Gå til innhold

Reklame på HW.no


Anbefalte innlegg

Det finnes jo en del nyttige programmer man kan benytte seg av som filtrerer bort det meste av reklamen .  Jeg var vel egentlig aldri sett reklamen på HW.no. 

Noen inntekter må jo foretaket ha.

Er ikke dette innlegget ganske så selvmotsigende? Hvordan skal et nettsted klare å tjene penger på reklame dersom folk blokkerer den? Tro det eller ei, de fleste opererer med antall visninger av den faktiske reklamebiten som grunnlag for betaling. Hvis alle blokkerer denne reklamen genereres det ingen visninger, og nettstedet tjener ingen penger.

 

Gratulerer, du er en snylter :thumbdown:

Dem er det mange av her på forumet. I alle slags kategorier. Jeg anbefaler deg å ta en prat med dem som er mot det nye loven om piratkopiering.

Endret av hishadow
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er hw.no et nettsted som er laget for å tjene penger?

Det startet helt på frivillig basis, drevet på fritiden av noen få svært interreserte. Etter hvert økte brukermassen og det var nødvendig med ny og dyr hardware. Noe ble sponset i starten, etter hvert lot det seg ikke gjøre mer. Arbeidet ble for omfattende, serverkapasiteten for dyr og nettstedet ble mer og mer omfattende. Siden drifterene ikke hadde råd og tid til å drive dette fra egen lommebok på fritida så var de nødt til å innføre noen inntekter og flere medarbeidere. Inntektene har etter hvert blitt større og nå begynner de faktisk å ligne noe mer enn lommepenger. Ikke at noen blir rik av dette for det er faktisk mer lønnsomt å jobbe på macdonalds. Personlig har jeg ikke fått ett øre ennå, men de nøkkelpersonene som jobber på fast heltid tjener til livets opphold. (Ikke at det er mange av de). Resten går vel stort sett til nødvendig utstyr, og lokaler. Så jeg vil ikke kalle dette for et profittdrevet nettsted. Da hadde vi vel heller startet nettbutikk eller drevet med noe helt annet.

Lenke til kommentar

ingen som sier at det ikke skader med litt reklame, for det gjør det jo, men det virker som hw.no har tatt et enda større skritt og faktisk terrorisert helesiden med reklame, det kommer vel ann på tiden før det står komplett.no bak hw.no sitt logo

 

- 1 reklame om gangen holder i bøtter og spann, takk for tipset til resten av gutta, jeg skaffer meg en "reklame fjerner"

 

alternativer som hw.no kan gjøre for å tjene penger fra meg blir da naturligvis å ha en egen link med en side full av reklame, så kan man selv velge å bli utsatt.

Det stemmer 4 mill. er ikke noe mc donalds lønn..

Endret av Valent
Lenke til kommentar
Selvmotsigende? Nei. Snylter? nei.

Hei, jeg tolket utsagnet "Jeg var vel egentlig aldri sett reklamen på HW.no." til at du hadde blokkert reklamen, og derfor ikke så den. Da dette ble fulgt opp av "Noen inntekter må jo foretaket ha." vil jeg påstå at det er selvmotsigende.

 

I ettertid ser jeg at det første utsagnet godt kan være feiltolket av meg, og å så fall beklager jeg :)

Lenke til kommentar
Selvmotsigende? Nei.  Snylter? nei.

Hei, jeg tolket utsagnet "Jeg var vel egentlig aldri sett reklamen på HW.no." til at du hadde blokkert reklamen, og derfor ikke så den. Da dette ble fulgt opp av "Noen inntekter må jo foretaket ha." vil jeg påstå at det er selvmotsigende.

 

I ettertid ser jeg at det første utsagnet godt kan være feiltolket av meg, og å så fall beklager jeg :)

Min første post var litt kort i teksten (:blush:) , så jeg er ikke helt sikker på om du har tolket feil. Jeg bruker Admuncher relativt aktivt, og den stenger vekk det meste av reklame på alle nettsteder. Av den grunn har nesten aldri sett reklamen på HW.no, men det hender jeg slipper reklamen gjennom så jeg får sett annonsene i helgene.

HW.no må gjerne bruke reklame for det er gode inntekter, så lenge jeg som forbruker kan velge å se den reklamen når jeg selv ønsker å se den. Det er jo tydeligvis mange brukere som ser reklamen takket være riktige reklamer!

Lenke til kommentar

Jeg synes reklamen som er i dag er helt ok. Det eneste, er at proxy'n her på jobben (den står i England, ergo høyere ping enn hjemme) bruker lang tid på å laste ad.hardware.no. Da denne må lastes først, er det kjedelig å måtte vente før selve sida kommer fram. Dersom det er mulig å gjøre om på dette, tror jeg aksepten for reklame ville ha økt. I stede for å vente på at reklamen lastes ferdig (=irritasjonsmoment), kunne heller reklamen lastes mens man har mulighet til å lese selve innholdet.

 

Til deg som sammenlikna dette med postordrekatalog: Tull! Hadde postordrekatalogen fullt med et gratisblad som du kunne plukke opp når du ville, hadde sammenlikninga vært korrekt. Jeg vil ikke akkurat påstå at reklamen som hw.no har dukker opp som epost hos meg som er den korrekte sammenlikning....

 

Ingenting er gratis....

Lenke til kommentar

Syns reklamen er helt grei, den rettes mot oss og går etter interessene våre. Det er sjeldent jeg gidder å sjekke nettbutikkene for å se på ukens tilbud og lignende hvis jeg ikke da hadde noe jeg skulle ha, istedet kan det poppe opp ukens tilbud på frontsiden av hw.no og vise med noe jeg faktisk hadde lyst på og dermed informert meg om det.

 

Reklame vil aldri gå bort, og jeg ser ikke på det som et stort problem, reklame er en betydelig inntekskilde og jeg vil uten tvil heller ha reklame på hw.no enn å betale medlemskontigent. Ikke for at jeg er sleip eller gjerrig, men for at det er enklere enn at hw.no skulle lage et system for inkassering osv, det er ikke alle som kan betale med visa eller eGiro.

 

Blokk reklamen om dere vil, det får være opp til hver enkelt person å avgjøre om man ønsker å se på det eller ikke. Ønsker man at siden skal laste opp raskere kan man konfigurere slik at man ikke ser bilder og media.

Lenke til kommentar

SÅ LENGE HW IKKE GJØR NOE AV DETTE...

 

- Reklame med lyd (urk uff ueeeee)

- Popup

- tvinger opp egen side med reklame før artikkelen (som på gamespy.com)

- misbruker oss med spyware, selger forum profilen, osv osv

 

De sidene eg syns er værre er sånn som dagbladet, og digi.no. De har ofte reklame i hytt og pine og gjør lesing og navigering kronglete. Et rotete design innbyr meg ikke til å komme så ofte.

 

 

Men hw har vært svært gode syns eg, en av de få plassene eg har funnet reklame med gode tilbud som eg har brukt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Noe reklame må jo til, men jeg husker en liknende tråd som dette for en stund siden der det kom fram at HW.no gikk med solid overskudd (var det 1,5 mill?). Da blir det litt meningsløst å si at HW.no er en gratisside som er avhengig av all reklamen for å opprettholde driften...

HW.no driver en rekke glimrende sider som eg som bruker har stor glede av. Det er helt i orden at de har reklame og tjener litt penger på det.

 

Grensen går ved lyd, eller reklamer som til stadighet plasserer seg over innholdet på siden. Sånt irriterer bare noe så j****g. Det ville uansett virke mot sin hensikt.

 

Og de fleste her er uansett interresert i gode tilbud på hardware :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...