaxies er bedre.

Men har ikke spilt galaxies mye. Sammenlignet? det vet jeg ikke noe om.

 

Og med populært? det vet jeg heller ingen ting om.

Tullball, den eneste grunnen til at du spiller galaxies er at du gikk lei WoW som lvl 15 :p Får ikke akkurat erfart så mye av spilelt i lvl 15.

 

Ikke sant andré? akkurat som jeg synest galaxies er dårlig. Kommer an på hva man liker, liker man "eventyr-sjangeren" er det vel WoW som er best, men liker man Sience Fiction sjangeren, er det vel Galaxies som er best.

Lenke til kommentar
Har spilt begge veldig mye, har nå begynt å spille SWG igjen på grunn av at det rett og slett er bedre.

Eneste som gjøre WOW til et mer populært spill er at det er nyere.

 

Positivt med WOW: Fin grafikk, lite med buggs til å være ett MMORPG. Lett spill å lære

Negativt med WOW: Spillet er for lite, det blir ofte kappeløp med lvl med venner osv. Alt som teller er DPS og lvl.

 

SWG negativt: Endel buggs ikke så fin grafikk men som selfølgelig er på grunn av at det ikke er så gammelt.

 

SWG Positivt: Veldig gøy og spille med andre, massevis av proffesion og velge mellom. Stort areal og spille på. Spillet kan nesten ikke bli runna.

Du kan slappe litt mer av en du kan i wow.

 

Hovedkonklusjon er WOW er et oppskrytt spill, første inntrykket på spillet er at det er veldig kult, etter hvert finner du ut at det går på det samme hele tiden og at det ikke er det store alikavell.

 

Go SWG=)

har du noen gang spilt end-game wow? Lvl 60?

Wow er nesten delt opp i to "deler", første del er å komme seg til lvl 60, andre del er å spille end-game. Jeg for min del klarer aldri å spilel for mye, i Lvl 60 er det alltid noe å finne på.

 

I galaxies er det ingen lvl, bare standings. Så der "starter" nesten spillet med en gang

Endret av Jungldyr
Lenke til kommentar

Jeg har kun en ting jeg fant negativt med SWG i min tid som spiller... Økonomien.

Den SUGER bigtime, grunnet at all økonomi er playerstyrt, kun repairs og travel (Travel røk jo med Jump to Lightspeed) som dro penger ut fra players, og inn igjen i spillet.

 

Craftere eier naturlig nok noe enormt, og krevde stadig mer og mer for utstyr ettersom folk ble rikere og rikere. Ond sirkel. Min slutt på SWG kom da jeg ble med på en Krayt Hunt (20 folk). Jeg var Master Doctor, og en del på Fencing. Jeg hadde 30000 credits totalt. Etter Krayt Hunten (3 krystaller) tok armoursmithen og tippet ALLE man 300k hver som takk for innsatsen. Han fikk riktig nok alle krystallene, men nevertheless.... Han ga bort altså rundt 6 mill. (1 krystall = 2 mill på den tiden) uten å blunke. Jeg hadde som sagt 30k når vi startet.

 

Begge var medlemmer av gamle SWG-NOR på Eclipse, og vi hadde spilt nesten like mye...

 

WoW er iallefall bedre der IMHO :)

Lenke til kommentar

SW:G er veldig spiller styrt. Økonomi og items må ikke komme fra players, men det er nesten garantert at at det som folk bruker er laget av players.

Dette gir spillere veldig mange valg i spillet, du kan sette opp butikk og få inn masse penger vist du legger nok arbeid i det.

 

SW:G vil jeg si er veldig mye mer sosialt en WOW (jeg spiller begge, og har spilt end game i begge)

Nå som jeg har spilt SW:G veldig lenge, så er jo wow litt mere interessant for meg, men jeg synes faktsik sw:g er et bedre spill. SW:G har nå også fått ny expansion med masse ny content som er veldig mye morro.

 

WoW er garantert det leteste spillet å være ny-begynner i, du er ikke avhengig av andre spillere/penger for å få ting gjort, som du egentlig er i SW:G. Men jeg føler at SOE sitt valg av å gjøre ting så spiller bestemt som det er var veldig bra.

 

SW:G går også igjennom en ganske spennende fase nå, combat upgrade har blitt patchet inn, og flere intresange patcher er på vei.

