Gå til innhold

Tatt i toll og er 17år


Anbefalte innlegg

Hai hai buddys!

Jeg var nettop i danmark og ble tatt for å ta med meg 70cl med sprit. Jeg fikk ei bot på 300kr som er litt kijp, men det har jeg råd til. Det som er kijpt er at foreldrene mine vet ikke at jeg drikker. Siden jeg er 17år så vil foreldrene mine få boten. Hvordan kan jeg fortelle dem det på den beste måten? Lyve eller fortelle fakta?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke 100% sikker på om dette fungerer, men hvis noen vet om det gjør, så si ifra :p

 

Gjør som følger:

-Skaff deg nettbank

-Ta inn posten de nærmeste ukene

-Plukk ut den fra politiet/tollvesenet etc dunno hvor regningen kommer fra

-Betal regningen via internett, så finner de det aldri ut.

 

eller, så kan du dra en klassiker, som alltid funker utmerket:

"Jeg skulle kjøpe med for "kåre"" Bare pass på at du nevner et navn og ikke "en kompis", da gjennomskuer de det.

 

Og uansett håper jeg ikke foreldrene dine er så naive at de ikke vet at du drikker. Jeg trodde heller ikke at foreldrene mine visste at jeg drakk fra jeg var 16 år. Jeg hadde aldri drikke inne i huset, og sa aldri hvor jeg gikk. Likevel så visste de alt :p Men de sa aldri noe...

Lenke til kommentar
Hai hai buddys!

Jeg var nettop i danmark og ble tatt for å ta med meg 70cl med sprit. Jeg fikk ei bot på 300kr som er litt kijp, men det har jeg råd til. Det som er kijpt er at foreldrene mine vet ikke at jeg drikker. Siden jeg er 17år så vil foreldrene mine få boten. Hvordan kan jeg fortelle dem det på den beste måten? Lyve eller fortelle fakta?

Ta fakta du, alle vokser opp med både negative og positive erfaringer, dessuten

om du har kjøpt en flaske sprit så bør det ikke være noe stort problem for

vanlige folk. Du blir jo en gang voksen du også..... :)

Lenke til kommentar

Takk for svar. Jeg tenkte jeg skal bare ta alt helt slapt å bare si at jeg skulle hjelpe "kåre". Så låner jeg bare 300kr av en kompis og gir til foreldrene og sier at han har betalt.

 

Det er kanskje noe i det dere sier at foreldrene vet at jeg drikker og resten av ungdommen. Foreldrene mine er ganske kristne (faren min jaffal) og hvis de vet at jeg drikker så skjønner jeg ikke hvorfor de ikke sier noe eller kanskje det er noe med det Scarface sier

Lenke til kommentar

huff.. hva er vitsen? når jeg var på den alderen så ga jeg igrunn faen i hva de kom til å si om jeg kom full hjem.. er ikke så artig første gangen kansje, men de gir vel opp etter hvert?

er ikke noe å tenke på i d hele tatt.. jeg har ihvertfall ikke hatt problemer.. og vet ikke om så mange andre som har hatt problemer med det heller..

17 år? *oppgitt* :p

Lenke til kommentar
Hehe, kommer vel ann på åssen foreldre du har.

Vel, de har jo vært unge de også en gang, og derfor burde de vite hvordan det er. Det kan jo såklart være at de ikke drakk selv på den alderen, men tidene har forandret seg siden den gang. Mine foreldre vet at jeg begynte å drikke smått som 15 åring, og de forstår det jo, selvom det ikke er noe de er spesielt glade for, de drakk jo ikke selv på den alderen.

 

Men ja, det har helt klart noe med hvilke foreldre du har. Noen vil omtrent ikke akseptere alkohol blandt ungene sine etter fyllte 18 år, noe jeg vil karakterisere som unormalt. Sorry hvis noen føler seg truffne, men er man myndig, eller nesten myndig, så burde man kunne velge selv om man vil drikke alkohol eller ikke. :yes:

Lenke til kommentar
Det er kanskje noe i det dere sier at foreldrene vet at jeg drikker og resten av ungdommen. Foreldrene mine er ganske kristne (faren min jaffal) og hvis de vet at jeg drikker så skjønner jeg ikke hvorfor de ikke sier noe eller kanskje det er noe med det Scarface sier

Har de noen gang snakket med deg angående drikking etc.? De fleste foreldre har enten et avslappet forhold til det, ellers så skal de straffe ungene for det (ikke lappen etc.). Kristne eller ikke.

 

En kompis av meg som har superkristne foreldre drakk lenge før han blei 18, men likevel så så ikke de på det som noe fælt. Istedenfor å straffe han, så lærte de han heller mer om hva drikking innebærer og kan føre til, og noen "drikkevettregler" :p (Jeg var med han på hytta en gang, da vi fikk en leksjon i drikkekultur :p). Nå som han er 18 kjøper faren sprit til han hele tiden. Men så drikker foreldra som svamper de og :p (ikke alkiser).

 

Vel, de har jo vært unge de også en gang, og derfor burde de vite hvordan det er. Det kan jo såklart være at de ikke drakk selv på den alderen, men tidene har forandret seg siden den gang. Mine foreldre vet at jeg begynte å drikke smått som 15 åring, og de forstår det jo, selvom det ikke er noe de er spesielt glade for, de drakk jo ikke selv på den alderen.

 

Jeg fikk høre fra fattern at når han var ung, så drakk de aldri mer en noen pils hjemme og et par halvlitere ute, men etter jeg ble 18 så kom det frem at de drakk seg like sanseløse på hjemmefester som det vi gjør :p

 

Blir du 18 i år forresten, ostov?

Lenke til kommentar
Hai hai buddys!

Jeg var nettop i danmark og ble tatt for å ta med meg 70cl med sprit. Jeg fikk ei bot på 300kr som er litt kijp, men det har jeg råd til. Det som er kijpt er at foreldrene mine vet ikke at jeg drikker. Siden jeg er 17år så vil foreldrene mine få boten. Hvordan kan jeg fortelle dem det på den beste måten? Lyve eller fortelle fakta?

Hvis du er 17 år og er gammel nok til å kjøpe sprit er du jammen meg gammel nok til å fortelle foreldrene dine at du drikker :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...