Gå til innhold

Førstegangstjenesten; er det verdt det?


Anbefalte innlegg

har man ikke det i forsvaret? :p

 

Jeg skal selv på kanotur om et par uker. Sove en natt i telt. Gleder meg ikke... Men skjønner at silkebadekåpen skal bli hjemme. Hvordan vi skal frakte med oss seks bagger pluss tre personer i en kano er mer enn jeg forstår. Læreren påstod vi kunne slepe det efter oss. Alt må visst apkkes inn i søppelsekker og lage lufttrykk i det for at det skal flyte:S

 

Sokkene mine er jo must, de varmeste og mykeste jeg har! Varmere enn forsvarets ull! Og desidert mye mykere, tivler på at forsvaret spanderer fineste chasmir...

 

Denne tråden har lært meg en ting; førstegangstjenesten er et tapsprosjekt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan vi skal frakte med oss seks bagger pluss tre personer i en kano er mer enn jeg forstår.

Unnskyld meg men: BAHAHAHAHAHAHAW!!!1!!

 

Seks bagger på to personer på en liten kanotur med overnatting er MYE!

 

Alle klerne mine får jeg troligt oppi to store bager. En sekk er mer en nok. Har dratt på telttur med en 40L sekk (utenom teltet)

 

BTW: Kano er digg :thumbup:

 

MVH

x-spiderleder

Lenke til kommentar
Vi er tre stykker, og vi trenger vel ca to bager/svære sekker hver.

Nei.

 

Hva skal du ha med deg da? Trenger strengt tatt ikke mer en:

 

1. Garderobe (Sokker, Bokser, T-Sjorte, Bukse, (genser) )

2. Liggeunderlag og sovepose (telt)

3. Mat og kull til grilling :)

3. Tannbørste og tannpasta

4. Diverse småting som kniv og mobil (ikke lurt med mobil uten plastpose i kano!)

 

Glemte jeg noe?

Lenke til kommentar

Foruten det jeg står og går i, så pleier jeg å ha med følgende i sekken(vanntett-pakket):

 

Ullsokker

arctic-brynje undertøy (evt. fleece-bukse og fleece-jakke om årstiden er deretter)

sovepose

skjorte eller to

telt

termos

bokser eller to (avhenging av turens lengde)

tannbørste og pasta

frysetørret mat(hvis fisket ikke slår til en dag)

førstehjelps-pakke

utstyr til vedlikehold av klær og sko

kaffekjel

 

MagE: Tar du med deg kull ut i naturen der det er trær fra før?

 

Edit: Beklager litt off-topic her, men det går vel bra. Det er erfaringer det er greit å ha litt kjennskap til i en evt. førstegangstjeneste også.

 

På en ukes tur holder stort sett det nevnte i sekken på 60L. Har god plass til allt og endel til.

Endret av Atanatar
Lenke til kommentar

Pakkelisten min, den jeg fikk fra læreren supplert med mine, mammas, og teltgruppens forslag:

 

Selvoppblåsende liggeunderlag

Sovepose

Pute

Nakkepute

To store badehåndklær

Et mindre håndklede

Engangsgrill

Indrefillett

To stk loff

To halvannenliters flasker Pepsi Max

En halvannen liter vann

Et par ekstra joggesko

Et par hikingsko

Cordfløyelsbukse

Surfeshorts

T-skjorte

Pique

Genser

Stekepanne

Salt pluss pepper

Kakaopulver

12 egg

 

sånn omtrent det skal jeg ha med, de andre skal ha med like mye...

 

Skal være borte to dager, en overnatting

Lenke til kommentar

Det er fullt mulig å skjule vedsanking og bålbrenning etter en camp hvis man vil det. Jeg synes det er bortkastet å dra med med ved/kull da jeg trenger en god del når jeg er en uke ute. Tror ikke engang jeg tør tenke på vekten av et slikt lass.. hehe.

 

På en dagstur så skjønner jeg hvor du vil.

 

EDIT: Ok, greit!! Jeg har trodd på endel av det du har sagt til nå JR, men nå går det ikke lenger! Beklager. Kan du ikke la være å skrive ned slike latterlige ting? Det er jo bare tåpelig! Jeg går ikke med på at du er slik som du sier du er uansett. Du kan sende både bilder å video.. Jeg tror ikke du er så stue-vannt rett å slett!

 

Hehehe, men en god latter skal jeg ikke nekte for at du gir meg!! :D

Endret av Atanatar
Lenke til kommentar

Jeg tror det ikke før jeg har sett det selv og kommer sikkert ikke til å tro det da heller!! Send bilde sier jeg bare! Pm med link!

 

Nei, jeg går ikke med på at noen som drar på telttur er slik og har med seg slike ting for å bruke dem. Skal karen bære alt sammen selv også? Isåfall er det ikke lange turen de ska ut på.

Lenke til kommentar
Si meg hva er så galt med å ha med engangsgrill og stekepanne? Folk flest har med seg stormkjøkken på slike turer, og der er det vitterlig med en stekepanne.

Jeg har iallefall aldri hørt om noen som tar med engangsgrill og stekepanne samtidig.

Lenke til kommentar
Pakkelisten min, den jeg fikk fra læreren supplert med mine, mammas, og teltgruppens forslag:

 

Selvoppblåsende liggeunderlag

Sovepose

Pute

Nakkepute

To store badehåndklær

Et mindre håndklede

Engangsgrill

Indrefillett

To stk loff

To halvannenliters flasker Pepsi Max

En halvannen liter vann

Et par ekstra joggesko

Et par hikingsko

Cordfløyelsbukse

Surfeshorts

T-skjorte

Pique

Genser

Stekepanne

Salt pluss pepper

Kakaopulver

12 egg

 

sånn omtrent det skal jeg ha med, de andre skal ha med like mye...

 

Skal være borte to dager, en overnatting

den lista er værre en jentene på ungdumsskolen hadde med :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...