Gå til innhold

Tatt i toll og er 17år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hehe nesten det samme sjedde med meg :p

jeg satte å lurte noe ekstremt på om jeg skulle ta kjangsen på å kjøpe med meg ei flaske fra DK

da vi kom hjem til norge ble hele bilen sjekka i tolla og da var jeg like glad for at jeg ikke kjøpte sprit :p

dette sjedde faktisk i dag :yes:

Lenke til kommentar

foreldrene mine bare lo da jeg kom hjem med en bot for å smugle alkohol og sigaretter inn i SVERIGE!!! vel og merke kom jeg fra estland før de ble en eu-stat, men allikevel. var litt gøy...

 

1200 svenske kroner i bot fikk jeg for 4,5 liter sprit for mye og 1 kartong sigaretter for mye. greitt nok at jeg var 20 år da, men faen det var gøy... =)

 

de lo og lo og lo og har fremdeles ikke sluttet å mobbe meg =)

Lenke til kommentar

du bør egentlig si det som det er ja, men husk å ikke si at du drakk deg veldig full hvis du gjorde det, si at du og noen andre drakk litt, de bør forstå det, de har sikkert gjort noe lignende selv når de var unge...

vær ganske ærlig :)

 

btw, mine foreldre hadde ikke brydd seg, så lenge jeg betalte bota og ordnet opp for meg selv

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vær ærlig om det. Har fra 16-årsaldern hatt et åpent forhold angående alkohol. Gjennom hele ungdomskolen var jeg livredd for at foreldra mine skulle finne det ut, men det hele måtte ende en gang. Drakk meg drita på hjemmelagd eplesprit, og ble kjørt hjem av politiet. Da var jeg vel 15. Fra den tid kjøpte fattern øl til meg. Da jeg blei 18 fikk jeg sprit. La ut penga sjøl :p

 

På den måten visste de at jeg ikke drakk dårlig himkok. Nå er jeg 21 og kan kjøpe sjøl.

Lenke til kommentar
Synes likevel du skulle fortalt sannheten. :hmm:

Jeg vil gjerne benytte muligheten til å komme med noen mot-argumenter.

 

Hvorfor det? Hvorfor i all verden syns alle det er naturlig eller "det rikige" og fortelle foreldrene? Har dere glemt hvordan det var i den alderen. Jeg levde ut i fra standpunktet at man tar alltid letteste utvei. Det høres kanskje kynisk ut, men hvis det finnes en utvei som ikke innebærer risiko eller at man taper ingenting eller lite på at ta den risken, så gjør man det.

 

Tenk hvordan det hadde gått i denne sitasjonen hvis du hadde betalt boten selv? Du har vel konto i en eller annen bank... Det vel bare å betale den selv når den kommer i posten?

Og finner dem ut av det, noe dem ikke gjør hvis man gjør alt riktig, så bare sier du at det var for en kamerat og at det ikke ar noe vits i å involvere dem...

 

Mitt motto:

"Det de ikke vet kan ikke skade dem"

"Det er lettere å komme unna med en løgn enn å lide gjennom sannheten"

"Ta kontroll over livet ditt, ikke la fascistene ta over"

 

OK den siste var litt drøy, men gjelder allikavel i mange husstander...

Lenke til kommentar

Enkleste burde vel helt klart være å fortelle det til foreldrene sine. Kan ikke tenke meg at de tar det så alt for dårlig.

 

Selv var jeg så heldig å ha en søster som banet vei for meg i slike saker :p Tror det uansett er på tide å ta det opp med foreldrene dine at du "tar deg en øl osv" en gang i blandt.

Lenke til kommentar
Er vel ikke vits i å si noe mer enn at du drikker? Du må ha jævlig naive foreldre hvis de tror at du ikke drikker i en alder av 17..

Noen foreldre er faktisk så naive :hrm: Foreldrene til en kompis trodde seriøst at han aldri hadde drukket før han var 18. Faktum var at han begynnte å drikke alerede som 15 åring, men var veldig flink til å skjule det for foreldrene. Han konfronterte dem med det og de hadde ingen anelse om han hadde drukket :p

 

Noen ting gleder det å ligge lavt om til man fyller 18. Jeg snakket ALDRI med mine foreldre om drikking før jeg ble 18.

 

"Hva de ikke vet, har de ikke vondt av."

Lenke til kommentar
"Hva de ikke vet, har de ikke vondt av."

Ikke enig. Jeg er glad for at jeg har fortalt mamma at jeg drikker, da slipper jeg å skjule det når jeg har kjøpt pils i butikken osv. Mye mindre stress og da stoler hun enda mer på meg. :)

Men hvis du VET med sikkerhet at de kommer til å flippe ut på grunn av det så sier du ikke noe. Mine foreldre er ganske naive (tror jeg) har kommet hjem drita uten at de merket noe. Og de tror jeg ikke drikker, men at jeg er hos "ola" og ser på film :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...