Gå til innhold

Tråden for de som har K750i


Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat fått meg en K750.

Denne er Brandet med Netcom som operatør.

 

Idag fikk jeg min første mms.

Men jeg får ikke lasta den ned, Fil på internett et eller annet står det i skjermen...

 

Jaja tenkte jeg, Hente mms oppsett på netcom. Funket ikke.

Jaja tenkte jeg, Hente mms oppsett på se sine sider da. Funket ikke.

Ja er jo ikke den som gir opp først... har GOD tolmodighet.

Leste noe et eller annet sted. Oppdater firmware, kaster meg i det og jaggu gikk det på første forsøk, men fremdeles ikke noen mms som kommer inn.

Hmm sletter ALLE oppsett og bestiller nye.

Men nei det funker ikke.

 

Så er det noen som har noen supre tips ?

NÅ begynner tolmodigheten å ta slutt, Tlf er 3 dager gammel.

Simkort er benyttet på en K700I som har fungert knirkefritt i over et år med MMS.

Ja abonemanget er aktivert for mms og alt annet rart da det er firma abonemang med alle muligheter.

5513988[/snapback]

 

Kundeservice?!?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har akkurat fått meg en K750.

Denne er Brandet med Netcom som operatør.

 

Idag fikk jeg min første mms.

Men jeg får ikke lasta den ned, Fil på internett et eller annet står det i skjermen...

 

Jaja tenkte jeg, Hente mms oppsett på netcom. Funket ikke.

Jaja tenkte jeg, Hente mms oppsett på se sine sider da. Funket ikke.

Ja er jo ikke den som gir opp først... har GOD tolmodighet.

Leste noe et eller annet sted. Oppdater firmware, kaster meg i det og jaggu gikk det på første forsøk, men fremdeles ikke noen mms som kommer inn.

Hmm sletter ALLE oppsett og bestiller nye.

Men nei det funker ikke.

 

Så er det noen som har noen supre tips ?

NÅ begynner tolmodigheten å ta slutt, Tlf er 3 dager gammel.

Simkort er benyttet på en K700I som har fungert knirkefritt i over et år med MMS.

Ja abonemanget er aktivert for mms og alt annet rart da det er firma abonemang med alle muligheter.

5513988[/snapback]

 

Kundeservice?!?

5520905[/snapback]

 

Pga Netcom hadde tekniske problemer så hadde de deaktivert GPRS på abonemanget mitt :(

Case Closed for min del.

Lenke til kommentar

Hei mine kjære K750 venner:)

 

Jeg har lyst å bruke mobilen min som modem til min bærbare pc. Jeg holder på å skaffe meg netcom ab. Jeg har lest guider hvor jeg kan sette opp IR trådløs kobling mellom pc og mobilen, men jeg tror neimen ikke den bærbare pc'en min har IR. Den har derimot bluetooth. Men mitt spørsmål til dere er. Hva gir best hastighet av IR, BT og kabel?

 

Hvor finner jeg guider som forteller meg hvordan jeg setter opp mobilen og den bærbare pc'en til å kunne bruke mobilen som modem via kabel og BT?

Lenke til kommentar

Det er feil.

Du kan få 4 Mbit med IR.

Med bluetooth får du bare ca 745 Kbit. Bluetooth 2.0 med EDR 3-dobbler denne hastigheten, men selv om K750 støtter det, er det svært få andre enheter som gjør det (mest sannsynligvis støtter ikke PCen din det).

 

Dette spiller uansett ingen rolle, da modemhastigheten på K750i bare er på 53,6 Kbit/s, noe som er langt lavere enn begge.

 

Bluetooth er også utrolig mye mer konfortabelt å bruke på reiser enn det IR er. Med IR bør telefonen ligge max 1m fra mottakeren, og du må sikte inn portene mot hverandre (og helst ikke ha mer enn 40graders vinkling). Med bluetooth kan telefonen ligge i lomma eller kofferten uten problemer.

Lenke til kommentar

Ahh.. glemte å kommentere kabel.

Kabel = noe herk på reiser.

Bluetooth = alltid der, slipper å lete nederst i kofferten etter kabelen.

 

Greit, overføringshastigheten mellom mobilen og PCen er en god del raskere med kabel, og kan være grei å bruke for å overføre større filer mellom dem. Men dersom du bare skal bruke mobilen som modem, er bluetooth mye enklere. Du vil heller ikke merke noe forskjell i modemhastighet, siden GPRS hastigheten er mye lavere enn både bluetooth og kabel.

