Gå til innhold

Xeon "Dempsey" på 3,8 GHz


Anbefalte innlegg

Det finnes da LV versjoner i dag med mer enn 52,5W TDP per kjerne. Kan jo velge den vinklinga også...

 

Ellers bare tullete å modelere en kapasitiv krets som en motstand og i allefall som en konstant motstand. Bare så det er sakt også...

Hadde den vært på 52,5w hadde det blitt en sinnsyk CPU... Håper den blir det, så kanksje det blir Xeon min neste!

Ekte Tallknuser! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folkens dette er ikke akkurat en desktop prossesor, og i det segmentet der denne prossesoren tar og sikter på så er 100W nesten ingen ting. Eks så er jo Power 5 antatt å være på 500Watt, men siden ikke IBM sist jeg har skjekket lagt ut noen tall på det så er dette bare et røft anslag. Power 4 var såfall på litt over 500W i praksis. IA64 er heller ikke akkurat en kjølig bikke. Det som er viktig er ikke watt men watt/ mm^2.

 

Alt folket på dette forumet tar og syter over at den er så varm for å være LV utgave så viser vel det at denne godt kunne være på ww.hwb.no På enterprise nivå så vil nok denne komme godt med, det er jo nesten ingen som har operton i forhold til xeon. De som har det og kommer "alltid" til å ha xeon er dette er god nyhet og mindre strømutgifter. Xeon har jo virkelig vist hva den kan på IBM sitt hovedkort (var det hurican den het??) håper at HP og de andre store kan klare å få til noe lignende.

Lenke til kommentar
Folkens dette er ikke akkurat en desktop prossesor, og i det segmentet der denne prossesoren tar og sikter på så er 100W nesten ingen ting. Eks så er jo Power 5 antatt å være på 500Watt, men siden ikke IBM sist jeg har skjekket lagt ut noen tall på det så er dette bare et røft anslag. Power 4 var såfall på litt over 500W i praksis. IA64 er heller ikke akkurat en kjølig bikke. Det som er viktig er ikke watt men watt/ mm^2.

 

Alt folket på dette forumet tar og syter over at den er så varm for å være LV utgave så viser vel det at denne godt kunne være på ww.hwb.no På enterprise nivå så vil nok denne komme godt med, det er jo nesten ingen som har operton i forhold til xeon. De som har det og kommer "alltid" til å ha xeon er dette er god nyhet og mindre strømutgifter. Xeon har jo virkelig vist hva den kan på IBM sitt hovedkort (var det hurican den het??) håper at HP og de andre store kan klare å få til noe lignende.

Enig, folk syter alt for mye når det gjelder watt og varme. De har dårlige minner fra Prescott, men burde ikka la det gå ut over Xeon for det!

 

Hvilken kjøling snakker vi på G5ern? :dribble:

Lenke til kommentar

Power5 er ganske stor (bilde), så jeg tror det ikke er så vanskelig å kjøle den som det kan synes. Jeg ser ikke bort i fra at det til og med går an å luftkjøle den. (F.eks med en kjøleribbe i kobber på 2-3 kg og et par kraftige 120mm vifter.)

 

Men nå er vel ikke akkurat Xeon helt i samme klasse som den. Hverken på ytelse eller varmeutvikling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...