Gå til innhold

Hightech lanserer CrossFire-kort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her ser man tydelig hvor feil div. utenlandske se og hør sider tar. Crossfire skulle kunne kjøre med uansett kort uten bro mellom kortene og ditt og datt. Dette er jo nesten verre enn nvidias sli i og med at man må ha et eget masterkort og kort. Nei nå må det bli slutt på at fanboys fra begge leire hoier opp ytelse og specs før produkter er lansert og testet.

Lenke til kommentar
Nei nå må det bli slutt på at fanboys fra begge leire hoier opp ytelse og specs før produkter er lansert og testet.

Sant, sant!

 

Vi bør vente til det kommer uavhengige tester av det!

 

En av de første "uhavengige" preview'ene på Crossfire viser også at ATi har jukset med kvaliteten på nVidia sine AA bilder, for å lage en forskjell man ikke ser i spill mellom ATi sin "nye 14X AA" og nVidia sin 8X AA de har hatt siden GeForce 6-serien ble lansert.

 

Har skrevet om det her...

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=427160

Lenke til kommentar

Krav fra de to konkurerende teknologiene. Hjelp meg å fylle ut denne mer hvis jeg har glemt noe:

 

 

SLI:

Hovedkort med nForce4-chipset

SLI-bro på en rekke hovedkort.

To identiske skjermkort med SLI-støtte.

Driverprofil til hvert enkelt spill

 

 

Crossfire:

Et Master-skjermkort av typen Crossfire Edition, pluss et mer valgfritt Slave-kort innenfor samme serie.

Hovedkort med ATI-chipsett med Crossfire-støtte, muligens også Sis-brikkesett.

Ikke nødvendig med egne driverprofiler.

 

Felles krav:

Kraftig strømforsyning

Mye penger

Høy toleranse for støy, eller enda mer penger til støydemping.

 

 

Har noen noe annet å legge til? Totalt sett syns jeg det virker som om Ati gir litt enklere fordeler i valg av skjermkort. Spørs bare hvor vanskelig Crossfire-kort blir å få tak i. Dell skal vel ha 98% av de første forsyningene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...