Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Ja det går, men sett den på 2A.

Hvordaaan. Er kun bryter på toppen som kan stilles tre måter, høyre venstre og midten. Står ingenting annet.

 

 

Vet ikke om det blir helt det samme, men kjørte med 2wd på min traxxas summit 1:10 da den ene diffen var ødelagt.

 

Spant mye, så jeg satte ned akselerasjonen på motoren via radioen (opensource radio)...

 

Ting blir fort ukontrollerbart er iallfall min tanke.

Hmm ja det jeg også tenker. Ukontrollerbart, kanskje jeg skal kjøpe en 4WD.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om det blir helt det samme, men kjørte med 2wd på min traxxas summit 1:10 da den ene diffen var ødelagt.

 

Spant mye, så jeg satte ned akselerasjonen på motoren via radioen (opensource radio)...

 

Ting blir fort ukontrollerbart er iallfall min tanke.

En 4WD med ødelagt/utkoblet framhjulsdrift og en bil designet for å være RWD er ikke det samme. Har erfart selv. En god RWD-bil er faktisk veldig stabil når spissing etc. er satt opp korrekt. De krever litt mer jobbing med gassen i svinger men kan være veldig presise.

Lenke til kommentar

Takk! Skal prøve det når jeg skal ut å prøve bilen :)

 

Forresten, har dere tips til elektrisk buggy, i størrelsen 1/10 kanskje siden 1/8 får jeg vel ikke i prisklassen under 3.000,-(?).

Mellom 2 og 3k. Kan gjerne være under 2k og anbefale evnt oppgraderinger!

 

Edit: Tanker om denne; HPI E-Firestorm: https://www.mpx.no/hpi-e-firestorm-10t-rtr/804673 (ops 2WD)

 

Edit2: Glemte å si jeg ønsker 4WD, vet ikke om jeg får det til denne prisen?

 

Edit3: Tanker om denne, HBX Stealth: http://rc-deler.no/index.php?route=product/product&product_id=1063&search=hbx+stealth (eller vent, toppfart 35km/h?)

Endret av Lami
Lenke til kommentar

35kmt er ikke ille til å være en billig bil med børstemotor. Husk at veldig mange merker tar veldig godt i når de oppgir toppfart. Jeg kjøpte en bil en gang som liksom skulle gå 45kmt. Den klarte så vidt 18.

 

Jeg har hatt 2 HBX-biler (en MT og en touring) og begge var totalt skrot. Alt knakk bare man så hardt på det.

Lenke til kommentar

Ah takker for svar :)

Er det noe jeg bør se etter? Synes det enten blir for dyrt eller så koster det lite og må kjøøe motor og sånt selv..

 

Men så i mellomtiden. Får ikke start på bensinbilen. Vil tro det er tennpluggen. Går bensin på tennpluggen og alt, men tennpluggen ser fin ut så vet ikke. Starter ihvertfall ikke

Lenke til kommentar

Får faen ikke start på 1/6 bensinbilen min!

Jeg fattee ikke. Tennpluggen gnistrer som faen, har fylt på helt ny bensin, stilt frem og tilbake på nålene til forgasseren (hvis noe skulle være tett), kommer bensin på pluggen (den er våt) og alt. Jeg skjønner ikke hva som er gale og ikke får start. Funket helt fint sist for en stund siden (et år elns).

Men merket nå at det kommer mye bensin ut fra luftfilteret når det er av og ingen choke på. Bare spruter ut der når jeg trekker.

Noen som vet?

Lenke til kommentar

Du vet du bare skal ha et par drag i snora med choken på? Er temmelig sikker på at du har drukna motoren. Skru ut tennpluggen og dra i snora mange ganger uten choke. Er den skikkelig drukna kan du kanskje holde den opp ned litt for å helle ut overflødig bensin. Så starter du på nytt.

 

Standard prosedyre: Choke på. Dra til du hører motoren så vidt tenner. Av med choke. Dra til den starter.

 

Hvis du fortsetter å dra med choken på fyller du motoren med bensin og da kan du dra til kuene kommer hjem og litt til. Choken på disse bilene er ikke som på en moped eller ordentlig bil. Den gjør at du drar ren bensin rett inn i motoren. Motoren vil ikke svive i det hele tatt med choken på. Ganske vanlig misforståelse.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Ja vet skal bare noen drag med choke på, har gjort det. Kom ikke noe særlig bensin ut etter jeg hadde dratt i snoren noen ganger uten tennplugg i.

Men starte vil den ikke. Er jo ikke hokkuspokkus med sånne motorer, så skjønner ikke hva annet det kan være.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

De vanligste feilene er for mye choke (drukna), gåen tennplugg (av og til kan de gi gnist når en tester men alikevel ikke virke) samt lekasje i sylinderpakning og/eller innsug.

 

Kan også være tett forgasser. Spesielt hvis den har stått lenge. Selv opm den får bensin er det ikke sikkert den får riktig mengde.

Lenke til kommentar

 

Bygget om min baja 5b til en 5t/5sc og satt på kraken bur:)

Motor er helt ny 32cc zenoah g320rc og dominator potte som skal settes på!

Venter på wraps jeg skal sette på dekslene skal ankomme, norskeflagget med OBR logo på :)

 

 

attachicon.gif10553380_10153022457823943_7088116487635488540_n.jpg

Hehe, var det du som kjøpte den eneste 32cc elefun hadde?

 

 

Nei, kjøpte min hos OBR-Norway jeg :)

Lenke til kommentar

 

 

Bygget om min baja 5b til en 5t/5sc og satt på kraken bur:)

Motor er helt ny 32cc zenoah g320rc og dominator potte som skal settes på!

Venter på wraps jeg skal sette på dekslene skal ankomme, norskeflagget med OBR logo på :)

 

 

attachicon.gif10553380_10153022457823943_7088116487635488540_n.jpg

Hehe, var det du som kjøpte den eneste 32cc elefun hadde?

 

 

Nei, kjøpte min hos OBR-Norway jeg :)

 

Hvor lang leveringstid har dem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...