Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk pakken like etter siste postingen min. Meget fornøyd med DHL. Vareverdi var under 200NOK på papiret.

Litt feilbestilling, trudde jeg hadde bestilt en quad ramme men jeg hadde klart å kjøpe to stk.

 

Edit:

 

Skrudde sammen quad rammen og ble overrasket hvor lett det var, nå venter jeg bare på alt av elektronikk. Førsteinntrykket er bra for å være en quad ramme til under $20 (280kr inkl. frakt og den er på døre etter 3-5 dager)

 

 

Lett å skru sammen, spesielt med dette settet. Kjøpte flere forskjellige slike sett.

Endret av Membership Expired
Lenke til kommentar

DHL kommer også hjem på døra evt på arbeidsplass. det er kjekt. :)

Hjem på døren, njaaa det er nå 50/50 egentlig :p

Flere ganger jeg har vært hjemme hele dagen men fått lapp i posten om at ingen var hjemme. Så sånt sett er DHL kun bra fordi det går kjapt etter min mening!

Lenke til kommentar

 

DHL kommer også hjem på døra evt på arbeidsplass. det er kjekt. :)

Hjem på døren, njaaa det er nå 50/50 egentlig :p

Flere ganger jeg har vært hjemme hele dagen men fått lapp i posten om at ingen var hjemme. Så sånt sett er DHL kun bra fordi det går kjapt etter min mening!

 

Hvertfall i Kristiansand, så ringer de en stund før. Flere ganger jeg har spurt om de bare kan komme innom på jobb med den. ingen problem det :)

Lenke til kommentar

Har kommet over noe eldre tråder angående DHL der de krever 4-500kr for fortollingen, er dette fortsatt tilfelle?

 

Kom over en tysk side, FPV24.com og der er frakten med DHL meget lav. Samme 6-7euro'ene om du kjøpe ett eller tre fly.

 

Nederst på denne siden finner dere 3 Volantex fly som er på salg og med alle tre i handlekurven blir dette under 240euro inkl. frakt. D.v.s. like over 2000kr + MVA og fortollingsgebyr + evt. DHL's galskapsgebyr. Hadde det ikke vært for at jeg har handlet veldig mye denne uken så skulle ha bestilt alle. Ohh.. crap :nei:

Endret av Membership Expired
Lenke til kommentar

Gode tilbud hos Hobby King; http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/super_sale.asp

 

KK2 til 20USD

30A Plush og 30A Afro ESC til 10USD

diverse motor, batteri etc

 

2200mAh 3S 20C til 87kr/stk hvis du kjøper 4stk og velger med Fedex. IKKE velg noe annet enn Fedex på batteri.

 

Nye tilbud hver time. Noen tilbud går ut om 20 min. Gidder ikke å holde meg våken lengre for å sjekke nye tilbud :(

Endret av Membership Expired
Lenke til kommentar

Har kommet over noe eldre tråder angående DHL der de krever 4-500kr for fortollingen, er dette fortsatt tilfelle?

 

Kom over en tysk side, FPV24.com og der er frakten med DHL meget lav. Samme 6-7euro'ene om du kjøpe ett eller tre fly.

 

Nederst på denne siden finner dere 3 Volantex fly som er på salg og med alle tre i handlekurven blir dette under 240euro inkl. frakt. D.v.s. like over 2000kr + MVA og fortollingsgebyr + evt. DHL's galskapsgebyr. Hadde det ikke vært for at jeg har handlet veldig mye denne uken så skulle ha bestilt alle. Ohh.. crap :nei:

Jeg svarer min egen tråd :-)

 

Bring/posten overtok frakten i Norge. Sendte mail til FPV24.com og forhørte meg om frakten, de har fast fraktpris i Europa på 8 euro. Dette er bilfrakt.

 

Flyene kom i en forsendelse, men 2 store pakker. Momsen kom på like under 500kr og fortollingsgebyr på 135kr. Totalt kostet flyene meg ca. 2625kr.

 

Har ikke pakket de opp ennå, kommer med mer info om kvalitet etc. Har ikke så mye å sammenligne med bortsett fra Bixler 2 som fortsatt er i esken.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har et 3000 mAh Ni-MH batteri på 6V. Dette er laderne:

image.jpg

Brukte laderen til høyre for å lade batteriet men den har jeg på hytten! Så har en lader, til venstre, som jeg lurer på om jeg bruke. Den har tamiya plugger så tror jeg fant en riktig overgang til batteriet. Går det an å lade batteriet med den til venstre?

Lenke til kommentar

Jeg har en gammel Kyosho Outrage buggy som jeg fikk i 1996 var det vel. Kjørte denne hyppig i mange år men de siste 10 årene har den stått og støvet i en kjeller desverre.

Jeg fikk veldig lyst til å oppgradere denne slik at den ble "moderne" men i gammelt skall på en måte. Børsteløs motor med nok power til å gjøre 70-80 hvis jeg vil, alt nytt. Trenger også ny kontroller da jeg vil ha 2.4ghz opplegget.

 

Er dette noe som går an? Blir det dyrere enn å kjøpe seg en ny bil til rundt 3000?

 

Aner ikke hvor jeg skal starte da jeg ikke har mekket noe på dette før, det kom plutselig over meg :)

Lenke til kommentar

Jeg har et lite problem med quaden min.

Jeg har satt den sammen og bindet den sammen med min spektrum dx6i men når jeg skal ta throttle calibration på kk2 kortet så skjer det ingenting.

 

Brukte denne videoen (4:10) men får ikke de lydene som skal komme når jeg gjør det.

 

Noen tips på hva jeg skal gjøre?

 

Lenke til kommentar

Hvis du ser på videoen på ca 2:13, får du riktig utslag på ting når du beveger på stikkene?

Da ser du fort om du har riktig kabel inn i riktig port, og at stikkene gir riktig utslag i forhold til kanalene.

 

Viktig å huske på at signalkabelen (gjerne hvit eller gul) skal peke inn imot skjermen både ifra mottaker og den som går til ESC.

Lenke til kommentar

Hva tenker dere om denne?

http://shop.smallsize.no/product_info.php?products_id=16166&osCsid=64ef738287693ba024f0e738315c6fc4

 

Også: Usikker på om jeg skal se 2WD som et problem eller ei. Alltid tenkt at jeg kun skal ha 4WD siden 2WD liksom bare er bakhjulsdrift.

 

Kan kjøpe en sånn brukt, for 1000, eller 1400kr og børsteløs motor. Uten batteri og ladet og radio.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Vet ikke om det blir helt det samme, men kjørte med 2wd på min traxxas summit 1:10 da den ene diffen var ødelagt.

 

Spant mye, så jeg satte ned akselerasjonen på motoren via radioen (opensource radio)...

 

Ting blir fort ukontrollerbart er iallfall min tanke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...