Gå til innhold

GeForce 6800LE på billigsalg hos Komplett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja,nå har jeg åpnet alt som er å åpne gjennom riva tuner (16*6) og kan avkrefte diverse mistanker om at dette er kort som har vært hos kunden og blitt sendt i retur til Komplett p.g.a pipes som ikke lar seg åpne :p .Dette må da være et av årets kjøp på skjermkort ihvertfall.gikk opp fra 6843 poeng til 9186 i 3DMark 03 uklokket.Har MSI K8N NEO fsr mobo og AMD Athlon 3000+ og bare 512mb "billigram".De som har mer guffe i PCen vil nok komme høyere.Løp og kjøp!

Lenke til kommentar
Men jeg har ikke kjøpt demobrukte varer før, kan det være noen feil med kortet?

Det skal ikke være noe feil med kortet, men det er alltid en sjangs. Uansett gjelder vanlig garanti, så hvis det er noe galt får du et nytt.

Er det generelt mye problemer med skjermkort?

Har hatt problemer med 3 stk de siste 3 årene. Ett Nvidea 4600, Ati 9600 på en pc og et ati 9200 på en annen pc, alle problemene oppsto etter 2-12 måneder.

Her snakker jeg om seriøse problemer som artifacts dos mode under start og i windows på flere pcer ikke bare problemer i noen spill.

Jeg har bygd mye pcer også i jobb samenheng og eneste jeg har hatt mer problemer med er vifter :) samt ram som ikke passer sammen eller i alle maskiner, men dette var mest et problem med sd ram, lite problemer med ddr.

 

Tenker seriøst på dette tilbudet så lenge det er vanlig garanti så er jeg fornøyd, kan da bare bytte det når det slutter å funke.

Lenke til kommentar

Forumet til Gainward og bl.a MSI bugner av problemer med 6800LE-kortene. Det har vist seg at det er en grunnleggende feil på "alle" 6800LE kort som er produsert etter referansestandarden til Nvidia, og det er spesielt Pixel Shader 2.0 pipeline'ene i GPU som skaper problemer.

 

Derfor er det kun spill som bruker Pixel Shader 2.0 som merker problemet, bl.a Half Life 2.

Jeg hadde 2 6800LE for noen måneder siden, og begge hadde denne feilen. Og etter det sa jeg, ALDRI mer 6800LE.

Det er ikke uten grunn at disse kortene blir dumpet, for denne prisen er latterlig billig i forhold til ytelsen (halv pris vil jeg si).

 

Folkens, sjekk 6800LE-kortene i HL2 en halvtime og post resultatet her på forumet.

 

mvh

Kjetil

Lenke til kommentar

Den første batchen med 6800LE var dårlig, og databutikkene fikk dem i retur i fleng. Jeg snakket med en fyr på Mamoz før jul, og han sa at de reviderte versjonene av 6800LE da hadde kommet, og at disse ikke hadde feil.

 

De som selges nå er helt sikkert OK, og selges billig fordi 6600GT har gjort dem overflødige. Det er i alle fall det jeg tror.

Lenke til kommentar

Hei

 

6800LE serien er desverre belemret av masse problemer med blackscreens, det foreligger mange teorier på hva dette skyldes... ps 2.0 eller dårlige kondesatorer etc.

 

Har selv et rev 1 gainward 6800LE som ga BS i endel spill. Men dette ordnet seg når jeg satt en 1000uf/16v kondensator i TP9/10 hullene. funker nå som en drøm på 16/6. :D

 

Men for en knapp høvding er det et kjempekjøp uansett mener nå jeg.

 

Mvh

 

Stoneheart

Lenke til kommentar
Den første batchen med 6800LE var dårlig, og databutikkene fikk dem i retur i fleng. Jeg snakket med en fyr på Mamoz før jul, og han sa at de reviderte versjonene av 6800LE da hadde kommet, og at disse ikke hadde feil.

 

De som selges nå er helt sikkert OK, og selges billig fordi 6600GT har gjort dem overflødige. Det er i alle fall det jeg tror.

Stemmer det, tipper at Komplett og de andre webshops har fått de gamle erstattet

med nye kort og dumper de ut nå...

 

Er 100% sikker på at ingen av webshops selger noen feilvare med vitende vilje

og disse prolemene ble jo ferdig diskutert i "alle" geeksforum lenge siden... ;)

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Fikk kortet på lørdag, og nå har jeg klokka kortet til 8x1,6vp og 350/740 Mhz... (kjerne/minne) Nesten glad for at vannkjølingen begynte å lekke :p.

Fikk ihvertfall drastisk endreing på 3D Mark 05.

Hadde ca 1200 med det gamle Radeon 9800Se kortet, får nå 2632.

 

CPU: Intel celeron 2.8

 

Med en bedre CPU ville det vel vært et merkbart bedre resultat, men jeg er fornøyd.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Med en bedre CPU ville det vel vært et merkbart bedre resultat, men jeg er fornøyd.

Ikke i 3D mark 05.....

Ikke helt enig.

 

Mine egne tester (alle med samme 6600GT på samme klokk).

 

Socket-A(XP-M@2400Mhz):

 

3388pts

 

Socket-478(P4E@3500Mhz):

 

3576pts

 

Socket-754("Clawhammer"@2475Mhz):

 

3836pts

 

Prosentuelt er det som man kan se en ganske stor forskjell de ulike systemene/CPU'en imellom med samme 6600GT.

Så ja.. du vil få ett merkbart bedre resultat(dog kun i benchmarks) med en kraftigere CPU/ett bedre system.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Prosentuelt er det som man kan se en ganske stor forskjell de ulike systemene/CPU'en imellom med samme 6600GT.

Så ja.. du vil få ett merkbart bedre resultat(dog kun i benchmarks) med en kraftigere CPU/ett bedre system.

Merkbart er et relativt begrep... ;)

Klart at scoren vil øke en del hvis man går opp fra 2,8 Cel. opp til 64 3500 system elns.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...