Gå til innhold

Reklame på HW.no


Anbefalte innlegg

reklamen her plager meg ingenting, så lenge det ikke er popup eller lyd..*grøsse*

Og man må jo tåle litt, tenk på alt vi brukere får gratis..

 

det som jeg synes er urettferdig, er at alle må betale nærmere 1000kr i året i kontigent for NRK..en kanal jeg nesten aldri ser på, ,men det er en annen sak..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå begynner denn ediskusjonen å falle langt fra stammen. Det hele er såre enkelt og det er at HW.no trenger inntekter for å opprettholde sidene, lage artikler, lønne medarbeidere osv. Den dagen alle benytter seg av adblockere forsvinner ganske enkelt HW.no og mange andre 'gratis' nettsider. Det finnes sikkert andre mulige inntektskilder, men de er også avhengige av at brukere klikker seg inn på en link.etc og hvordan skal man finne en linke uten at den syntes?! (les: banner, reklame..)

 

Så slutt og gnål om at det er mye reklame, det er et resultat av at det er altfor få brukere som er villige til å betale for å benytte seg av sidene. Betalingsviljen til nettbrukere idag er generelt lav, vi forventer at alt skal være gratis, og søker andre alternativer den dagen ordet 'betaling' dukker opp. Hater du reklame så finnes det garantert reklamefri steder ute i verden. Benytt deg av valgfriheten du tross alt har eller klapp igjen.

Lenke til kommentar
eller betale og velge bort reklamen.

 

Ganske så interesant, noe fornuftig estimat på hvor mye dette ville koste?

Om vi hadde tatt NOK 200,- + mva pr person pr år så ville det vært en bra start. En utfordring er at det trolig ikke er så mange som hadde vært villige til å betale for å slippe reklame og det koster å utvikle en slik tjeneste.

 

 

Til informasjon så tjener vi penger basert på antall viste annonser og ikke på antall unike brukere. Det er klart at antall unike brukere avgjør alt til syvende sist i og med at flere bruker = flere visninger, men det er altså annonsevisningene vi tjener penger på.

Lenke til kommentar

Så hver gang jeg er innom hw.no får dere mer penger?

 

La oss håpe at folk godtar reklamen. Bare ikke lag vg reklamer som skriker eller noe annet ræl når musa tilfeldigvis kommer over den..

 

200,- i året for å slippe reklame er jeg egentlig ikke spesielt "glad" for.

 

Men om det er eneste mulighet, så sier jeg ikke nei :)

Lenke til kommentar
Det finnes jo en del nyttige programmer man kan benytte seg av som filtrerer bort det meste av reklamen .  Jeg var vel egentlig aldri sett reklamen på HW.no. 

Noen inntekter må jo foretaket ha.

Er ikke dette innlegget ganske så selvmotsigende? Hvordan skal et nettsted klare å tjene penger på reklame dersom folk blokkerer den? Tro det eller ei, de fleste opererer med antall visninger av den faktiske reklamebiten som grunnlag for betaling. Hvis alle blokkerer denne reklamen genereres det ingen visninger, og nettstedet tjener ingen penger.

 

Gratulerer, du er en snylter :thumbdown:

Ja sant at det er mangen programmer som fjerner reklamen og annet som popper opp på skjermen. Alle cookie'ene på mine pc'er blir fjernet automatisk. Mangen er dessverre reklame, andre er traking/statistikk på hva du surfer på.

Ingen trenger å vite hva eg bruker mine pc'er til, hva eg surfer på. Så går det mye fortere å surfe på nettet om du slipper all reklamen som bliker som om du var på ett diskotek?

Ville heller ha betalt litt for å slippet å se på reklamen på hw.no. Får heller ikke reklame i postkassen min lenger. Var drita lei av å fylle opp papirduken min med masse reklame av ditt og datt.

Skal eg kjøpe meg noe så bruker eg internet til å finne det eg skal ha.

Så nei eg ser heller ikke mye reklamen på sidene til hw.no.

Lenke til kommentar

Det som er av reklame på HW skal jeg vel klare å leve med. Men det er en banner jeg plages av, og det er den som er i prisguiden. Postens annonse, den er det noe

feil med. Har vert innlegg på dette før, men skjer det noe?

Det jeg håper kommer ut av reklamen, er et kjappere forum, til tider er det altfor lang responstid. Ellers er det heller langt imellom HW tester. Mener å huske at det

var mer av det før :hmm:

Det blir vel mer tester, når reklamepengene renner inn. :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg regner med at Hw.no ikke har noen innflytelse på hvordan reklamen presenteres.. dessverre..

Reklame basert på *lyd* , *flash-movies*.. (grelt eksempel: "den dansende fjorits-berta").. er noe som ihvertfall jeg *ikke* vil se...

