Gå til innhold

GeForce 6800LE på billigsalg hos Komplett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sjukt billig, vil anbefale alle som ønskjer ein billig oppgradering for å gå for dette tilbodet, kjøpte sjølv same kort for 1500kr når det var på ukes tilbod for ein stund siden. Har vert borti 2 stk. og begge lot seg unlocke til 16/5 pipes, det vil sei 1 vertex unit øydelagt. Klokker meget bra dette kortet vist du aukar spenninga. Eg kjører mitt på 430 Mhz, 1,4v (husk å bytt til betre kjølar, f.eks. NV5, eller så kan de gå deg riktig ille). Einaste som skuffa meg litt med kortet var at det ikkje tålte å overklokke minnet, då blei det svart skjerm. Folk har spekulert i om det er stramme minnetimeinger som er problemet, har sjølv ikkje tatt nokon sjanger på å endre disse.

 

Men uansett om du får unlocke pipes eller ikkje, så gir dette kortet mykje for pengane vist du overklokker litt. Berre ikkje tru kortet er øydelagt når du får svart skjerm, bere still minnefrekvensen litt ned, så går det nok bra.

 

Skulle berre vert PCI-E så kunne dette blitt ekstremt billig SLI oppsett!

Lenke til kommentar

Dette så utrolig fristende ut. Har et ti4600 atm, og dette kunne blitt en billig og god oppgradering. Det eneste jeg ikke liker, er at jeg kommer til å rive ut hårene mine hvis det ikke lar seg softmodde. Hver gang noe går litt tregt, kommer jeg til å tenke "hadde jeg bare fått et annet kort". Bah, er kanskje litt nevrotisk sånn sett :hm:

Endret av Josten
Lenke til kommentar

Er det bare meg eller fallt akkurat bunnen ut av skjermkort markedet?

 

Ser x800xl til 2195,- og 6800gt til 2246,- på komplett. Demokort riktig nok, men latterlig billig for det...

 

Er det noen som vet HVORFOR det plutselig har blitt så mye billigere? Er det fordi det blir produsert nok gpu/minnebrikker eller er det fordi etterspørselen er blitt mindre? Eller er det rett og slett fordi de dumper disse kortene i vente på nye og bedre kort?

Lenke til kommentar

Det kan hende at det bare er meg men jeg har klart å åpne alt på de to tidligere 6800LE kortene jeg har hatt uten å ha sett noe til artifacts, men det betyr likevel ikke at alt er flott og fint.

 

Correct me if I'm wrong, men man kan faktisk la være å oppleve artifacts på åpne pipelines til tross for at de ikke fungerer 100 %. Det er nettopp det som har skjedd med mine to tidligere 6800LE kort. Alt fungerer fint i 4-5 måneder, så plutselig en dag slutter kortet å fungere. Fikk nettopp mitt 3. kort på garanti (ja det er sleipt), og det tror jeg ikke at jeg gidder å åpne pipelines på.

Lenke til kommentar

Jeg tror at en eventuell lavere etterspørsel skyldes at markedet er mettet. Hvor mange gamere sitter fremdeles på et 9800Pro - og er FORNØYD med det? Ganske mange, tror jeg. De siste spillene som finnes på markedet krever ikke X800Pro eller 6800GT for å kjøre jevnt, og jeg tror også at brorparten av alle gamere spiller uten FSAA, og i en oppløsning som PC´en deres takler.

 

Jeg tipper at ATi og nVidia lener seg ganske hardt på sine samarbeidspartnere blant spillutviklerne, og ber dem heve kvaliteten (og systemkravene) for spillene sine. Eh... dette er ikke en konspirasjonsteori... ;)

Lenke til kommentar

hehe, jeg sitter med FX5700 (256mb), som jeg clocket til:

474/615

så moddet jeg det til ultra-kort også.

 

fungerer fint, men jeg burde kanskje limt på noen minnekjølere.. hehe.

tror dog jeg skal bytte kort nå snart, pga. det er noen få spill jeg ikke får så bra ytelse i.

 

Doom 3 går helt fint, kjører det på nest beste instilling og 1024x768.

Men feks. NFSU2 går litt laggete når det er mange biler der, etc.

Det er litt buggy det NFSU2 dog, siden den hopper av og til over på d3d fra opengl.

 

ps. pass på at dere har nok PSU til grafikk-kort!

6800 ultra og x800xt krever nesten 500w!!!

dårlig å få til i en barebone mao!

Lenke til kommentar
ps. pass på at dere har nok PSU til grafikk-kort!

6800 ultra og x800xt krever nesten 500w!!!

mulig jeg er feilinformert, men andre kilder (faktisk så vidt jeg husker alle andre kilder) sier at selv dagens toppmodell fra ati er ikke på langt nær så strømkrevende som nvidias kort

 

mene faktisk å ha hørt at x800 serien krever mindre strøm enn 9800pro/xt korta...eller kanskje det var lavere varmeutvikling :hmm:

 

anyway, noen som kan bekrefte/avkrefte dette med 100% sikre kilder? litt kjekt å vite, ikke alle som vil ha nytt skjermkort som har lyst til å kjøpe ny psu også, og da kan sånn kunnskap være avgjørende for valget av kort

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...