Gå til innhold

Førstegangstjenesten; er det verdt det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+987123897
Ronnyaa; det var faktisk et eksempel på de produktene jeg bruker og hva jeg antar det koster i månenden. Dog går jeg ikke til hudpleier hver måned, men det måtte jeg jo gjort om jeg skulle hatt kamuflasjesminke på til stadighet.

jezez! driter i om jeg får warn. Du har seriøse problemer! Håper over alt på jord at jeg ikke kommer i militæret med en oslo-vest homse som deg.

Lenke til kommentar
Ingen jenter å se bra ut for i Indre Troms uansett.

joda det er masse fin fin jenter der ;) kommer fra sørreisa , det er rett med bardufoss , og nert sold er det og , det er bare ingen av jentene som ser på di dumme søringene som er i militeret :p

Lenke til kommentar
Kan gjøre det offisielt da, og få litt ekstra pengeoverføringer. Kan jo ikke akkurat leve på 3600,-, selv om jeg antar det er etter skatt.

Vel den som ikke greier seg med 3600 kr i lommepenger har sannelig litt å lære om den virkelige verden. Og ja militæret burde være obligatorisk for alle , det er mange som helt klart trenger et år borte fra " mammas skjørtekant" for å lære litt om livet . Det er skremmende å se at unge gutter på 18-20 år ikke klarer opptaksprøven til førstegangstjenesten. Hadde det vært meg hadde jeg faktisk ikke turt å fortelle det engang :nei:

Lenke til kommentar
Dog går jeg ikke til hudpleier hver måned, men det måtte jeg jo gjort om jeg skulle hatt kamuflasjesminke på til stadighet.

 

Et tips er jo å bli litt skitten iblandt, da slipper du slike "hudproblemer" .

Det er nemmelig et faktum at folk som er overrenslig og hysteriske for sitt utseende er de som oftes blir syk og får slike problemer, nettop fordi de har et imunforsvar lik null :thumbdown:

Lenke til kommentar
Dog går jeg ikke til hudpleier hver måned, men det måtte jeg jo gjort om jeg skulle hatt kamuflasjesminke på til stadighet.

 

Et tips er jo å bli litt skitten iblandt, da slipper du slike "hudproblemer" .

Det er nemmelig et faktum at folk som er overrenslig og hysteriske for sitt utseende er de som oftes blir syk og får slike problemer, nettop fordi de har et imunforsvar lik null :thumbdown:

stemmer det ;)

 

folk som er overivirge i hygene veien er gjerne mer syk , samme med di som vokser opp med for rent miljø , hvor tror dere asma og alergier kommer fra ? di finnes jo ikke i den 3.verden

Lenke til kommentar
Snekker'n, mye av det jeg har regnet inn i 3600 betaler jo mamma/pappa.

Det jeg mente var ikke spes til deg,men uansett bør en lære seg å klare seg KUN med dagpengene akkurat det året og heller gi avkall på litt "makeup" :)

Dette fordi som nevn tidligere det er sundt å bli litt skitten iblandt og det er enda sunnere å lære seg å respektere penger. Det er nemmelig ingen garanti hvor lenge en har "mamma og pappa" som pøser ut og en er heller ikke garantert hvordan det går vidre i livet både med tanke på jobb og ikke minst helse :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg mangler både mandler pluss blindtarm, kun milten bidrar til mitt imunforssvar. Ergo er det dårlig fra før, og tåler ikke spesielt mye.

Vel da har du jo virkelig en grunn til å styrke imunforsvaret ditt :thumbup:

Har selv en søster som er overrenslig og overbeskyttende for sine barn, derfor ser de jo likbleike ut og har alskens allergier,(pleier si hun har vasket pigmentene ut av dem), menst mine barn som får utfolde seg fritt og er så skittene enkelte ganger at jeg må kle av dem alt ute, enda ikke har vært syke :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Hva skjer hvis du nekter å gjøre det sjefene dine sier? Som f.eks 100 pushups?

Tja, refs kanskje ?

Er selv en hissig storkjeftet nordlending, men klarte å komme meg ut fra 11 mnd førstegangstjeneste uten en refs...Var vel mest flaks vil jeg tippe...

 

Men det virker som at befalet på "øde leirer" er litt mer tolerante før de hiver seg til å refser i hytt og pine....

Lenke til kommentar
Hva skjer hvis du nekter å gjøre det sjefene dine sier? Som f.eks 100 pushups?

disipliner straff , somregel tap av dagpenger ;)

 

dvs du må fårtsatt utfør 100 pushups og taper en dag for og nektet , nekter du vidre taper du mer , og sån kan du holde på til du blir blakk ;)

Lenke til kommentar

Joachim har fond som frigis når jeg er tyve, femogtyve, tredve og førti. :) Etter det klarer jeg meg jo forhåpentligvis selv. :p

 

Jeg kommer til å ta noe verneplikt hvis jeg trenger poeng for å komme inn i bergen/jusstudet i Oslo. Har jeg kommet inn i USA eller på ovennenvte, driter jeg i hele militæret. Tviler på at de egentlig vil ha meg, og det er så absolutt ikke verdt noe mer enn tilleggspoengene.

Lenke til kommentar
Hva skjer hvis du nekter å gjøre det sjefene dine sier? Som f.eks 100 pushups?

Tja, refs kanskje ?

Er selv en hissig storkjeftet nordlending, men klarte å komme meg ut fra 11 mnd førstegangstjeneste uten en refs...Var vel mest flaks vil jeg tippe...

 

Men det virker som at befalet på "øde leirer" er litt mer tolerante før de hiver seg til å refser i hytt og pine....

Vel da jeg var inne var det enten permnekt eller bua, må innrømme at jeg fikk begge deler menst jeg var der. Men nå i ettertid må jeg si jeg er veldig glad for det året i forsvaret.

Vinterøvelse i 20-25 minusgrader i 14 dager med overnatting hver dag i telt eller snøhule det var noe det :D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...