Lenke til kommentar

Og når det raporteres om hastigheter som ligner de gamle modemene så er det ikke så hakkande gale heller da. Jeg husker jeg var relativt fornøyd og kunne surfe i timesvis med mitt gamle modem. Dette gjorde jeg ca 2 år før jeg fikk meg isdn. Og MSN burde jo gå knirkefritt ihvertfall. Eneste som vil ta litt tid er vel sider med mye bilder på (alla Porr) hihi..men men...skal nå gå det og.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

merkelig....koblet til nettet med min 750 som modem. 115kbps.....er ikke dette teknisk umulig? skjønner ikke noe nå jeg. Og det gikk fort å laste ned msn siden, dinside.no etc...

 

Hva er det egentlig som har skjedd? Har den bærbare pc'en min en modemforsterker eller noe? Jeg har full dekning her jeg sitter så det hjelper jo sikekrt litt men.

Lenke til kommentar
har ett problem. mulig det er beskrevet her før men kan ikke si jeg har sett det når jeg har bladd igjennom. Kameraet på min k750i har sluttet å ta bilder. autofokusen fungerer , men når jeg trykker knappen helt ned så skjer det ikke noe. Den bare tar en ny autofokus. Har oppdatert til den nyeste software (R1AA008) Ser at jeg har kameraprogramvare 4,5.

5309950[/snapback]

Det skjedde meg også. Hmm. Kanskje litt seint svar men. Nå har jeg fått meg en ny k750i som ikke er oppdatert. Også nå funkerk nappe nfint. På den forrige så måtte jeg lirke for at den skulle ta bilde, liksom trykka litt, også skikkelig hardt.

Lenke til kommentar
merkelig....koblet til nettet med min 750 som modem. 115kbps.....er ikke dette teknisk umulig? skjønner ikke noe nå jeg. Og det gikk fort å laste ned msn siden, dinside.no etc...

 

Hva er det egentlig som har skjedd? Har den bærbare pc'en min en modemforsterker eller noe? Jeg har full dekning her jeg sitter så det hjelper jo sikekrt litt men.

5657844[/snapback]

 

Det er vel forbindelsen mellom PCen og telefonen som er 115 kbps, ikke forbindelsen ut på nettet. Den vil være noen og 50 kbps uansett.

Lenke til kommentar

det har du helt sikkert rett i. Jeg tenkte ikke over det helt, men det virker jo logisk nok i grunnen. Mine kunnskaper om nettverk etc er ganske limited:)

 

Uansett er det kult å være på nett der der er mob-dekning..dette innlegget skriver jeg fra førersetet i bilen min på vei med stord-fergen:)

 

I sted spilte jeg til og med WOW i førersetet her:)...self med ganske stor ping..men det var absolutt spillbart.

Lenke til kommentar
det har du helt sikkert rett i. Jeg tenkte ikke over det helt, men det virker jo logisk nok i grunnen. Mine kunnskaper om nettverk etc er ganske limited:)

 

Uansett er det kult å være på nett der der er mob-dekning..dette innlegget skriver jeg fra førersetet i bilen min på vei med stord-fergen:)

 

I sted spilte jeg til og med WOW i førersetet her:)...self med ganske stor ping..men det var absolutt spillbart.

5668030[/snapback]

 

Håper du stopper bilen når du bruker pc'en da :thumbup:

Lenke til kommentar
Håper du stopper bilen når du bruker pc'en da 

 

Joda:)

 

Men en ting jeg lurte på. Er det så at jeg sperrer all trafikk til og fra mobben min når jeg bruker den som modem? Jeg fikk ikke en eneste tlf eller meld når jeg brukte den som modem. Men etter jeg koblet fra tikket det to meld inn ca et par min etterpå.

Lenke til kommentar
Håper du stopper bilen når du bruker pc'en da 

 

Joda:)

 

Men en ting jeg lurte på. Er det så at jeg sperrer all trafikk til og fra mobben min når jeg bruker den som modem? Jeg fikk ikke en eneste tlf eller meld når jeg brukte den som modem. Men etter jeg koblet fra tikket det to meld inn ca et par min etterpå.

5672221[/snapback]

 

En bruker vel all kapasiteten til å overføre data, og da blir det jo ikke mye igjen til telefonsamtaler eller meldinger.

Lenke til kommentar

Heisann jeg har flashet min k750 til w800 men jeg lurer på om jeg skal kjøre en oppdatering på den og da vil jeg ha den tilbake til k750. Det jeg lurer på er om jeg kjører oppdatering igjennom seus så mener jeg at jeg har hørt at den gjennkjenner mobilen som en k750 og oppdaterer den uten at jeg trenger å flashe den. Er det noen som kan bekrefte dette?

 

 

Takk :)

Lenke til kommentar

får ikke kobla tlf til datan jeg, alle porter er åpne i konfigurasjonene, og den finner minnekortet, men det dukker ikke opp noen steder.. begynner å bli møkk lei!! kompissen min har samme problemet IBLANT (w800i..)

file manager er helt klikk, funker iblant (maks 1min)

Endret av MeSs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...