Tilbuds"bannere" ol. er helt greit.. og faktisk noe man klikker på (eks: "weekend-tilbud" fra Netshop") :)

Det hadde vært fint om de *taperne* som synes det er *kult* med grelle, masende flash-movies.. hadde begynt å dyrke poteter eller kjørt gjødsel.. isf. å være "kreative" reklame-designere...</rant> :mad:

Lenke til kommentar

Litt rart igrunn, for jeg synes å huske tilbake i "gamle dager" da det ikke var noen reklame i det hele tatt, og alle var bare glad og smilte.

 

Offtopic : når vi snakker om reklame, skal det være en reklame for hw.no helt oppe på forumsidene ?

Jeg ser bare et blankt felt, men trykker jeg der, kommer det opp en ny hw.no side.

 

Tja, hvis vi tar pgressums anslag om 5 millioner kr/år i omsetning og regner med at 50% av forumets 67.000 medlemer vil betale for å slippe reklame så vil det si

 

Håper du ikke tror forumer har 67.000 unike medlemmer...

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

viktig poeng; reklamen er jo informativ, spesielt for oss data interesserte, da all reklamen er relatert til hardware, her på hardware:)

 

Det er mer lettvint å bare se på komplett banneren mens du surfer enn å stikke innom Komplett og manuelt sjekke ukens tilbud..

Lenke til kommentar

skjønner ikke hvorfor dere klager nei.

 

denne type tråder blir startet på dette forumet med jevne mellomrom (har hengt her noen år nå). første gangen noen klaget forstod jeg ikke hva de maste etter. skjønner det fremdeles ikke!

 

har ingenting imot reklamen her. Den viser jo tilbud til den rette målgruppen!

Lenke til kommentar
skjønner ikke hvorfor dere klager nei.

 

denne type tråder blir startet på dette forumet med jevne mellomrom (har hengt her noen år nå). første gangen noen klaget forstod jeg ikke hva de maste etter. skjønner det fremdeles ikke!

 

har ingenting imot reklamen her. Den viser jo tilbud til den rette målgruppen!

Kanskje noen synes det er irriterende å ha masse bannere overalt...

Jeg for min synes det er greit å ha, men hadde ikke brydd meg om firefox sperra de.

Hvis noen er veldig imot dette med reklame på hw.no, får de heller sperre url`en ad1.hw.no i routeren\noe lignede program.

Lenke til kommentar

hadde det ikke vært for reklamen, hadde jeg ikke blitt opplyst om knalltilbud og andre informative begivenheter. På hw er reklamen rettet mot meg (og alle andre data intresserte). Om en nettutikk har weekend salg (som komplett) er det alltid like gøy å se hva slags sprø saker som er litt billigere enn ellers, kanskje finner jeg noe?

Lenke til kommentar
hadde det ikke vært for reklamen, hadde jeg ikke blitt opplyst om knalltilbud og andre informative begivenheter. På hw er reklamen rettet mot meg (og alle andre data intresserte). Om en nettutikk har weekend salg (som komplett) er det alltid like gøy å se hva slags sprø saker som er litt billigere enn ellers, kanskje finner jeg noe?

Samme her...

Bare ikke reklamen lager lyder når musa kommer over den. Som Jamba reklamene :( Kan jo dø av sjokk hvis en har lyden høyt (har ofte det) :ermm:

 

Er så ofte innom her også, og er blitt vant til reklamen nå, så den passer rett og slett inn. Å jeg sparer tid også. Slipper jo å gå inn på komplett.no (f.eks) får å se dagens/ukens tilbud.

 

Edit: La til litt.....

Endret av Kris_the_Ripper
Lenke til kommentar

Overskudd har dei? men klarer dei og få orden på forumet? nei!

Det er jo nede støtt og stadigt.

 

Noken burde ha starta ei ny hardware side i norge, med eit bra forum. Dette her er i allefall ikkje bra.

 

Dessuten reklame? kva reklame? Ser ingen reklame.

Lenke til kommentar
Det finnes jo en del nyttige programmer man kan benytte seg av som filtrerer bort det meste av reklamen .  Jeg var vel egentlig aldri sett reklamen på HW.no. 

Noen inntekter må jo foretaket ha.

Er ikke dette innlegget ganske så selvmotsigende? Hvordan skal et nettsted klare å tjene penger på reklame dersom folk blokkerer den? Tro det eller ei, de fleste opererer med antall visninger av den faktiske reklamebiten som grunnlag for betaling. Hvis alle blokkerer denne reklamen genereres det ingen visninger, og nettstedet tjener ingen penger.

 

Gratulerer, du er en snylter :thumbdown:

Snylter er vel å ta litt hardt i.. Informasjonen er lagt ut på nettet, er vel opp til den enkelte hvordan, og hvilken del av den de vil se.

 

Er hw.no et nettsted som er laget for å tjene penger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...