Gå til innhold

GeForce 6800LE på billigsalg hos Komplett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men kan jo hende at det er innsennte kort som pipene ikke er helt ok.

DVS. at kortet funker som stock, men ikke om man skal oppne pipene!

:thumbup:

Komplett sier jo at det er erstatninger fra Gainward, så hvis jeg tolker dem rett, er det ingen kort levert inn på angrerett, bare kort de har fått fra Gainward... :yes:

 

Men jeg må innrømme at det høres rart ut at det ikke skal være et eneste kort som er returnert fra kunde... :hmm:

vel, hvis et defekt kort blir returnert av en kunde, så legger jo ikke akkurat komplett det defekte kortet ut som demokort.. det som skjer er at det blir reparert eller erstattet med et fungerende kort fra leverandør.

 

tror nok komplett er klar over problemet og det er jo kanskje en grunn til at de plutselig har så mange ERSTATNINGSkort fra gainward? ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Genialt, får du åpnet alle pipelines på dette kortet yter det som et geforce 6800 ultra:)

 

 

Det er faktisk ultra kort egentlig med produksjonsfeil på pipelines. Er du heldig får du et der hvor du kan åpne alle--> ultra kort :dribble:  :thumbup:

Slettes ikke.. :)

Forutsatt at du får åpnet alle pipelines og klokket noe.. yter det da som ett 6800NP..dvs. fra ca. 6k i 3DMark03 til ca. 10k..

Du kan ikke "trylle" tregt minne til kjapt minne.. (specs = 700Mhz.. Ultra er 1100).

Til den prisen det selges som nå fra Komplett... så er det ett godt kjøp.. selv uten at man får åpnet en eneste pipe...

 

Edit:

Utifra en god del poster i diverse forum.. er det en grunn til at pipes er deaktivert.. Selv om det tilsynelatende går greit å åpne.. kan det se ut som om det blir problem med korta over tid.. Dere som har andre erfaringer/opplysninger kan/bør korrigere meg her..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hvordan er bare overklokking med disse ? Er de "villige" eller ?

Har bestilt et men ligger i posten ennå....

Det er vel "noen" tråder om dette kortet nå...

Mener å ha lest at selv om man ikke får åpnet pipes lar det seg klokke ett godt stykke og yter da vesentlig bedre enn "stock".. Hvis hukommelsen ikke svikter helt mener jeg noen bidragsytere i aktuell(e) tråd(er) skrev at det klokket dårlig med åpnede pipes, i forhold når man klokket med pipes deaktivert (aka "umoddet").

Dere som har hatt det.. og sendt det i retur til demovare-salg.. kan sikkert bidra her.. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Har Gainward 6800LE jeg, funker uten problem det. Har tilogmed på åpnet alle pipelinsene :D Men det første jeg fikk var det feil på så jeg returnerte det og fikk et nytt

Feil? Som i... "Jeg fikk ige åpna pips'a!" :)

Det er fint om du kan bidra med noe mht. hvor lenge det har fungert uten problem.. og om du har testet klokk.. med/uten åpnede pipes.. Det vill nok "jarmo" satt pris på ihvertfall..

Som regel forutsetter man at ett skjermkort virker uten problem.. sånn "out-of-the-box".. Noe annet ville være feilvare..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Det som er rart er at jeg fikk ordrebekreftelse med en gang ordren ble lagt inn som vanlig, alle varene er på lager og betalingen gjort med Visa. Men likevel har den ligget urørt siden Onsdag? Min erfaring med komplett og Norek er at de senest pakker og sender neste arbeidsdag :dontgetit:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det som er rart er at jeg fikk ordrebekreftelse med en gang ordren ble lagt inn som vanlig, alle varene er på lager og betalingen gjort med Visa. Men likevel har den ligget urørt siden Onsdag? Min erfaring med komplett og Norek er at de senest pakker og sender neste arbeidsdag :dontgetit:

Rart?

Ordrebekreftelsen er det jo ett script/program som ordner.. dvs. helautoamatisk.. uten å involvere den menneskelige faktor..

Det er helt normalt at det tar tid før det skjer noe med ordren når du bestiller fra Komplett.. særlig rett rundt en frihelg...

Lenke til kommentar

Et litt nybegynnerspørsmål tror jeg, men jeg får driste meg til å drite meg ut da.

Jeg har et msi 845g hovedkort som bare støtter agp 4x, dette grafikkortet passer vel til mitt hovedkort allikevel, bare med litt dårligere ytelse?

Lenke til kommentar
Et litt nybegynnerspørsmål tror jeg, men jeg får driste meg til å drite meg ut da.

Jeg har et msi 845g hovedkort som bare støtter agp 4x, dette grafikkortet passer vel til mitt hovedkort allikevel, bare med litt dårligere ytelse?

Går helt greit uten å tape noe merkbar ytelse.....

 

Hva med CPU og minne ?

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...