Gå til innhold

Tom Waits, hvilke album er de beste?


Anbefalte innlegg

Etter å ha sunket dypt inn i Tom Waits sine sanger den siste tiden med de allerede anskaffede albumene Alice, Blood Money, Blue Valentine, Closing Time, Rain Dogs og The Black Rider gikk jeg i dag til innkjøp av Orphans.

 

I den anledning lurer jeg på hvordan dere vil tagge de forskjellige cd-ene Brawlers, Bawlers og Bastards. Noen tips?

 

Forresten vil jeg takke Geir som er grunnen til at jeg lastet ned en Waits cd til test. Etter det har jeg vel kjøpt 5-6 stykker. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det er blitt nevnt her tidligere i tråden, men det finnes en cover samling av TW sine sanger som går under navnet "New coat of paint - Songs of Tom Waits".

 

Det er ikke alt som er fantastisk bra, men det er noen som stikker seg ut der. Lee Rocker sin variant av New coat of paint feks og Screamin Jay Hawkins sin variant av Whistlin past the graveyard. Andre Williams sin variant av Pasties and G-strings kan også nevnes.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Takket være Kakofoni så har jeg virkelig fått opp øynene for TW. Han kommer nok til å bli en favoritt i flere år fremover. Var for å kjøpe Rain Dogs idag og så impulskjøpte jeg Orphans også. Vet ikke hva det er med musikken hans, men det treffer meg midt i hjertet. Stemmen hans er jo bare helt fantastisk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

En liten gjenåpning idag:

 

Browset i musikk-DVD hylla på Benni's Musikk idag, og kom over Romeo Bleeding. Har veldig liten erfaring med så tidlig Waits (bone machine er en av mine faves), hva kan jeg forvente meg? Er slutten av 70-tallet "den beste" perioden? Er det en bra liveDVD generellt?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

På tide med en liten bump, var innom platekompaniet i dag og kjøpte meg Glitter and Doom Live cd'en og jeg liker det jeg har hørt hittil. Jeg kan komme tilbake med en anmeldelse når jeg har fått hørt igjennom ordentlig et par ganger.

 

Bytex: Romeo Bleeding albumet liker jeg, men er et av de albumene jeg hører minst på. Usikker hvorfor, men det har bare blitt sånn.. DVD har jeg, men har bare sett på den en gang og husker veldig lite fra den, må nesten se den igjen. Den har gått litt i glemmeboken.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tar på meg æren for påminnelsen, og flytter den over på ponduskalenderen min som egentlig skal ha æren. Den vartet forøvrig opp med følgende sitat for dagen:

"You can learn a lot about a woman by getting smashed with her"

Feir med måte folkens :fun:

- dePt

Endret av dePt
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Da er Glitter and Doom lagt til i diskografien. Av en eller annen grunn klarte jeg ikke å save førsteposten, så jeg har jukset litt og lagt til en post to der denne er omtalt.

 

Løp og kjøp!

 

Geir :)

Og da er presangene åpnet, og der lå nettopp Glitter and Doom. Kommer tilbake med mer når den har fått gått noen runder i spilleren.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...