Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: Volvo 240 '83


zyrex

Anbefalte innlegg

mine lyser like mye, minst, hehe. er nok fordi pærene står så nære hverandre. lyste jo ik så fælt når jeg hadde orginalt lys i indre og ytre lampe. lurer litt på hva volvo leverte av baklys kombinasjoner ass. noen har de 2 indre, andre indre ytre, og noen kom vel med lys i alle tre. noen som vet?

5423663[/snapback]

Vel, det lurer jeg litt på og..

 

Min hadde orginalt kjørelys i de to indre plassene [ ][x][x] <--- lyser i X, tåkelys i den ytterste..

 

så ser jeg mange som orginalt har [x][ ][x] istedet..

 

Alle tre kom 240 aldri med, pga. siste plasssen var alltid reservert for tåkelys, men mange som gjør som jeg har gjort - og du..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mine lyser like mye, minst, hehe. er nok fordi pærene står så nære hverandre. lyste jo ik så fælt når jeg hadde orginalt lys i indre og ytre lampe. lurer litt på hva volvo leverte av baklys kombinasjoner ass. noen har de 2 indre, andre indre ytre, og noen kom vel med lys i alle tre. noen som vet?

5423663[/snapback]

Vel, det lurer jeg litt på og..

 

Min hadde orginalt kjørelys i de to indre plassene [ ][x][x] <--- lyser i X, tåkelys i den ytterste..

 

så ser jeg mange som orginalt har [x][ ][x] istedet..

 

Alle tre kom 240 aldri med, pga. siste plasssen var alltid reservert for tåkelys, men mange som gjør som jeg har gjort - og du..

5425169[/snapback]

 

har sett gubbebiler med lys i alle tre altså, men kan jo vært rørt av ukristne hender... hehe. hadde lys i innerste og ytterste, og det innerste var to-polet med tåkelys. bremselys innerst øverst. i midten nede var de tku refleks.

Lenke til kommentar
har sett gubbebiler med lys i alle tre altså, men kan jo vært rørt av ukristne hender... hehe. hadde lys i innerste og ytterste, og det innerste var to-polet med tåkelys. bremselys innerst øverst. i midten nede var de tku refleks.

5428237[/snapback]

Var faktisk pappa som fiksa slik at alle 3 lysa lyste.. Han syntes det var mye penere slik.. hehe.. så det kan lett skje det ja

Lenke til kommentar
har sett gubbebiler med lys i alle tre altså, men kan jo vært rørt av ukristne hender... hehe. hadde lys i innerste og ytterste, og det innerste var to-polet med tåkelys. bremselys innerst øverst. i midten nede var de tku refleks.

5428237[/snapback]

Var faktisk pappa som fiksa slik at alle 3 lysa lyste.. Han syntes det var mye penere slik.. hehe.. så det kan lett skje det ja

5428684[/snapback]

 

hehe, ok. blei nysgjerrig nå ass. for husker rektorn på skolen hadde 3lys i en 87jub 240. og jeg ska love deg at han var ikke tyen til å gjøre no sånt sjæl.. ska pina dø høre på volvo neste gang jeg er der. :D Dem må jo ha levert det på noen bil, siden ledningsmatta ligger som han gjør? :thumbup:

Endret av kentsor
Lenke til kommentar

Da har helga gått, og "ferien" jeg har tilbrakt sammen med bilen her på Hadeland.

Flytter tilbake til Oslo idag, så nå er bilen parkert i garasje. Dessverre ikke vasket :cry:, men det blir den om en dag eller to - med underspyling.. Stygge salt....

 

Uansett, jeg tror ene bremseskiva/klossene er klar(e) for utskiftning, hører en sær skrapelyd når jeg bremser i lav fart.. Men, parkert uansett nå.. Skal skifte til ventilerte skiver i løpet av våren og nå så.

 

EU-kontroll i denne eller neste uke! Skal bli artig å se hvor mange feil det blir i år. Sist gang var det 0 feil :)

 

Slenger med et bilde av en lysvegg.

 

P1000187.JPG

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har bilen vært på EU-kontroll...

 

Det ble en 2er feil det, gitt..

Foringene i bakstillinga var visst ødelagte, dog hvilke vet jeg ikke, min far som har vist den og ringte meg.. og han har ikke helt peiling.

 

Uansett, tenkte jeg skulle fyre slike polyurethane foringer der bak, når jeg først skal bytte..

 

2440,- for et komplett sett, men skal se hva jeg trenger..

 

fikk også en 1er feil, pga ryggelyset mitt. Må holde girspaken i litt rart for at den skal lyse, så det er jo ryggelysbrytern i girkassa som er litt vrang.. Får se om jeg gidder fikse..

 

Jeg mistenker forresten at foringene ble ødelagt under utforkjøringa i vinter..

Lenke til kommentar
Er det bakhjul eller feilhjulstrekk på 240`en din?

Den ser pen ut da, Volvo fan eller ei :p

5501377[/snapback]

Som sagt her nuh, så er det såklart bakhjulstrekk på Volvoen min.

Alle Volvoer fra starten av er bakhjulstrekk.

Fortsatte videre med 700-serien, 300-serien og 900-serien..

 

850 var den første med framhjulstrekk av de nye bilene.

 

ketchez: Jaa, kjempebehaglig :D

Lenke til kommentar
Får lov til å kjøre volvon min nå, siden jeg er 16. Selv om det er en 340, så er det volvo... :love:

 

Hva skal en med fremhjulsstrekk egentlig?

5526410[/snapback]

Det blir visst påstått at det er sikrere, men det er over min forstand.

Mer stabilt og greier..

Mind me, jeg liker ikke å kjøre rett frem i svinger. Men når jeg sier det,

så får jeg bare høre at det er kjørestilen min det er noe galt med.

Men det funka fint i Volvoen å kjøre slik igjennom svingen :)

Blir visst to forskjellige kjørestiler..

Noen igjen sier også at framhjulstrekk tar seg bedre fram på vintern,

det er også bare tull.. Har ikke hatt noe problem noen som helst

plass jeg, og jeg bor skikkelig på landet..

 

*trøtt og bare skreiv mye rart*

 

Grattis, ketchez, det blir gøy :D

Lenke til kommentar

selv om jeg oxo syns bakhjulstrekk er desidert morsomst, så må jeg legge en knapp på at fwd er er mye bedre på vinterføre. kjørte 850, og med 2,5litern hengende over fronten var det en killer på vinterføre.. audien min likeså, men golf3'n jeg hadde vakke like stbil.. er nok sikkert som du sier at kjørestilen har en del å si..

Lenke til kommentar

Kjørte en 850, med den 2.5litern.. Bare spant :p Så vidt vi kom framover på rettstrekka.. Men, jeg liker ikke piggfritt.. Dritt..

 

framhjulstrekk er bare tull uansett, all massen til bilen blir jo forflytta over bakhjula så fort bilen har litt fart, og dermed mest vekt over bakhjula.. Men, la oss ikke ta denne diskusjonen her!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...