Gå til innhold

Førstegangstjenesten 2005 - Hvor havna du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm, forbered dere på å skrive personlig informasjon en del ganger. Det er to ting som ikke eksisterer i det norske forsvar, det er logikk og effektivitet.

Eller denne: Hvorfor gjøre det enkelt, når man kan gjøre det militært?

Eller denne: Hvis oppgaven kan utføres på en kronglete og ueffektiv måte, er det befalets oppgave å sørge for at det skjer på den måten.

 

 

Skal forøvrig inn til sesjon snart selv, blir mektig forbannet hvis jeg blir erklært tjenesteudyktig. Dette gleder jeg meg til! :thumbup:

Lenke til kommentar
Skal melde meg på Bodin Leir den 8. August. Luftvernartilleriet. Vet lite om hva som skjer der, igrunn. :p

SKYTE på FLY!!

 

Nei jeg vet egentlig ikke, men det er det samme som jeg har blitt kalt inn på. Regner med å søke om utsettelse / fritak / et-eller-annet, men hvis ikke så sees vi vel der.

Lenke til kommentar
Forstod det slik at brevene ble sendt ut allerede i april...

Selv planlegger jeg å få unnagjort påbygg neste år, da jeg er lærling frem til midten av august, vil det by på problemer tro?

De sendte ut sommerkontigentene i april, og alle kontigente ut året skulle være avklarert 20. Mai.

 

Du kan slippe inntil 2 mnd (+/-) før for å starte på utdanning.

 

Jeg skal til Hv Værnes 27. Juli, noe som irriterer meg da jeg hadde Garden på førsteønske og flåtetjeneste (båt) på andre. Likevel kom jeg ikke på noe av dette.

Jeg hadde planer om å ta 2MX i forsvaret, men dette er ikke mulig i Heimevernet.

 

Kan hende jeg blir dimmet tidlig, da min medisinske status har endret seg en del siden sesjon (sykehusopphold osv.)

 

Vis noen flere har havnet der, send meg en PM.

Lenke til kommentar
Jeg har ennå ikke fått "det grønne brev", men jeg har ringt og fått høre at jeg skal være GSV fra januar. Det er litt teit å måte begynne midt i hardeste vinteren da :(

Du kan se slik på det: Du må ha enkle øvelser i -30-40... De som har vært inne et halvt år må på lengre og andre ting.. dog litt annerledes i og med de er på grensen..

 

Men husker det var sykt mange forfrysninger og frost skader på de som rykket inn i januar på den første øvelsen...

Lenke til kommentar
Takker og Bukker... Vi snakkes vel rundt 30.08.05.

 

2. Bataljon... det er vel omtrent alt jeg vet ?

 

Noe arti i Bardufoss? Hvordan er maten, kaserna og leiren ?

Hoho, that's tha place dude :thumbup: Skal ikke inn nuh, men til neste år, håper jeg da. Søkte meg hvertfall dit, så får vi se. :yes: Du kan jo fortelle meg neste år, om hvordan det var der, hvis jeg kommer inn da. ;)

Lenke til kommentar

Bardufoss er helt konge da!

Et lite kjøpesenter og et par utesteder.....

Husker godt når vi skulle ha bataljonsoppstilling...i -38 c og en svak bris, blir vel effektive 50 kuldegrader eller noe. Anyway, K9 (voff voff) skulle være med og de klikket selvfølgelig på hverandre (voffene altså), de måtte roes ned osv osv osv.....tror vi ble stående i 1 time, kun iført beret på hodet!

 

Merk dere Artic Club....byens "hipeste" utested.....200 gutter og 10 BÆLFEITE jenter.

Og det verste er at de jentene kan pule hvem som helst der inne.

 

Tips til de som skal dit: Domus i Andselv blir drevet av en fyr som er litt koko!

Havn i prat med han og få GRATIS godteri, cognac, whiskey, øl, blader i STORE KVANTA!

 

Vårparten er også helt gull... Forrige 1 Mai spillte vi sandvolleyball i bar overkropp. Var 26 grader. Digg!

Grilling og øl ved elva i Heggelia er også og anbefale..

 

Uff, nå ble jeg litt nostalgisk :love: Tror jeg må mimre litt til bilder!

 

Gled dere alle.....armyen er supert hvis du ser bort fra de ufattelig mange kjipe tingene med det!

Lenke til kommentar

Ok.....glemte vist å svare på spørsmålet.....

Hvordan kasernene, mat osv er?

 

Vel, kommer helt ann på hvor du havner.

Bardufoss leir består av: flystasjon, heggelia, Rustad.

 

Husker jeg rett er;

 

Flystasjon: Luftforsvaret (ikke luftvern), MP og Panser.

Her var jeg...MP. Kasernene er helt greie, dusjene suger og det lukter konstant dritt fra dassene. Maten er ok, frokost og middag ok, men lunsjene er supre.

 

Rustad: Stort sett det samme, bare litt mer kø i messa. Kaserna vet jeg ikke så mye om. Her holder vel Samband og (husker ikke) til.

 

Heggelia: Luftvern og no anna greier. Slitte kaserner og slitt messe.

 

Flystasjonen er best etter min mening da.

Gled dere til rekrutten....får ikke forlate leira på 6 uker eller no, bare synet av ei pen jente vil få dere i knestående! Det er en spesiell følelse! Veldig lett og forelske seg på første perm!

 

Uansett...Lykke til gutter! Ta mange bilder! Pul troppsjefen din (sett at HUN er like deilig som min var!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...