Gå til innhold

Hvilke jobb har best snittlønn i norge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en følelse av at professorer generelt tjener temmelig bra, gjerne en halv mill. Men det er såklart variasjoner også her, noen tjener mer.

 

Tror også det er temmelig mye jobb med å være professor og vanskelig å bli det også.

Spurte en rådgiver om hvor lenge professorer jobbet hver dag, eks 8 timer. Hun svarte leende at de jobber MYE mer enn 8 timer hver dag.

 

Dette er bare mitt inntrykk av saken.

 

Noen som vet omtrent hvordan arbeidsbyrden til professorer er?

Lenke til kommentar

Ja, men så kan det gjerne utvikle seg til en tilstand der man aldri "har fri" heller da.. Og så kan det vel tenkes at man blir lei et enkelt fagfelt etter hvert.

 

Jeg ønsker et ganske interessant yrke med ok lønn, men hvor jeg likevel kan "koble av" og tenke på andre ting utenom arbeidstid, noe som ikke er altoppslukende med andre ord.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
Noen som vet omtrent hvordan arbeidsbyrden til professorer er?

En av de store fordelene ved å jobbe som professor er jo nettopp at jobben ikke er en "byrde". Man får derimot betalt for å bruke 8 timer eller mer per dag for å yrke sine interesser.

Den største ulempen er vansklighetsgraden for å bli professor. Spesielt hvis du ønsker å bli professor i humanetiske fag. For det andre etter at du har tatt doktorgraden og noen post-docs er du ekstremt lite attraktiv for business, fordi de antar at du mangler fullstendig sosiale antenner og har blitt forelsket i studiene. En annen ting er at folk som tar bachlor i humanetiske fag får dårlig lønn uansett. Da er det beste å bare bli lærer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...