Gå til innhold

Reklame på HW.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Koster jo å drive HW.NO og alle søstersidene da. Og jeg tror ikke komplett.no og alle de andre butikkene hadde betalt like mye for en tekst: 200 GB Western Digital Harddisk 7200 rpm (trykk for å følge til butikk). Mener å huske at de hadde temmelig gode inntekter på reklamen da jeg leste noe om overskudde dems for noen månder siden. Og siden HW.no er en gratistjeneste syns jeg dette er helt greit.

Lenke til kommentar
Det finnes jo en del nyttige programmer man kan benytte seg av som filtrerer bort det meste av reklamen . Jeg var vel egentlig aldri sett reklamen på HW.no.

Noen inntekter må jo foretaket ha.

Er ikke dette innlegget ganske så selvmotsigende? Hvordan skal et nettsted klare å tjene penger på reklame dersom folk blokkerer den? Tro det eller ei, de fleste opererer med antall visninger av den faktiske reklamebiten som grunnlag for betaling. Hvis alle blokkerer denne reklamen genereres det ingen visninger, og nettstedet tjener ingen penger.

 

Gratulerer, du er en snylter :thumbdown:

Lenke til kommentar

Flash-reklame er ok det, så lenge den ikkje beveger seg konstant, har masse grelle farger, lyd og andre irriterende momenter.

 

Syns forresten eg såg noko som minner om reklame for KK på overklokking.no for ei stund siden.. Kan det stemme? Isåfall: Hallo?!

Lenke til kommentar
Det finnes jo en del nyttige programmer man kan benytte seg av som filtrerer bort det meste av reklamen .  Jeg var vel egentlig aldri sett reklamen på HW.no. 

Noen inntekter må jo foretaket ha.

Er ikke dette innlegget ganske så selvmotsigende? Hvordan skal et nettsted klare å tjene penger på reklame dersom folk blokkerer den? Tro det eller ei, de fleste opererer med antall visninger av den faktiske reklamebiten som grunnlag for betaling. Hvis alle blokkerer denne reklamen genereres det ingen visninger, og nettstedet tjener ingen penger.

 

Gratulerer, du er en snylter :thumbdown:

Hvordan skal et postordrefirma klare å markedsføre seg hvis alle sier nei til uadressert post? Sier seg selv, det går faktisk opp i opp. Det vil nemlig aldri bli slik at absolutt alle blokkerer for uadressert reklame og det samme gjelder for nettreklamen. Skulle plutselig alle være imot nettreklame, ja da bør nettsidene enkelt og greit finne nye måter å generere inntekt på. Da er det tydelig at den store massen ikke lenger ønsker å bli forstyrret av reklame. Det er da vitterlig ikke folks oppgave å tilpasse seg nettsidenes behov, men faktisk nettsidenes oppgave å tilpasse seg brukerenes behov. Er den gjennomsnittlige brukerens behov at man ønsker en reklamefri side, ja så er det nettsidens oppgave å levere nettopp dette.

Tenk dog på det positive. Man generere iallfall mindre trafikk og belaster serveren mindre. De siste 11 månedene har jeg silt ut ca 330.000 nettreklamer for tilsammen ca2,6GB, og det er bare på en maskin.

 

Edit: en del redigering her ... Sånn, nå bør det vel være ganske lesbart vel :)

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar

Ser ikke no reklame jeg..

Bruker Firefox sin adblock i tillegg til AdMuncher.

Jeg skjønner at bedrifter trenger å markedsføre seg, men synes nå reklame har tatt en litt for stor plass i vår hverdag, uansett hvor man snur seg i samfundet er det grelle plakater som skal dytte på deg noe. Er for nøktern informativ reklame, men avskyr blinkende flash reklamer.

Blir reklamer for iriterende tror jeg de får motsatt effekt på sikt, man legger så merke til de at man rett og slett begynner å bevisst misslike de, og gjør som meg, bruke AdBlock.

 

Øystein

Lenke til kommentar

HW.no-nettverket har dessverre ingen andre betydelige inntektskilder enn reklame. Vi må rett og slett svelge det ondet for å holde sidene i live.

 

Hadde det vært opp til meg så skulle dette nettverket fått en rommelig støtte fra staten slik daglige nyheter på papir får, men på den betingelsen at reklame ikke skal være noen tilleggsinntekt. Jeg mener også at avisene burde innbetalt sin støtte til staten igjen som "miljøgebyr på papir" fordi de forsøpler for mye og er miljøfientlige (bruker tusenvis av tonn med papir hver dag). Dessverre er det ikke opp til meg å bestemme noe slikt. (Heldigvis vil vel noen si :p )

 

Inntil den dagen jeg sitter og bestemmer på stortinget :p så oppfordrer jeg folk til å ikke blokkere reklamen på våre sider til støtte for oss. (Mer inntekter = bedre innhold på nettstedet vårt)

 

Edit: utheving

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
HW.no-nettverket har dessverre ingen andre betydelige inntektskilder enn reklame.

Prisguiden. En kr pr klikk på en butikk blir en del i lengden.

 

Et lite regenstykke:

Hardware påstår det er 60 butikker med, og fra før vet vi at det koster en kr pr. klikk. Hvis vi videre sier at en gjennomsnittlig butikk har 10.000 klikk i året (bare ren gjetting) vil inntektene være på 60 x 1 x 10.000 = 600.000kr.

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar

Noe reklame må jo til, men jeg husker en liknende tråd som dette for en stund siden der det kom fram at HW.no gikk med solid overskudd (var det 1,5 mill?). Da blir det litt meningsløst å si at HW.no er en gratisside som er avhengig av all reklamen for å opprettholde driften...

Lenke til kommentar
Noe reklame må jo til, men jeg husker en liknende tråd som dette for en stund siden der det kom fram at HW.no gikk med solid overskudd (var det 1,5 mill?). Da blir det litt meningsløst å si at HW.no er en gratisside som er avhengig av all reklamen for å opprettholde driften...

Hele spørsmålet om reklame er meningsløst. HW.no drives ikke av idealister eller etter non-profit filosofi. Som alle andre bedrifter har man som formål og generere og tjene penger, helst mer enn man har av utgifter. Hvis HW.no skal ha klart å få 1,5millioner i overskudd må jeg bare si gratulerer!! Det har vel sanynligvis ikke vært så bra overskudd hvert år.

 

De som bruker adblocker må gjerne gjøre det og de som ikke liker reklame får bare bite i det sure eplet. Vi andre, som meg selv, legger nesten ikke merke til reklamen lenger og har for lengst innsett at det er et nødvendig onde med mindre vi skal betale for hver enkelt side vi besøker på nett.

Lenke til kommentar
Da blir det litt meningsløst å si at HW.no er en gratisside som er avhengig av all reklamen for å opprettholde driften...

Dette er bare ett innlegg av utallige andre som viser at mange ikke har forståelse eller tåleranse for at en bedrift TJENER penger.

 

Det er så mange på dette forumet som rakker ned på f eks telenor, microsoft fordi de tjener gode penger. Og nå også HW. :thumbdown: (Skjerp dere, si heller gratulerer. Det ligger mye hardt slit bak denne siden)

 

Spør dere selv: Hadde dere drevet og/eller eiet et firma som hadde mulighet til å tjene penger, hadde dere benyttet dere av muligheten?

 

De av dere som svarer JA, bør tenke dere om en gang ekstra før dere langer ut mot de "grådige" og "egoistiske" firmaene. Til dere som sier NEI, ja da regner med at dere også stemmer kommunistisk :)

Endret av vegardm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...