Gå til innhold

Førstegangstjenesten; er det verdt det?


Anbefalte innlegg

Joachim har fond som frigis når jeg er tyve, femogtyve, tredve og førti. :) Etter det klarer jeg meg jo forhåpentligvis selv. :p

 

Jeg kommer til å ta noe verneplikt hvis jeg trenger poeng for å komme inn i bergen/jusstudet i Oslo. Har jeg kommet inn i USA eller på ovennenvte, driter jeg i hele militæret. Tviler på at de egentlig vil ha meg, og det er så absolutt ikke verdt noe mer enn tilleggspoengene.

:whistle:

 

særlig da jeg drog frem silkebadekåpen

 

:D:D Joda det var jo rette antrekket på teltur :D:D enten skøyer du ellers så synest jeg virkelig synd i deg :)

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Joachim har fond som frigis når jeg er tyve, femogtyve, tredve og førti. :) Etter det klarer jeg meg jo forhåpentligvis selv. :p

 

Jeg kommer til å ta noe verneplikt hvis jeg trenger poeng for å komme inn i bergen/jusstudet i Oslo. Har jeg kommet inn i USA eller på ovennenvte, driter jeg i hele militæret. Tviler på at de egentlig vil ha meg, og det er så absolutt ikke verdt noe mer enn tilleggspoengene.

jeg føler faktisk for og kidnappe deg og levere deg på døra til en leir ;)

 

men hvist du har bodd i utlandet så slipper du faktisk ikke inn

 

siviltjeneste er jo det enesta alternativet ditt da , ser ikke helt for meg at du klarer og jobbe på et gamlehjemm eller passe barn heller .

 

totalnekting kan medfører fengsle , noe jeg sterkt tviler på at du vil trives med :p

Lenke til kommentar
Joachim har fond som frigis når jeg er tyve, femogtyve, tredve og førti. :) Etter det klarer jeg meg jo forhåpentligvis selv. :p

 

Jeg kommer til å ta noe verneplikt hvis jeg trenger poeng for å komme inn i bergen/jusstudet i Oslo. Har jeg kommet inn i USA eller på ovennenvte, driter jeg i hele militæret. Tviler på at de egentlig vil ha meg, og det er så absolutt ikke verdt noe mer enn tilleggspoengene.

:whistle:

skulle ønske jeg hadde det sånn , jeg har klart meg selv mer eller minder sinden jeg jeg var 16 ;) og jeg har levd må mindre en 3600 i måneden , da skulle ALT betales selv husleie ol

Lenke til kommentar
Vel da jeg var inne var det enten permnekt eller bua, må innrømme at jeg fikk begge deler menst jeg var der. Men nå i ettertid må jeg si jeg er veldig glad for det året i forsvaret.

Vinterøvelse i 20-25 minusgrader i 14 dager med overnatting hver dag i telt eller snøhule det var noe det :D

Var på telttur i barmarkfrost og minus 30 grader, det var varmere å ligge ute å sove grunnet fuktig luft i teltet, selv om det var fyring med to primuser.

 

Vi hadde og 14 dagers øvelser med kun telt tjænest, og ingen dusjing heller grunnet dårlig vær (96-97), så det var ihvertfall nok snø å leke i.

 

Som tidligere nevnt, forsvaret anbefales, man innser hvor godt man har det til vanlig :thumbup:

Lenke til kommentar
Joachim har fond som frigis når jeg er tyve, femogtyve, tredve og førti. :) Etter det klarer jeg meg jo forhåpentligvis selv. :p

 

Jeg kommer til å ta noe verneplikt hvis jeg trenger poeng for å komme inn i bergen/jusstudet i Oslo. Har jeg kommet inn i USA eller på ovennenvte, driter jeg i hele militæret. Tviler på at de egentlig vil ha meg, og det er så absolutt ikke verdt noe mer enn tilleggspoengene.

:whistle:

skulle ønske jeg hadde det sånn , jeg har klart meg selv mer eller minder sinden jeg jeg var 16 ;) og jeg har levd må mindre en 3600 i måneden , da skulle ALT betales selv husleie ol

Jepp,reiste selv hjemmenfra da jeg var 15 år med to tomme lommer , skaffet meg jobb og klarte meg, fikk lære livets skole(den beste tross alt) og lære å sette pris på andre mennesker.

Vidre utdanning tok jeg som voksen,betalt av egen lomme .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Jeg har sovet i telt to netter, og det frister ikke til gjenntagelse. Læreren min mobbet meg og en venn sykt, særlig da jeg drog frem silkebadekåpen. Det var i mai, men likevel sykt kaldt.