Vist du går for swg, pass på at du finner en pakke med alle expansione med, da har du veldig mye du kan gjøre.

 

hvorfor har wow blitt så mye mer populert? vel, spillet er produsert av blizzard, som har laget mange spill, som er legendariske, og ufatelig mange personer elsker, blant disse, Warcraft serien. Så WoW har på denne måten had veldig mange fans/kjøpere med en gang di annonserte spillet. Blizzard kan å lage spill, og folk vet dette. SW:G har får mye hat av spillere, på grunn av et veldig lat utviklings team, og spillere er derfor sure over å føle seg tvunget til å slutte på grunn av lite å gjøre. når wow kom, har de fått litt mer fart på seg, og de har fått igjennom ganske mange patcher, og Combat upgrade som vi så lenge ventet på. Så jeg synes WoW kjænte SW:G spillerne veldig mye.

Det andre problemet til SW:G har vert at SOE har totalt undervurdert hvor mye arbeid spillerne var villig til å legge i spillet for å bli best og få det beste, f.eks nett sider som hadde organsiert info om hvilke resources som spawnet på alle serverne. Dette førte til at spillerne lagde og brukte armor som var så sykt overpowerd, og buffs som var overpowerd, at det meste av spillet kunne blit gjort solo. Dette har de nå fikset da. (endelig)

 

så wow eller swg. hmm, wow er veldig ny begynner venlig, men blirt fort ensformig ved 60 for mange. og swg har utrolige muligheter for å lage et navn for seg, og veldig mye mer sosialt.

jeg fortrekker swg, men wow er bra det og

Lenke til kommentar

Jeg har spilt SWG og WoW, og synes at SWG er beste.

 

SWG er mer sosialt, og man kan designe en char veldig bra, alt fra øyebryn til magen. Dette gjør at man ikke ser folk som ligner på hverandre hele tiden (noe man gjør i WoW).

 

I SWG gjør man missions istedenfor quests. Man får derfor ikke en historie bak det man skal gjøre hele tiden, men det funker like bra.

 

Holdbarheten til SWG er nok lenger enn i WoW. Jeg ser nå at mange av de samme folkene jeg spilte med i SWG før, kommer tilbake. Jeg følte at WoW ikke var så veldig sosialt. Det ble også kjedelig med questene. Det er klart det kan bli kjedelig å grinde missions i SWG, men man kan gjøre så ufattelig mange andre ting der. Dra innom en bar, snakke med folk, duellere osv osv.

 

Har spilt SWG i over et år nå, kunne vel kanskje prøvd WoW lenger enn det jeg gjorde, men WoW ble rett og slett for kjedelig. Det var liksom ikke noe som klarte å få meg til å spille mer.

 

Har ikke prøvd de nye expansions som har kommet til SWG, men jeg har hørt mye bra om de, og kommer nok til å prøve de snart. :)

Lenke til kommentar

Har selv spillt begge, og må si at SWg har mye mer dybde enn WOW.

 

personlig synes jeg også grafikken i SWG er bedre enn WOW.

 

Når det gjelder community har ikke wow en sjangs, sååå mye leie mennesker på en plass skal du leite lenge etter. Star wars har et genialt community, og en genial økonomi. Som er spillerbasert.

 

 

Eneste som ødela star wars for meg, var macroing. Hvis man kunne scripte, kunne man sette en macro som tjente haugevis med penger mens man lå og sov. Det ødelegger mye av spillet for min del.

 

Men, så lenge man ikke irriterer seg over slike ting, fins det ikke no bedre enn å sette seg ned i en "Cantina" etter en lang slitsom hunt, se på danserne og høre på fresh musikk.

 

Sitter å spiller guild wars nå, men kommer nok snart tilbake til SWG. (starsider, var det vell)

Endret av mhaugan
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Jeg skjønner ikke en dritt av Star Wars Galaxies.

 

Jeg sier ikke at det er et dårlig spill, men jeg forstår det ikke.

 

Jeg har World of Warcraft og Star Wars Galaxies.

 

Og jeg syntes World of Warcraft er supert, men du er lei et 1-2 månders aktiv spilling.

 

Jeg installerte Star Wars Galaxies, laste ned Patchene. Det tok ca. 4 timer.

