Gå til innhold

GeForce 6800LE på billigsalg hos Komplett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har sannsynligvis vært eier av et av disse kortene.. :)

Tidligere i vinter kjøpte jeg meg ny pc med et gainward 6800LE kort.. Så ut til å funke bra, men når jeg prøvde å spille HL2 ble skjermen svart etter 5 sekunder. Måtte restarte pc'n for at den skulle funke igjen. Leita rundt på utallige forum etter en løsning på dette problemet, men var umilig..

 

Mitt kort var umodda også, jeg hadde ikke rørt ved pipelinsene før jeg prøvde å spille HL2.

 

Det eneste jeg kom fram til ved å lese rundt, var at dette var et allment problem for den første utgaven av Geinward sitt 6800LE kort. Sannsynligvis er det flere av disse kortene som ligger inne som demovarer som vil skape disse problemene.. Så jeg anbefaler heller å legge på et par hundre og kjøpe et 6600GT.. Det gjorde i alle fall jeg :)

Endret av mortenma
Lenke til kommentar

tror det var verre en som så.. en av hovedløsningene som ble foreslått var uregelmessigheter i strømmen som gikk til minnet på kortet.. leste om en fyr som bytta ut noen kondensatorer.. den løsingen funka, men er jo ikke noe som den gjennomsnittlige brukerene kan gjøre..

 

når jeg hadde kortet virka det ikke heller som om gainward var interessert i å gjøre noe med det.. de deltok i allefall ekstremt lite på posten om dette problemet som lå på forumet på gainward.de..

Lenke til kommentar

har litt problemer med å se hvor i landskapet 6800LE ligger sånn ytelsesmessigt

 

har noen tall på 6600, 6600gt og 6800LE ? sånn for å sammenligne de korta?

 

Tror 6600GT er et stykke bedre enn 6800LE, men er usikker på ytelsen i forhold til vanilla 6600.

 

Greit å tippe lissom, men veldig ok med tall.

 

Tenker sammenligning uklokket.

Lenke til kommentar
har litt problemer med å se hvor i landskapet 6800LE ligger sånn ytelsesmessigt

 

har noen tall på 6600, 6600gt og 6800LE ? sånn for å sammenligne de korta?

 

Tror 6600GT er et stykke bedre enn 6800LE, men er usikker på ytelsen i forhold til vanilla 6600.

 

Greit å tippe lissom, men veldig ok med tall.

 

Tenker sammenligning uklokket.

Er ca. likt med 6600GT@ stock. Full AA & ANIS noe bedre. klarer du åpne noen pipes blir det mye bedre...

 

http://www.digit-life.com/articles2/gffx/nv43-p18.html#p24 ;)

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

hmm

 

så av denne testen på hw 6800 test på hw at 6800le ligger under 6600gt (ser man på 1280x1024 tallene).

 

Nå har jeg aldri tatt testene til hw særlig seriøst så jeg vet ikke hvor god testen er. Toms HW tar ofte en bråte kort og tester dem samtidigt, men selv de mangler mange varianter. AGP testen deres mangler hele 6600 og 6200 serien og sære 6800 kort som LE, men har med kort helt fra ti4200 (som er bra, for det er jo den som skal byttes ut). Alle andre tar litt her og der.

Lenke til kommentar
hmm

 

så av denne testen på hw 6800 test på hw at 6800le ligger under 6600gt (ser man på 1280x1024 tallene).

 

Nå har jeg aldri tatt testene til hw særlig seriøst så jeg vet ikke hvor god testen er. Toms HW tar ofte en bråte kort og tester dem samtidigt, men selv de mangler mange varianter. AGP testen deres mangler hele 6600 og 6200 serien og sære 6800 kort som LE, men har med kort helt fra ti4200 (som er bra, for det er jo den som skal byttes ut). Alle andre tar litt her og der.

Ingen vil merke noen forskjell mellom de to kortene der, ytelsen varierer bare

marginalt fra test til test....

Lenke til kommentar

Alle snakker om Pipes og sånn mens jeg sitter her å føler med dum som et brød

og ikke skjønner noe som helst.

 

Hvis jeg bestiller et slikt kort (har ikke tenkt til å overklokke det)

vil det da virke bra?

Er det et bedre kort enn Radeon 9100? (vet egentlig svaret :lol: )

Lenke til kommentar
.......Hvis ikke pipene er føkka ja!   :!:

Hadde faktisk ikke forventet så tåpelig innlegg av deg, kortet selges jo som stock

med de specs. som er relevante....

 

 

 

Ps. *litt vrang i kveld* :p

Måtte bare ut.

 

Men kan jo hende at det er innsennte kort som pipene ikke er helt ok.

DVS. at kortet funker som stock, men ikke om man skal oppne pipene!

:thumbup:

Lenke til kommentar
Men kan jo hende at det er innsennte kort som pipene ikke er helt ok.

DVS. at kortet funker som stock, men ikke om man skal oppne pipene!

:thumbup:

Komplett sier jo at det er erstatninger fra Gainward, så hvis jeg tolker dem rett, er det ingen kort levert inn på angrerett, bare kort de har fått fra Gainward... :yes:

 

Men jeg må innrømme at det høres rart ut at det ikke skal være et eneste kort som er returnert fra kunde... :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...