Gå til innhold

Tom Waits, hvilke album er de beste?


Anbefalte innlegg

Jeg er ikke sikker på priser. Jeg så en online ticket store som "solgte" billetter for 399 euro. Jeg har imidlertid ingen tro på at dette var en seriøs aktør i og med billettene ikke legges ut for salg tidligst før i morgen.

 

Vi får se i morgen, da kommer Paris billettene på pre-sale. Klokken 9 am, det blir vel 8 i Norge, på tirsdag kommer Dublin.

 

Ryanair flyr deg til Dublin for skarve 99 kr, +mva. og avgifter, men billetten koster fremdeles ikke mer enn noen hundre kroner. En så billig flybillett forsvarer en evt. høy billettpris. Jeg tror imidlertid ikke konsertebillettene blir så dyre allikevel.

 

Jeg påker nok en gang at det er viktig å være tidlig ute. I 2004, på Real Gone turneen, ble enkelte konserter solgt ut på kun få minutter.

 

Edit: BILLETTPRISEN TIL TOM WAITS KONSERTER ER 131,5 EURO!

Endret av Barcarolle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Jaja, så var alle konserter i år overstått. Selv var jeg så uheldig at jeg ikke fikk sett en eneste en, kjøpte meg båt istedefor og da var det ikke mye igjen til ferietur, av hverken tid eller penger.

 

Jeg var uansett så heldig at jeg kom over et konsertopptak av ham, tatt opp på Atlanta`s Fox Theatre.

Den kan til og med lastes ned helt lovlig! Enjoy!

 

En fantastisk konsert!

Endret av Barcarolle
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...

Jusses, fant denne tråden nå...

Ok; TW er/oppfattes forskjellig, fra dag til dag hos meg, men jeg har vel alltid likt følgende album, ifra det øyeblikk jeg fikk lagt mine klamme pølser på dem (litt lytting på noen av sangene måtte til på et par av tekstene..):

 

Closing time

Swordfish trombones

Real gone

 

Ellers, så vil jeg fremheve tekstene... Slik jeg forstår deler av de.... "dancing the Tyburn Jig", høres lystig ut, helt til en finner ut at Tyburn var retterstedet hvor de hang forbrytere i London...

Ol'55.... Her er fyren kastet ut av dama på morrakvisten, bilen er en; ol'55 gearkassa er gåen.... "and I lead the parade" (får bare inn revers...og rygger hjemover....). "She sank like a hammer".... trenger vel ikke noe forklaring...

 

Mørk, sort humor, flott musikk....

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Et lite tips til de av dere som i likhet med meg synes det er spennende med TWs låter i alternative tapninger: Southside Johnny (etternavn Lyon, som noen av dere kanskje husker fra The Ashbury Jukes) har gitt ut et album med TW-låter i storband-utgave (arrangert av Richie "La Bamba" Rosenberg (også med bakgrunn fra The Jukes, og blant mye annet med på Springsteens fantastiske "Seeger Sessions"). Det svinger rått i mine ører. Anbefales.

 

TW selv synger med Southside Johhny på "Walk away" (fra Brawlers).

 

Er du blant dem som mener at bare Tom Waits kan synge Tom Waits, så er det kanskje ikke noe for deg, men da går du glipp av mye. TWs geniale låter er gudegaver til talentfulle artister av mange slag og sjangre. (Men det krever talent. Styr unna for eksempel Scarlett Johanssons pinlige "Anywhere I lay my head". Min favorittskuespiller (en av dem) og min favorittmusikk. Desverre er hun ingen sanger...)

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kva skjedde egentlig mellom "The Heart of Saturday Night" og "Nighthawks at the Diner" Det er liksom ett år mellom dei, men stemmen er heilt anderledes. Er dette noko han valgte sjølv å legge om måten å synge på, eller klarte den å bli ødelagt så mykje på berre eit år ?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Mens vi er inne på Tom Waits sanger sunget av andre artister, kan foreslå Boc Guru Special - Yesterday Is Here, en herlig versjon av sangen som kan måle seg opp med originalen.

 

Anyways, noen som har en komplett diskografi med Waits sine utgivelser? Syns nå og da at jeg finner noen live album hos PK jeg aldri har hørt om før. Senest i dag kjøpte jeg Romeo Bleeding: Live From Austin.

Lenke til kommentar

Jeg også et album som heter Live in Concert som ble kjøpt hos Platekompaniet som jeg så vidt vet er også ikke er en offisiell utgivelse. Det ble utgitt i fjor, men er opptak fra 70 tallet en gang (husker ikke helt nøyaktig akkurat nå). Det er ganske hyggelig når jeg finner en ny CD hos platekompaniet, men det begynner å tære på økonomien etterhvert. Men det er verdt det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...