Gå til innhold

En Lin og en Win?


Anbefalte innlegg

Hovedmaskin: Gentoo

Server: Debian Woody

FamiliePC: Ubuntu Warty

Laptop: Gentoo/Ubuntu/Windows XP (I prioritert rekkefølge)

Lekemaskin: Ingenting fast :p

 

Jeg har Windows på laptopen kun i tilfelle det skulle dukke opp noe jeg ikke får åpna, i skolesammenheng. Er ganske fornøyd med oppsettet mitt, og kommer nok til å ha det sånn i lang tid fremover.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1 stk. Desktop: Debian Sarge (nfs, ftp-server, samba)

1 stk. Server: Debian Sarge (ftp, apache, mysql, dhcp, nfs, dns etc. (101 days uptime :) )

1 stk. crunche-maskin (er med i SoB-teamet til Team Norway): Debian Sarge

1 stk mediaboks: GeexBox bootet over pxe/nfs (diskløs)

1 stk. eksperiment-maskin: Debian Sarge for øyeblikket.

 

Får vel opp en pc til eller to etterhvert. Har en del hardware bare liggende og slengende :hmm:

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
  • 1 år senere...

14/06-2005 skrev jeg:

 

"Hva har dere? En Unix/Linux maskin pluss en Win maskin, eller flere harddisker hver med et annert OS på eller kun Lunix og ingenting annet? Jeg har: En Laptop på XP, En disk med Suse (for tiden), og en disk med en XP til."

 

Mye har skjedd siden den gang. Ubuntu er øverst på distolisten, og vista har endelig kommet. Det er på tide med en oppdatering.

 

I dag: To XP, en Ubuntu Studio 7.10, ingen Vista.

Lenke til kommentar

Jeg har en laptop som brukes som hovedmaskin, den er det kun Arch Linux på. Så har jeg en stasjonær gammel sak, Dual P3 1GHz og 768MB RAM, som tross beskjedne specs brukes som spillmaskin. Jeg er ikke så kresen på spill, mao. :)

Den har jeg dualboot på, Windows 2000 og OpenSuse 10.3.

 

Edit: Må ikke glemme serveren. P3 600 med Ubuntu Edgy Server (Blir nok oppdatert når end-of-support nærmer seg, før den tid er det "if it works, don't fix it").

Endret av Sokkalf^
Lenke til kommentar

Hovedpcen som er en laptop, har både Ubuntu 7.10 og Win XP, men sistnevnte brukes sjelden. Kun til spilling, og evt. jobbe med flash, noe jeg har gjort lite av i det siste...

 

Så har jeg en pc jeg bruker til å spille av musikk på, den har foreløpig win xp, men kun fordi jeg ikke har gidda gå gjennom systemet og sånt enda, tenker nemlig å rydde plass til ubuntu her også. Det er bare snakk om å gidde :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...