Som tidligere nevnt, jeg er ikke helt sikker på hvor seriøs du er, spesielt etter denne kommentaren. :!:

Lenke til kommentar
Jeg har sovet i telt to netter, og det frister ikke til gjenntagelse. Læreren min mobbet meg og en venn sykt, særlig da jeg drog frem silkebadekåpen. Det var i mai, men likevel sykt kaldt.

du MÅ bare kødde nu da..

seriøst?

 

for å si det rett ut..

du fortjener ikke den ære å gå i kongens grønne klær.. du fortjener ikke de mulighetene som man får i forsvaret litt en gang..

 

du får bare gå å henge i mammas skjørt til du er 50.. for så å komme ut i den virkelige verden å se hvordan det er.. du kommer til å få deg ett stort sjokk..

 

seriøst..

 

jaja.. du har iallefall oppnådd 1 ting.. nemmlig å gi meg en god latter på natten :)

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar
Jeg har sovet i telt to netter, og det frister ikke til gjenntagelse. Læreren min mobbet meg og en venn sykt, særlig da jeg drog frem silkebadekåpen. Det var i mai, men likevel sykt kaldt.

:!: seriøst, avogtil så klarer jeg bare ikke tro at alt du sier her er sant.. og isåfall visst det er det så trenger du så virkelig et år i militæret bare for og lære deg litt generell allmenkunnskap!

Lenke til kommentar
Jeg har sovet i telt to netter, og det frister ikke til gjenntagelse. Læreren min mobbet meg og en venn sykt, særlig da jeg drog frem silkebadekåpen. Det var i mai, men likevel sykt kaldt.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHA, takk for dagens beste latter. Jeg har ledd mye idag, men lite slo denne.

 

:!:

Lenke til kommentar
Læreren min mobbet meg og en venn sykt, særlig da jeg drog frem silkebadekåpen. Det var i mai, men likevel sykt kaldt.

Det "tror" jeg på. Uansett. Morsomt å lese innleggene dine. Du minner meg om han i Fagerstrand. Oppfører seg på en måte som gjør at alle hater deg, men i virkeligheten er helt annerledes og faktisk en helt ålreit kar :yes:

Lenke til kommentar
Hva skjer hvis du nekter å gjøre det sjefene dine sier? Som f.eks 100 pushups?

Du som enkeltperson vil ikke få beskjed om å ta 100 pushups. Jeg vil anbefale å deg å se på det som trening å ta så mange du klarer. Du kan jo ikke ta flere repetisjoner enn hva du er trent til ;) . Å presse seg selv på en slik måte er god fysisk trening, men kanskje aller best psykisk.

 

Hvis du er i god form og tar like mange som befalet så blir det skjelden mer enn 60-70 i starten. Mot slutten av året så kan det jo fort bli det dobbelte. Treningsmessig er det ingen andre steder jeg har hatt så stor framgang som i forsvaret, samme hvor mye jeg har trent her hjemme (føler jeg i alle fall).

 

For å svare på topic; Der er verdt det!

 

 

Edit: Nesten så jeg er lysten på å se bildet av deg JR. Tror ikke på deg! Beklager..

Endret av Atanatar
Lenke til kommentar

Jeg fikk iallefall en god latter utifra denne tråden :) og mye info.

 

Var egentlig litt negativ til kongens grønne klær, men denne tråden har overtalt meg :)

 

Slik jeg har oppfattet det er det som en blandig av TG ( :p ) og Speidertur. Vond lukt, lite søv, dårlig næring og lite penger ute i skogen og mangen gode venner :)

 

Har hørt om at folk vil inn i hæren på grunn av gode utdanningsmuligheter der inne. Noen som vet noe mer om dette

 

@ Joakim; jeg skal på telttur med skolen mandag-tirsdag. Jeg kunne vel ikke få låne silkekåpen din? , eller kansje sokkene dine. :p

Lenke til kommentar
Har hørt om at folk vil inn i hæren på grunn av gode utdanningsmuligheter der inne. Noen som vet noe mer om dette

Jeg kan nå svare for min del:

 

Jeg tok diverse små-kurs, feks bedriftsetableringskurs, salg og kundebahandling, og et par til. De kan vel ikke akkurat regnes som en utdanning, men greit å ha med seg synes jeg.

 

Da året nermet seg slutten fikk vi få som var igjen tilbud om jobb. Jobben gikk ut på stort sett det samme som vi hadde gjort i 9 måneder, men vi slapp unna vask, lite motiverte med-menige og gretne befal fra andre tropper. To år med opplæring og trening før vi kunne gå ut i jobb. Meget godt betalt, men da jobben inneholdt utenlandstjeneste så valgte jeg å drøye det noen år. Er ikke sikkert jeg kommer til å ta jobben heller, men kjekt å ha tilbudet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...