Startet spillet. Lagde en Wookie. Gjorde et Mission. Også tok jeg cansell account og sletta spillet. Forsto ikke en dritt!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Spillet som det er nå er ikke stort. (SWG) Du skulle spilt det før. Nå kan du velge om du vil bli jedi. Hva i helvete er vitsen? Jedis skal ikke løpe rundt som alle andre. Faen meg den teiteste forandringen i et spill jeg har opplevd.

5311624[/snapback]

 

Enig. Den nye ordningen har ødelagt en del for meg. Det at man kan velge Jedi fra begynnelsen av vil resultere i at det kommer til å kry av folk som velger Jedi fordi de tror de skal få status av det. Likte det bedre før da man måtte jobbe litt for det og fortjene å bli Jedi.

 

 

Har både SWG og WoW, men for øyeblikket liker jeg WoW (dustepatch til SWG :nei: ) best, til tross for at SWG var mitt første MMORPG og at jeg er enorm Star Wars fan.

Har ikke spilt mye på det slik som det er nå (hadde 2 dager igjen av spilleitda mi når patchen var i hus), så jeg vil ikke uttale meg så mye om hvordan det er vs WoW.

Lenke til kommentar

OMG hei på deg Optimuz :D

 

Umm, ja. SWG. Beste spillet jeg noen gang hadde spilt før NGE kom og ødela alt, nå slutter jeg antageligvis hvert øyeblikk. Det sier litt, særlig når jeg er en stor SW-fan.

 

WoW har jeg ikke prøvd, så skal ikke uttale meg om det, men atm så er nok de fleste spill bedre enn SWG.

Lenke til kommentar

Hei på deg og, tyblazitar :D

 

NGE var nok en stor strek i regninga til manfe SWG spillere. Helt nytt opplegg som skulle være mer RPG orientert. Mener å ha hørt at de hentet litt inspirasjon fra WoW (dette er ikke nødvendigvis fakta).

 

Selv klarer jeg ikke å se for meg å løpe fra questgiver til questgiver i Mos Eisley, etter å ha spilt det slik som det var ført.

Lenke til kommentar

jeg spillte SWG lenge, helt fra før spillet kom til norge, etter ca 2 års spilling orket jeg ikke mer, jeg hadde gjort det meste, var rik(5millioner i cash+masse dyre saker), startet på jedi, og hadde top utstyr...

SWG var morro, man var med å bygde byer, fikk venner, mye gikk på ett politisk nivå for meg(jada, det var politikk mellom byene der)

det var også en tid der jediene måtte gjemme seg i skjulte byer og kunne ikke finne på å gå offentlig, pga bounty hunters og andre som ville ta dem. alt var spillerstyrt, og det sosiale styrte mye mer enn alt annet(ihvertfall for min del)

du kunne også velge "professions" som ikke var på lista, som f.eks jeg gjorde, kjøpte fra mine leverandører og solgte saker til jedier, noe som er umulig i WOW(ting selges nesten bare i HA).

det som gjør at WOW er mer populært enn SWG er at i WOW er hele spillet lagt opp for deg, du vet hva du skal, hvor du skal, i SWG må du finne ut dette selv, noe mange ikke gidder eller klarer å gjøre.

SWG er mer lik den virkelige verden, der man ikke helt vet hvor veien går, men wow er ett lett fantasi-spill i forhold til SWG.

WOW er ekstremt quest-orientert, noe som blir kjedelig i lengden

 

jeg likte SWG bedre enn WOW, men orket ikke SWG mer, det tok for mye av tiden, en kammerat begynnte med WOW, derfor startet jeg med det, spillte det kanskje 2 ganger i uka før jeg startet i militæret, har vel snart spilt WOW i ett år og er lvl 51

Lenke til kommentar

Swg er kos, men økonomien tar litt av etterhvert. Når jeg sluttet hadde jeg 3 pvp armourer, 3 uber pvp scythes, alt av items, pve stasj ++ og rundt 20 mil credits.

 

Noe av det herligste i swg er pvp og ikke minst når du feller jedier/sither av motsatt fraksjon. Har spilt litt andre mmorpger etter swg og har ikke funnet igjen samme feelingen, men som alle andre mmorpger tar swg mye tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...