Gå til innhold

Førstegangstjenesten 2005 - Hvor havna du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har fått innkalling til Værnes, som HVUV...

 

blir lagleder eller lignende :)

 

sakset fra info-sidene:

"Fellesutdanningen har en varighet på ca 10 uker med utdanning innen flere fag som våpentrening, stridsteknikk, samband, nærkamp, sanitetstjeneste og fysisk trening. De som er best skikket vil i tillegg få et tilbud om tilleggsutdanning som lagførere"

 

edit: skal inn i januar 2006

edit2: HVUV= Heimevernets utdanningssenter Værnes

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Hrmf, Madla sjøforsvaret 09.01.06, gjett om jeg skal ringe og whine :\

Som en annen, fikk jeg plutselig dårlig rygg/ben/hørsel o.l

 

Edit: Jeg ringte og spurte "Hva gjør jeg om jeg ikke vil inn?"

svaret jeg fikk: "Hahahahaha" :cry:

Endret av Weezel
Lenke til kommentar
Hrmf, Madla sjøforsvaret 09.01.06, gjett om jeg skal ringe og whine

Ingen grunn til å klage over at man har kommet i sjøforsvaret, hadde sett på det som MYE mer positivt enn å komme i hæren i innerste jokkmokkland...

Tenk deg å være stasjonert på båt, reise litt rundt, sikkert bade litt... Se det positive ved tjenesten. De negative sidene er ofte kortvarige episoder som man fort glemmer.

Lenke til kommentar

Jeg fikk brev idag skal til Madla \ Luftforsvaret og oppmøte er 21.3.06. men da går jeg på høyskole så det passer heller dårlig. noen som har vært der og kan si litt om hvordan det er der ? er egentlig litt overrasket over at jeg ble innkalt da jeg har nedsatt i flere av de greiene på helse testen, bl.a. fordi jeg har brekt begge håndleddene og den ene armen på to steder. + at jeg har astma og pollen allergi mot ganske mye. men hadde jo bedre enn gjennnomsnittlig hørsel da kanskje det som gjorde det :p

Lenke til kommentar
Jeg fikk brev idag skal til Madla \ Luftforsvaret og oppmøte er 21.3.06. men da går jeg på høyskole så det passer heller dårlig. noen som har vært der og kan si litt om hvordan det er der ? er egentlig litt overrasket over at jeg ble innkalt da jeg har nedsatt i flere av de greiene på helse testen, bl.a. fordi jeg har brekt begge håndleddene og den ene armen på to steder. + at jeg har astma og pollen allergi mot ganske mye. men hadde jo bedre enn gjennnomsnittlig hørsel da kanskje det som gjorde det :p

Svarte på Pm uten å ha lest posten din.

 

så kan føye til: astmaen og allergien din er sterke argumenter og kan nok klare å dimme pga det. Få blir dimmet på sesjon det betyr ikke at de plagene ikke dimmer deg når du er inne.

 

Er du på høgskole så ber du bare om utsettelse! Da kan det hende du aldri mer hører noe fra de av mange grunner.

 

Er jo og nedskjæringer og snakkes om å gjøre om til yrkessoldater så hvem vet om noen år...

Lenke til kommentar
Helvette! Fikk nettop inkallelse. Panserbataljonen på Hamar, eller noe i den duren. :(

 

Skulle ikke inn før i januar heller. Så mister 2 skoleår pga dette. Tenker jeg skal søke siviltjeneste istedet.

 

Noen som har vært i panserbataljonen på Hamar? Festlig?

vet ikke noe spes om det men jeg kan fortelle deg at Hamar er en ganske fin by spør du meg hvertfall, kort veg til Lillehammer, Gjøvik, og litt over en time til Oslo. den kan sikkert være veldig kjedelig for folk som bor i Oslo, Trondheim, Bergen og andre store byer men. fint om sommeren her, bade i mjøsa, helt ok sentrum og. ca 30 000 innbyggere. jeg antar at der du skal tjenestegjøre er på ridehus stranda der det er et forsvars bygg.

Lenke til kommentar
Helvette! Fikk nettop inkallelse. Panserbataljonen på Hamar, eller noe i den duren. :(

 

Skulle ikke inn før i januar heller. Så mister 2 skoleår pga dette. Tenker jeg skal søke siviltjeneste istedet.

 

Noen som har vært i panserbataljonen på Hamar? Festlig?

vet ikke noe spes om det men jeg kan fortelle deg at Hamar er en ganske fin by spør du meg hvertfall, kort veg til Lillehammer, Gjøvik, og litt over en time til Oslo. den kan sikkert være veldig kjedelig for folk som bor i Oslo, Trondheim, Bergen og andre store byer men. fint om sommeren her, bade i mjøsa, helt ok sentrum og. ca 30 000 innbyggere. jeg antar at der du skal tjenestegjøre er på ridehus stranda der det er et forsvars bygg.

Takk for svar. Vet at Hamar er en pen by. Har pleid å vært der hver sommer for å besøke slektninger.

Lenke til kommentar
Tenker jeg skal søke siviltjeneste istedet.

 

Finn for guds skyld ikke på å gjøre det.

 

Søk om utsettelse. Kommer du inn etter endt skolegang dimmer du bare da

Kan du utdype deg litt? Hvorfor skal jeg ikke gjøre det?

Hvorfor ha en siviljobb til 150kr dagen. Når du kan få tilsvarende i timelønn?

Lenke til kommentar
Tenker jeg skal søke siviltjeneste istedet.

 

Finn for guds skyld ikke på å gjøre det.

 

Søk om utsettelse. Kommer du inn etter endt skolegang dimmer du bare da

Kan du utdype deg litt? Hvorfor skal jeg ikke gjøre det?

Hvorfor ha en siviljobb til 150kr dagen. Når du kan få tilsvarende i timelønn?

Etter min mening er det ikke alt her i verden som dreier seg om penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...